Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:

Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

bladproblemen :(

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

bladproblemen :(

Korting op 420shop
    hallo allemaal,

ik heb nu 5 plantjes staan en heb een
    paar vragen. ik heb al veel gelezen over de problemen op het blad maar ik ben er nog niet uit. ik hoop dat jullie kunnen helpen.
    me plantjes staan in cocos grond en onder in de bak steentjes en gaten in de emmer voor het water.
    ze hebben een aantal weken buiten gestaan in de zon en groeiden goed, nu staan ze binnen en gaan 12 uur per dag in het donker.
    ik heb 2 autoflowers en die zien er slecht uit. ze zijn klein gebleven en de bladeren verkleuren geel en krijgen vlekken.
    IMG_1575.jpg
    de andere 3 staan nog niet in de bloei.
    me beste plant is redelijk lang gegroeid alleen blijven de onderste bladeren klein. Is dat normaal? ik dacht dat de plantjes de vorm van een kerstboom moesten krijgen maar mijne is eerder andersom.
    IMG_1568.jpg

IMG_1572.jpg
    deze plant krijgt ook bruine punten aan het blad en ik vind dat er weinig bladeren aan groeien.
    kunnen jullie me helpen?

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

IMG_1578.jpg
    IMG_1577.jpg
    nog even een vraag dit is mijne mooiste plant, maar deze krijgt gedraaide bladeren. hoe ken dat?
    excuus voor de gedraaide fotos maar krijg ze niet recht.
    alvast dank voor de reacties.

Re: bladproblemen

De laatste plant heeft duidelijk te weinig licht gehad waardoor deze is gaan strekken. De plant gaat dan al zijn energie stoppen in het langer worden om op zoek te gaan naar meer zonlicht. Dit kost veel energie en daarom weinig bladeren.

De stippen op het blad doet mij denken aan larve van de mineervlieg. Staat veel van op het forum dus zoek het even op.

gele bladeren man meerdere oorzaken hebben:
    - Geel blad een je wietplant kan betekenen dat ze een voedingstekort heeft.
    - Als de plant te dicht op de lamp groeien.
    - Als de plant aan het einde van haar bloeiperiode is dan heb je geel blad voornamelijk aan de onderkant van de wietplant, dit is heel normaal. Laat het blad zitten tot het er zelf af valt, hierna direct opruimen anders kun je last krijgen van insecten of schimmels. Je mag het blad er wel aftrekken als dit heel makkelijk gaat.
    - Je wietplant kan ook geel blad krijgen van stress door veel verpotten of veel verplaatsen.
    - Het kan zijn dat je wietplant juist teveel voeding krijgt.
    - Het water dat je geeft heeft niet de goede PH waarde (zuurheid).
    - Gele bladeren aan een wietplantje krijg je ook door teveel water geven.
    - Een te lage luchtvochtigheid. Planten blijven dan achter in de groei, bladeren worden mat en steeltjes verkleuren naar paars doordat de bladeren zich afsluiten om verdamping te verminderen.
    - Een te hoge temperatuur waardoor bladeren gaan kartelen en opkrullen en waardoor toppen een mindere dichtheid krijgen, ze voelen sponzig aan
    - Te vochtige wortels waardoor zuurstofopname lastiger wordt en er een ijzertekort ontstaat. De wietplant wordt langzaam steeds geler, beginnende bij de verse bladeren.
    - Te lage temperatuur in het hok waardoor het blad mat (niet glimmend) wordt, de stelen verstokken, de groei achterblijft en wietblad en steel naar paars verkleurt.
    - CO2 vergiftiging door bijvoorbeeld een CV-ketel in dezelfde ruimte als de planten staan. De wietplant verkleurt dan naar steeds lichter geel.
    - Vergiftiging van de planten door aanzuiging van vuile lucht uit een andere ruimte zoals bijvoorbeeld een naastgelegen garage of een slecht ventilerende kelder.

Comment

Bedankt voor uw reactie is ga even zoeken naar larve van de mineervlieg.
      te weinig licht zou heel goed kunnen inderdaad ze stonden in een tent die van boven open was maar de zei kanten waren dicht.
      ze staan nu op de vensterbank en krijgen dus meer licht, alleen kunnen ze niet buiten in de zon staan ivm de buren en dieven.
      hoe meet ik de ph waarde? gr

Comment

Rechtsboven zie je een zoekfunctie kijk daar eens en lees even wat artikelen bij het beginners deel. Ik kan je namelijk nu wel gaan zeggen hoe je de ph moet meten maar dan weet je nog niets want wat ga je dan met de uitslag doen?

in ieder geval een opzetje:

Comment

mineervlieg is het niet. Die graaft tunnels in de blad. Ik zie een zo'n tunneltje op een foto linksbovenin. Achter het raam, tsja, dan vraag je om problemen. Buiten heb je 30% meer licht, en niet de stress die de planten krijgen door bijv. de huiskamerverlichting.
          Geen gaten in de pot, te natte (en zo te zien aangedrukte?) aarde, de basisdingen heb je in ieder geval al verkeerd. Als je daar eens over gaat lezen, en die problemen oplost, dan heb je kans op een leuk oogstje. Anders kun je blijven rommelen, maar veel beter zal het dan niet gaan.

Zoiets als de PH-waarde gaat bijna niet fout als je de planten in een goede omgeving hebt staan (goede aarde, ruime niet-doorzichtige pot, niet teveel water en/of voeding, met gaten in de pot, buitenlucht) . Als je genoeg aandacht besteed aan de minimale eisen, dan hoef je geen PH te meten, en al helemaal niet aan te passen. Want als je daarmee aan de haal gaat zonder de juiste kennis, dan blijf je ouwehoeren tot het eind van je kweek. En dat is dus nog minstens 12 weken.

Zie ook: montys bladprobleemoplosser (google het even, dan vind je het sneller)
          Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
          Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Comment

Bedankt voor je reactie, mijn planten staan in emmers en die zijn niet doorzichtig. er zitten gaten aan de onderkant en ook steentjes zodat het water goed wegloopt. ze staan in cocos en is niet aangedrukt.
            ze staan inderdaad achter het raam omdat ik ze niet buiten kan zetten ik woon in een flat op de beneden verdieping dus iedereen kan ze zien en/of stelen.
            de planten hebben niet echt last van kunstmatig licht omdat ze dan al donker staan in de douche. ik ben heel tevreden over 1 van mijn plantjes maar de 2 autoflowers zien er erg slecht uit.

het lijkt alsof ze het niet lang gaan doen
            IMG_1582.jpgIMG_1581.jpg

ik heb naar mijn idee goede omstandigheden behalve dat ze indd achter het raam staan.
            ik zal me verder verdiepen op de site.
            ik kan alleen nergens vinden hoeveel water ze horen te krijgen als ze op cocos groeien.
            heeft iemand een idee? bedankt

Comment

Cocos is een leeg medium dus je moet daarop hydrovoeding geven omdat er in terra voeding geen kalk en Mg zit toegevoegd. Zo te zien mist ze idd beide.

Comment

Bezig...
              X