Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:

Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Bladeren worden lichtgroen / wit ( White widow Autoflower )

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Bladeren worden lichtgroen / wit ( White widow Autoflower )

Korting op 420shop
    DSC_0853.jpg DSC_0856.jpg

Re: Bladeren worden lichtgroen / wit ( White widow Autoflower )

Dat 1-vingerig blad gaat er vrij snel af en de onderste bladeren ook. Als je plant algeheel lichter groen is, heeft ze meer voeding nodig. Bij stikstoftekort gaat blad van punt naar midden geel worden.

Comment

de plant word niet algeheel groener, kijk maar naar de eerste foto... Dus geen voedingstekort, en geen stikstoftekort, wat dan wel?

Comment

Weet iemand misschien een oorzaak? Ik heb nog een paar foto's gemaakt en ik neig toch echt naar een stikstof tekort.
        DSC_0862.jpg DSC_0863.jpg DSC_0864.jpg

Vooral door het paarse streepje wat ik vond, wat zo typerend is voor een stikstof tekort.. Weet iemand of het ook een stikstoftekort is, of is het wat anders?

Alvast bedankt,
        JessyB

Comment

autoflowers hebben over het algemeen toch geen voeding nodig? Zou je toch niet overvoeden?

Comment

Lijkt me toch sterk, geef elke plant even veel voeding. En dan zou deze er het slechtst op reageren, plus deze plant is ook nog eens de grootste van allemaal. De grond bevatte voeding voor ca. 8 weken. Ik ben vorige week rustig begonnen met het opbouwen. En geef ze op het moment van spreken 1,5 ml Fish mix en Topmax per liter??

Comment

Het is handig als je vermeld hoe oud je plant is.
              Ik ben zelf een beginner maar wat ik heb begrepen gebruiken wietplanten erg veel voeding en spoelt langdurigre regen de voeding uit de aarde.
              Dus dan gaat je aanwezige voeding in de aarde sneller op.
              Heb je al geprobeerd de fishmix als bladvoeding te geven , dan wordt de stikstof in de fishmix sneller opgenomen door de plant. Je moet het dan wel op en vooral onder het blad spuiten. Als het goed is moet je plant daar wel wat van opknappen.
              Kan ook nog zijn dat de plant veel te nat staat. Omschrijf goed de situatie dan kunnen de experts je een antwoord geven.
              Stemma doet het forum, stout 2017

Stemma doet stout (2016)
              Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

Comment

Comment

Je schrijft in bericht #1 dat je net begonnen bent met voeding.
                  Ze zijn 8 weken oud zeg je, staan ze dus al 8 weken in die pot(?) zonder voeding ? Ze staan een week of 4 in bloei ?
                  Dan ben je, denk ik, een paar weken te laat begonnen met voeding.

Fishmix mag best wel 2x zoveel.
                  Last edited by QnQ; 15 July 2014, 08:39.
                  ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Comment

Als je bloei hebt, niet op de toppen spuiten. Niet vanwege smaakjes ofzo, da's onzin, maar omdat je het risico op toprot daarmee vergroot.
                      Die fishmix kun je ipv. Biobizz grow geven, dus ook de hele bloeiperiode. (check anders eens de site van Biobizz voor meer info over die voeding)
                      Ene plantje kan meer honger hebben dan het andere. Je zegt zelf dat het de grootste plant is...1+1 ?
                      Zou die fishmix een paar dagen verhogen, en dan eens zien of de plant 'overall' wat groener wordt.
                      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...enkweek)/page1

Comment

Nou, inmiddels een paar dagen verder en het wordt er alleen maar slechter op. Na het geven van meer voeding begonnen de bladeren alleen maar slechter te worden en ook twee andere planten beginnen onderaan geel te worden. Ik heb sterk het idee dat het komt door de voeding die ik geef.

Ten eerst waren alle bladeren mooi groen toen ik nog geen voeding gaf, toen ik ben begonnen met het geven van voeding begonnen ze langzaam maar zeker wat geel te worden onderin. Nu kreeg ik dus het advies meer voeding te geven, en de bladeren worden alleen maar geler + andere planten beginnen ook verkleuring te vertonen.

Denk dat ik toch maar moet stoppen met i.i.g de Fish Mix, is immers een groeivoeding en de planten zelf staan volop te bloeien. Zelf dacht ik eerst aan een stikstoftekort, is dit dan uitgesloten? Ik hoor er niemand over?

Alvast bedankt voor jullie hulp.

Groetjes,
                          JessyB
                          Attached Files

Comment

In fishmix zit ook stikstof, misschien is er een blokkade ontstaan waardoor je plant geen voeding meer op kan nemen, probeer eens met een fishmixoplossing je bladeren voorzichtig te deppen met een watje o.i.d. en hoe groot zijn je potten misschien is overpotten een optie ?
                            Stemma doet het forum, stout 2017

Stemma doet stout (2016)
                            Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

Comment

Potten zijn 15 L. Groot genoeg lijkt me. Overpotten lijkt me nu geen optie meer toch? Heb de bladeren eerder al bespoten met Fish Mix oplossing, geen verbetering...

Comment

Bezig...
                              X