Hoog hoog hooggeachte forumleden
5 maanden geleden ben ik met mijn eerste kweek begonnen.
Dit in een kastje van 150X60X50 (lengte breedte diepte), onder een spaarlamp van 32 watt, 2255 LM, kleur warm white, 2700K.
Met een zelfgemaakte koolstoffilter, niet mooi wel functioneel.
Het soort noemen ze +speed Autoflowering (sweet seeds)
Deze zou binnen 2 maanden klaar zijn voor de oogst, maar dit duurt nogal wat langer, vermoedelijk door mijn krenterige licht.
Al met al best een mooie dame.
nr3.png
Maar 1/2 weken geleden begonnen er problemen te komen.
Roestplekjes op enkele bladen.
20140531_220121.jpg
Dit is een klein blad ergens bovenaan in de plant.
nr1.png
Enkele grote bladen zien er ook niet al te vrolijk uit.
nr2.png
Ik dacht dat de plant misschien een fosfor en of kalium tekort had, omdat ze vol in bloei is, en ik toch al een paar weken geen voeding had gegeven.
Dus ik had 4 dagen geleden pokon voor bloeiende planten erbij gegooit,(normale dosering) dit heeft totaal geen verschil gemaakt het lijkt erop dat de plant er totaal niet op reageert.
Na het lezen van monty's post over bladproblemen, denk ik dat het met de PH waarde van het kraanwater te maken heeft. Die is het ongeveer 8. (ik beschik niet over een PH meter)
Zou het helpen om de plant voorlopig even spa blauw te geven? Of denken jullie dat het een ander probleem is?
Ik ben benieuwd naar jullie inbreng.
Mvg
5 maanden geleden ben ik met mijn eerste kweek begonnen.
Dit in een kastje van 150X60X50 (lengte breedte diepte), onder een spaarlamp van 32 watt, 2255 LM, kleur warm white, 2700K.
Met een zelfgemaakte koolstoffilter, niet mooi wel functioneel.
Het soort noemen ze +speed Autoflowering (sweet seeds)
Deze zou binnen 2 maanden klaar zijn voor de oogst, maar dit duurt nogal wat langer, vermoedelijk door mijn krenterige licht.
Al met al best een mooie dame.
nr3.png
Maar 1/2 weken geleden begonnen er problemen te komen.
Roestplekjes op enkele bladen.
20140531_220121.jpg
Dit is een klein blad ergens bovenaan in de plant.
nr1.png
Enkele grote bladen zien er ook niet al te vrolijk uit.
nr2.png
Ik dacht dat de plant misschien een fosfor en of kalium tekort had, omdat ze vol in bloei is, en ik toch al een paar weken geen voeding had gegeven.
Dus ik had 4 dagen geleden pokon voor bloeiende planten erbij gegooit,(normale dosering) dit heeft totaal geen verschil gemaakt het lijkt erop dat de plant er totaal niet op reageert.
Na het lezen van monty's post over bladproblemen, denk ik dat het met de PH waarde van het kraanwater te maken heeft. Die is het ongeveer 8. (ik beschik niet over een PH meter)
Zou het helpen om de plant voorlopig even spa blauw te geven? Of denken jullie dat het een ander probleem is?
Ik ben benieuwd naar jullie inbreng.
Mvg
Comment