Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

bovenste bladeren gouden vlekken, alle bladeren naar binnen gekruld

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    bovenste bladeren gouden vlekken, alle bladeren naar binnen gekruld

    Korting op 420shop
    Hallo beste mensen,

    Ik heb sinds kort mijn eerste plantje, een autoflower rude bud heet het.
    Ze is nu iets langer dan 3 weken oud en staat deeltijds in de tuin, en in de 'schuur' (een oud aanhangsel aan ons huis, met een soort lichtdoorlatende plastieken dak, waar mijn ouders een soort groententuin hebben staan).
    Het plantje staat in een mengeling van turf en compost, maar dat is volgens mij niet het probleem aangezien hij heel snel groeide,
    Ze kreeg onlangs haar eerste bloeihaartjes. Maar een paar dagen later gingen de blaadjes hangen over heel de plant, en de onderste blaadjes (de kiemblaadjes) werden geel, nu oranje.
    Nu net ontdekte zag ik dat tussen vanmorgen en vanmiddag gouden vlekken volledig over de bovenste bladeren verscheen. Soms ook op andere blaadjes. Hier maak ik mij veel zorgen over.
    2dagen geleden ontdekte ik ook witte vlieg (een soort van wantsen) op de onderkant van mijn bladeren. Die heb ik er een voor een afgehaald en gedood, en ik heb mijn plant dan besproeit met een zeep-water oplossing met 2% zeep.

    Ik vermoed dat ik te veel water heb gegeven, maar zou iemand kunnen kijken of er iets anders aan de hand is?
    Komt dit door de wantsen? Komt dit door dat ik te veel water gaf? Missen ze een of andere grondstof die ik snel moet toevoegen? Te weinig licht?
    _DSC0008.jpg_DSC0009.jpg_DSC0010.jpg
    Bedankt,
    Sakke000

    #2
    Re: bovenste bladeren gouden vlekken, alle bladeren naar binnen gekruld

    Zo te zien te nat gestaan en een kalk gebrek.

    Comment


      #3
      Re: bovenste bladeren gouden vlekken, alle bladeren naar binnen gekruld

      Kunnen die vlekken bovenin ook niet komen door uitdroging van het blad door teveel zon/hitte op een droge dag? Misschien een keertje in de volle zon gestaan terwijl de plant normaal gesproken beschut staat?

      Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

      Comment


        #4
        Re: bovenste bladeren gouden vlekken, alle bladeren naar binnen gekruld

        Yep, sunburn gok ik.

        Als ze vanaf zaadje gewoon buiten staan, in weer en wind, zon en regen, dan heb je hier geen last van.
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


          #5
          Re: bovenste bladeren gouden vlekken, alle bladeren naar binnen gekruld

          Ja daar lijkt het idd ook wel op.

          Comment

          Bezig...
          X