Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:

Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Bladproblemen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Bladproblemen

Korting op 420shop
    Hallo iedereen,

Ik heb dit jaar 5 plantjes staan, in 95L speciekuipen met drainage gaten, die ik heb gevuld met grond bij de shop vandaan.

4 van de 5 planten deden het zeer goed, 1tje had vanaf het begin al wat opstart problemen. Nu is dat kleintje al wat beter aan het groeien, maar heeft hij last van het feit dat de bladeren onderin klein blijven, en er vele verkleuringen bijkomen. Nu is dit ook overgeslagen op de 2 naaste planten. Nu weet ik niet of dit dus een ziekte is, of toch overbemesting o.i.d.

Ik geef ze dagelijks wat water (afwisselend kraanwater (ph7.0)/regenwater), en de voeding bestaat uit Canna Terra Vega met wat Canna Rhizotonic op aanbeveling van een kennis. Ik sla ook wel eens een dagje over met de voeding, of verdund.

De plant waar alles is mee begonnen, en een behoorlijke achterstand in groei heeft:
    IMAG0592.jpg

Close-up:
    IMAG0588.jpg

De buurman met beginnende verkleuringen:
    IMAG0589.jpg

Buurman in een gevorderd stadium:
    IMAG0590.jpg

IMAG0591.jpg

Hopelijk kunnen jullie me helpen met wat dit is, en of het te verhelpen is. Ik zie al wel dat de groei van de aangetaste planten ook al wat begint te stagneren.

Re: Bladproblemen

8) scherpomrande geel/bruine vlekken met een bruin randje in het blad. De symptomen komen vaak snel; binnen een tot twee weken zijn de eerste vlekken op de oudere bladeren zichtbaar. De vlekken beginnen meestal als kleine lichtbruine puntjes, die later groter worden. - Na 2 weken komen er steeds meer vlekken op de oudere bladeren, vaak verschijnen de vlekken ook aan de rand van het blad zoals bij een kalium tekort of bij verbrandingsverschijnselen. Toch zijn de verschillen met een kaliumtekort meestal goed te onderscheiden; de vlekken zijn scherp omschreven, en gaan niet alleen maar vanuit de rand uit. Vaak is er binnen een week al een achterstand in groei zichtbaar.

- In sommige gevallen beginnen de groeikelken te krullen en hebben de kelken magere dunne blaadjes, zonder vlekken.

- Langzaam sterven oudere bladeren af, rondom de necrotische vlekken kunnen gelige wolkachtige vlekken ontstaan. Hoe ouder het blad hoe erger de verschijnselen.

- De bloei wordt ook geremd en vertraagd en het aantal pistels blijft ver achter. De toppen groeien niet dicht en blijven klein.

- PistelsStampertjes worden sneller bruin.
    Calcium tekort
    Komt uit de bladprobleemoplosser. Maar dikke kans dat je ook wat teveel voeding geeft. Iedere dag is wat veel namelijk. Om die reden raad ik mensen korrelvoeding aan; kan bijna niet verkeerd gaan!
    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Comment

Bedankt voor je reactie!

Ik hoopte ook al op een tekort/teveel aan voeding, en niet een ziekte. Het is zo vreemd dat de middelste plant het eerst kreeg, en daarna de aangrenzende planten, waarbij ik dus bang was voor een ziekte. Komende dagen maar gewoon water geven met een goede ph waarde, en de voeding maar even laten staan.

Comment

Het is een Calciumtekort/blokkade, dat los je niet op door geen voeding te gaan geven.

Wat voor soort grond heb je en is die nieuw of gebruikt.

Comment

Ik had nieuwe aarde gehaald bij de shop vandaan, naam weet ik niet meer. Inmiddels groeien ze wel aardig weer, en wordt het er niet minder op.

Comment

Sorry, opgelost.
            Last edited by Giel; 10 July 2014, 14:17. Reden: Foutje
            Grow bitch! Grow!

Comment

afwisselend kraanwater (ph7.0)/regenwater
              pH wisselingen kunnen ze heel erg slecht tegen.
              Als je regenwater en kraanwater wil geven, mix het dan 50/50 elke keer.
              Niet de ene dag kraan-, en de andere dag regenwater geven.
              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Bezig...
              X