Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:

Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

licht groene bladeren

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: licht groene bladeren

Het lijkt ook alsof ze staat te reveggen.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Thnx guys weet me god ni wat die dinge betekenen maar ik ga t opzoeken me mandje is 40ltr plantje is kleiner de andere zitte in een kleinere pot maar met die gaan t beter als die vn 40ltr maar ni heelveel beter deze laatste week a twee weken zijn ze best achter uitgegaan kan ook wel door t weer zijn alleen moet ik ook eerlijk zn dat ik niet zeker ben vn t feit dat dit eigelijk wel buiteplante zijn weet alleen dat t bubble is vandaag is me mandje ook nog eens soor aangebrand ofzo aan de bovenste blaadjes doet me gwn pijn om te zien dat ze steeds meer achteruit gaan terwijl ik dacht dat t zo goed ging

Verstuurd vanaf mijn SM-N9005 met Tapatalk

Comment

Wanneer ben je begonnen met die plant van de laatste foto ?
        Reveggen of lichtstress krijgt een plantje als ze eerst weinig lichturen krijgt, dan gaat ze bloeihormoon maken, en later krijgt ze opeens weer meer lichturen.
        Dan gaat ze terug in de groei. Dit gaat gepaard met soms vervormd blad. Het aantal vingers van het blad wordt dan minder.

Dit zie je heel vaak bij kwekers die te vroeg begonnen zijn.
        Op 1 april is er bijvoorbeeld 13 uur licht buiten, en nu is er 16-17 uur licht.

Voila, dat even als opmerking op het blad wat ik in de top zie, het aantal vingers verminderd.
        Die kleur kan idd door pH komen. Geef ze regenwater.

Die grond, gemixed met cocos en houtsnippers is ook apart.
        Ik weet niet waar je dat van die houtsnippers hebt gezien ?

* een 40L pot is pas 40L als die tot de rand gevuld is.
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

dit is mijn eerste plant en daar ben ik al sinds april ja maar toen de heletijd nog binne die andere the rest of the guys heb ik gekrege t heeft ook wel met water te make zoals jullie t zegge maar ik dacht dus altijd dat je dan lichter blad van kreeg en geen paars maar weer wat geleerd dankjulliewel. mandje zit niet helemaal vol maar in het begin wel maar om dat t steeds verder zak die cocos is t tot 30l gezakt ik gebruik dus cocos en cocosvezelsnippers ik heb steeds een laagje beneden en in t midden gedaan zo dat t luchtig bleef voor de wortels

Comment

Ow ja en over licht gesproke ik doe ze op balkon en als ik om 9 uur de eerste strale op een kant van de balkon heb en om 8 9 uur de laatste strale aan de andere kant is t niet slim om elke keer heen en weer te gaan had geleze dat dat ook veel stress meegeeft van jullie topic maar als je dit dan niet zou doen heb je weer te weinig licht ik denk dat t beste optie gwn een tent is kunne zo ook nog gwnoeg licht krijgen als ze nodig hebbe want dit is echt k.t ik vind t zo erg voor me plante teleurgesteld alles

Comment

o oow ik vind ineens dit onder me blad

Comment

Dat lijken me eieren van de groene stink wants.

Comment

De snippers van hout zijn restanten van hout processen, veelal machinaal vervaardigt. De doeleinden zijn divers, hout snippers worden toegepast als bodemdecoratie of ter ondersteuning om onkruid te bestrijden.
                  Daarnaast worden hout snippers ook gebruikt als brandstof voor houtkachels. Het fijne is van houtsnippers ook als ze van cocoshout zijn gemaakt dat er vrijwel niks op groeit. Fijn tegen onkruid en niet voor je plant. Is wiet geen onkruid?
                  Het is dus ook iets heel anders dan cocos grond/aarde! Volgensmij kan je de snippers prima gebruiken om de grond mee af te dekken en zo onkruid naast je plant voorkomen. Maar het mixen met je grond of er onder doen helpt je plantje om zeep vermoed ik.
                  Toen ik jong was heb ik ooit geprobeerd zonnebloemen te kweken middenin de houtsnippers die in onze tuin lagen.. geen succes! Als ik jou was zou ik stoppen met die snippers. Eventueel overnieuw beginnen met alleen aarde.

Comment

Hi guys

Ja is al de tweede keer dat ik die eitjes vind ik ga is ff meer oplette voor beestjes. Wat is t beste dat ik er voor kan doen dan wat voor soortbestrijdings middel @flintstoned

@balkonanas hey thnx da je reageerd klopt "weed" betekent letterlijk onkruid maarja op de etiket staat dat t goed is tege de koud en goed vocht vasthoud plus schimmels en dergelijke tege gaat vandaar dat ik t had gemixt met de cocos ook zit er ongv 3kilogemixt aarde in wat ik destijds had gekrege om dat ik op dat moment nog geen aarde had bietje een soep vangemaakt maar kleur van me eerste plantje is weer terug getrokken schijnt dat ik te weinig voeding gaf kwa frequentie staat een keer per week op t flesje maar dat is voor de tomaat zelf nooit bij stilgestaand dat wiet natuurlijk nog meer nodig heeft ff off topic ik bn vn plan om een tentje te halen heb deze gevonde voor 70 euro 120x120 maar ik weet ni of t slecht kan zijn voor de plante had ergens geleze dat t een bepaalde stof vrij kan late waar door de planten vergiftigd kunne worde wil btw nog ff zegge dat ik dit echt een kei goed site vind man :p kei gezellig maja ik ga der ffkes eentje rolle peace and love peepz

Comment

Ik ben wel benieuwd hoe het verder zal gaan. Houd je ook een kweekverslag bij?

Comment

Op dit moment ni echt maar als ik met me tent begin ga ik dat wel doen :p is wel fijn om tips te krijgen en leuk om te delen

Comment

De groene stinkwants komt en gaat en vreet wat gaatjes in je bladeren. Dit geeft geen epidemie.

Ik zou er niet voor spuiten maar die eitjes gewoon weghalen en als je een stinkwants ziet deze handmatig afvangen en pletten.

Hout wat in de grond vergaat onttrekt heel veel stikstof aan de grond en verzuurd deze. Niet echt iets wat je graag wil. Je kan het wel als mulchlaag gebruiken.
                          Last edited by FlintStoned; 29 June 2014, 11:53.

Comment

Thnx voor de tips flintstoned ik doe t volgende keer niet meer gebruiken maar de volgende keer zal zowiezo wel in een tentje zijn

Comment

Nou gaat t goed met me groene maar slecht met de andere terwijl kei goed ging met de andere en ik merk dat er aan me plante word gegete alleen kan ik ni zien wat t is geen eitjes of iets kunne zien wat kan ik dan als beste bestrijdingsmiddel gebruiken een soort van allrounder of zo iets alvast bedankt

Comment

Ik moet eerlijk zeggen dat ik wel van je topic kan genieten hoor, toen ik vroeger (toen ik nog jong was ) dus een jaar of 30 gelee mijn eerste buitenplanten kweekte, heb ik ook alles wat ik ooit maar gehoord en gelezen had verwerkt in een buitenkweek.
                                Wormenmest, bloedmeel, kalk etc., lekker royaal overal doorheen gegooid en vaak extra mest geven uit de gieter hahaha, ik wist uit een boek dat ik had (gekocht bij The Old Man Head Supplies ofzo in Amsterdam) dat N, P en K erg belangrijk waren, geloof me, dat heb ik ze gegeven, ik wilde niet dat ze honger leden, eigenlijk was ik ze gewoon aan het vermoorden
                                Ik kan nog wel even doorgaan over mijn begin maar lees je even lekker in op het forum, er staat zoveel in en zoveel mensen zijn erg bereidwillig hier, alles komt goed, vroeg of laat!
                                Houd het leuk met elkaar, dan blijft het leuk voor iedereen!

Comment

Bezig...
                                X