Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Bladproblemen. ( Tempratuur verschil ??)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Bladproblemen. ( Tempratuur verschil ??)

    Korting op 420shop
    Hallo allemaal,

    Dit jaar ben ik met mijn eerste kweekje begonnen, het zijn White Widow Autoflowertjes.

    Ze staan nu ruim twee weken buiten en ik stuit op bladproblemen. Ik heb ook mijn eigen kweekverslagje, als je even een kijkje wilt nemen naar het verloop daarvan is hier de link: http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...oto=nextnewest
    Attached Files

    #2
    Re: Bladproblemen. ( Tempratuur verschil ??)

    dit is het tempratuur verschil ja, trekt weg niks om je zorgen over te maken.

    komt door de dag/nacht schommelingen

    Comment


      #3
      Re: Bladproblemen. ( Tempratuur verschil ??)

      Waar staan ze in ?
      Hele verslag nagelezen, kwam het niet tegen.

      Grondje lijkt in ieder geval vrij nat en compact ?
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


        #4
        Re: Bladproblemen. ( Tempratuur verschil ??)

        QnQ,

        Het is grond die ik bij de plaatselijke growshop heb meegekregen. Ik heb me niet zo verdiept in het kiezen van de goeie grond. Ik zei dat ik een buitenkweekje zou beginnen met Autoflowertjes. Dit heb ik meegekregen, grond zou wel nat zijn doordat ik ze net water heb gegeven. Maar wat bedoel je precies met de compactheid? Is er iets niet goed?

        Ik hoor het graag!

        Groetjes,

        Jessy

        Comment


          #5
          Re: Bladproblemen. ( Tempratuur verschil ??)

          Als de grond te hard aangedrukt is (door wateren, of gewoon door het aandrukken) dan laat deze:
          - weinig lucht door (vertraagt de ontwikkeling)
          - weinig water door (blijft langer nat)
          - de wortels minder goed ontwikkelen
          - etc.

          Je wilt je grond het liefst zo luchtig mogelijk hebben. Dit soort rare vormen krijg ik hier altijd als ze te weinig lucht om de wortels hebben omdat ze OF te nat staan, OF omdat ik de grond heb aangedrukt.
          Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
          Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

          Comment


            #6
            Re: Bladproblemen. ( Tempratuur verschil ??)

            Oei, daar zeg je wat LR2. Dit wist ik niet, ik heb de grond inderdaad aangedrukt.. Is het nog wel mogelijk deze voorzichtig losser te maken? Ik moet geen wortels beschadigen natuurlijk..

            - Update -
            Ik heb net van het plantje wat er het slechtst aan toe was de grond omgespit. Je kan ook wel voelen dat de grond erg dicht op elkaar gedrukt zat. Ik heb het plantje uit de grond gehaald, en na het omspitten er weer in gedaan. Een soort overpotten als het ware, is dit de goeie manier, of moet ik het anders doen ??

            Morgen ga ik het met het andere plantje doen. Volgens mij heeft het grootste plantje er niet zo'n last van, dus die laat ik denk ik voor wat het is.

            Vandaag ook weer een ontkiemt zaadje de grond in gedaan omdat het andere zaadje waarschijnlijk vroege stamrot had. In deze pot heb ik de grond ook nog even goed omgespit.

            Tips zijn van harte welkom, ben benieuwd!

            Groetjes,

            Jessy
            Last edited by JessyB; 4 June 2014, 22:39.

            Comment


              #7
              Re: Bladproblemen. ( Tempratuur verschil ??)

              Iemand tips hoe ik de grond luchtiger maak? Gewoon de plant even uit de grond halen, of iets anders?

              Comment


                #8
                Re: Bladproblemen. ( Tempratuur verschil ??)

                paar regenwormen indumpen
                Dutch-Bleu-Autoflower-Contestkweek
                Thugz Binnentuin met 400w zonnetje

                Comment


                  #9
                  Re: Bladproblemen. ( Tempratuur verschil ??)

                  Gewone potgrond kan je best met perliet mengen als die er nog niet inzit

                  Comment


                    #10
                    Re: Bladproblemen. ( Tempratuur verschil ??)

                    Oorspronkelijk geplaatst door detop View Post
                    Gewone potgrond kan je best met perliet mengen als die er nog niet inzit
                    als het plantje al in de pot zit gaat dit moeilijk he
                    Dutch-Bleu-Autoflower-Contestkweek
                    Thugz Binnentuin met 400w zonnetje

                    Comment


                      #11
                      Re: Bladproblemen. ( Tempratuur verschil ??)

                      Hey jessy als alles goed is moet je plantje er nu beter bij staan inmiddels,

                      ik zal je nog een tip geven, pak een steen/hout stukje en zet je pot daarop,
                      zo kan de lucth ook makkelijker via onderen komen, je zult zien dat het helpt goed

                      staff

                      Comment

                      Bezig...
                      X