Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Magnesium/stikstof tekort

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Magnesium/stikstof tekort

    Korting op 420shop
    Beste kwekers,

    Vorig jaar heb ik besloten om voortaan zelf mijn wietje te kweken.
    Eerste poging was niet zo succesvol (welgeteld 4 gram van een plantje van 15 cm -__-).
    En dit jaar dacht ik het wat beter aan te pakken. Het 2de royal dwarf zaadje wat bij de ''igrowcan'' zat doet het prima en staat ondertussen al in de bloei.
    De andere, super lemon haze, heeft echter wat problemen.
    Ruim een week geleden begonnen de onderste blaadjes geel te worden en zelfs af te sterven .
    De blaadjes erboven vertonen kleine bruine vlekjes die vanuit de nerf beginnen.
    Na wat googlen dacht ik dat het een magnesium tekort was of een te kleine pot.
    Dus bij het overpotten heb ik wat kieseriet onder te aarde gemengd (zaai- en stekgrond).
    Maar het blijkt alleen maar erger en erger te worden.
    Nu hoopte ik dat jullie mij konden helpen met jullie expertise.
    Verder gebruik ik de voeding die ik bij de eerder genoemde igrowcan heb gekregen (black gold),
    een belichting of andere middelen die buiten het belgische gedoogbeleid vallen.
    Attached Files

    #2
    Re: Magnesium/stikstof tekort

    Te nat en te weinig licht?

    Comment


      #3
      Re: Magnesium/stikstof tekort

      Ik zet men geld op te veel water. Geef hem even geen water meer tot dat de aarde bovenaan opdroogt

      Comment


        #4
        Re: Magnesium/stikstof tekort

        Waarom zaai/en/stekgrond ? Daar zit te weinig voeding in.
        Die zouden nu in gewone voorbemeste aarde moeten. Dat is ook een stuk luchtiger.
        De wortels hebben net zo goed zuurstof als water nodig en stekgrond klinkt nogal in na een tijdje. (na 2x water geven meestal al)
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


          #5
          Re: Magnesium/stikstof tekort

          Oorspronkelijk geplaatst door QnQ View Post
          Waarom zaai/en/stekgrond ? Daar zit te weinig voeding in.
          Die zouden nu in gewone voorbemeste aarde moeten. Dat is ook een stuk luchtiger.
          De wortels hebben net zo goed zuurstof als water nodig en stekgrond klinkt nogal in na een tijdje. (na 2x water geven meestal al)

          buiten goede lucht een goed de zon voelen is veel beter voor de plant dan achter het raam
          Topic:djw 4 buitenkweek bleuberry en nog wat andere planten

          Comment


            #6
            Re: Magnesium/stikstof tekort

            Excuses voor het late reageren maar het buitenzetten heeft wonderen verricht.
            Ondanks dat ze nog maar 4 groene blaadjes had is ze toch uitgegroeid tot een mooie grote en sterke plant.\

            Helaas heb ik nu enkele dagen voor oogsttijd wat toprot ontdekt, kan ik deze rotte toppen er gewoon tussenuit knippen en de rest verder laten drogen zonder al te veel zorgen?
            Overigens heb ik maar 2 toppen kunnen vinden met rot, hoeveel het er precies zijn kan ik zo niet zeggen, maar ik heb er in ieder geval nog genoeg die er gezond uitzien.
            Of ga ik toch een wat meer speciale behandeling moeten doen?

            IMG_20141003_171955.jpg

            IMG_20141024_134224.jpg

            IMG_20141024_134320.jpg

            Comment

            Bezig...
            X