Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Bladeren worden lichtgroen / wit ( White widow Autoflower )

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Re: Bladeren worden lichtgroen / wit ( White widow Autoflower )

    Deze al gechecked ?
    Kromme, verkleurde, hangende of gele bladeren? teveel of te weinig voeding? Lees hier alles over hoe je cannabis planten weer gezond maakt en houdt!
    Stemma doet het forum, stout 2017

    Stemma doet stout (2016)
    Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

    Comment


      #17
      Re: Bladeren worden lichtgroen / wit ( White widow Autoflower )

      Ja Stemma al gedaan, is eigenlijk het eerste waar ik met bladproblemen naartoe ga, ik denk aan #1 #6 of #7. Niet voldoende aarde beluchting is ook nog een optie. Ik heb toen ik het zaadje de grond in ging doen de grond aangedrukt. Dit had ik NOOIT moeten doen, maar daar heb ik gedurende de groei al wat aan gedaan, heb er regenwormen bij in gepleurd. En daar leken ze van op te knappen, kan het dat het dan nu terug komt in deze vorm? De plant ziet er voor de rest wel gewoon gezond uit, groen, bloeit, etc. Maar die gele bladeren zien er echt niet uit.

      Comment


        #18
        Re: Bladeren worden lichtgroen / wit ( White widow Autoflower )

        Is het niet zo dat bladeren die geel zijn geworden gewoon geel blijven?

        Hoe zien de jonge bladeren eruit ?
        Stemma doet het forum, stout 2017

        Stemma doet stout (2016)
        Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

        Comment


          #19
          Re: Bladeren worden lichtgroen / wit ( White widow Autoflower )

          Nieuwe bladeren zien er hartstikke gezond uit. Meeste bladeren die geel zijn blijven nu wel geel. Maar heb vandaag ook wel wat dorre bladeren gehad, Deze vallen langzaam uit. Kan nog steeds geen conclusie trekken helaas.. * Huilt *

          Comment


            #20
            Re: Bladeren worden lichtgroen / wit ( White widow Autoflower )

            Overwatering mischien? Je onderste bladeren, vooral die onderste gele, lijken me teveel water te hebben, lijken wat te rotten van vochtigheid. Aan de bladeren in dat topje, die nog groen zijn lijk ik ook de eerste tekenen van overwatering te zien.

            Hoeveel en hoe vaak geef je eigenlijk water...??
            Handen in de lucht en groeten aan je tante...

            Comment


              #21
              Re: Bladeren worden lichtgroen / wit ( White widow Autoflower )

              1,7 liter verdeeld over 4 planten. Iedere dag. Is dat overbewatering? . 400 ML per dag voor zo'n plant is toch een goede dosis lijkt me. Zeker met dit warme weer hebben ze toch wel zin in zo'n slok water denk ik. Ik kan maar niet vinden wat het is, voeding hebben ze genoeg gehad, bladeren werden er alleen maar minder op. Heb nog niet geprobeerd ze minder water te geven. Maar is dat wel verstandig met dit warme weer? En is 400 ML per plant uberhaupt te veel? Wanneer ik nu water geef zie ik sowieso altijd dat er weer een gedeelte onderaan de pot eruit komt, weet niet of dit ergens op wijst?

              JessyB

              Comment


                #22
                Re: Bladeren worden lichtgroen / wit ( White widow Autoflower )

                Ik geef altijd langs onder water zodat de plant zelf kan opzuigen, de eerste keer dat ik dat doe maar ik vind het beter werken dan er gewoon doorheen gieten. Probeer eens om het water te laten op zuigen langs onder, mischien houd je op die manier een luchtigere grond ipv doornat gegoten grond elke keer. Voeding zou ik pas geven bij het lichtgroen trekken van de bladeren. Voel ook eens w
                hoe zwaar je potten zijn na het wateren, een keertje opheffen. Zo weet je hoe zwaar een pot weegt als hij goed genoeg vocht bevat. Als je hierna een dag of twee geen water geeft maar wel eens een keertje de potten opheft voel je keer na keer het verschil in gewicht en krijg je een beter gevoel over hoeveel water een plant verbruikt. Je moet dan wel ECHT GEEN water geven, anders klopt het natuurlijk niet meer. Naar de grote van jou planten gekeken zou ik, voorlopig, nog niet teveel water geven en nu een twee dagen niets geven. Het zal je verbazen hoeveel vocht ze uit die pot kunnen trekken, had ik ook, en als ze echt water nodig hebben dan zal je het wel zien aan het blad. Dus om even te eindigen met die 400ml, ja ik denk dat die momenteel teveel is, of toch als je het elke dag geeft.


                Heffen die potten.....
                Handen in de lucht en groeten aan je tante...

                Comment


                  #23
                  Re: Bladeren worden lichtgroen / wit ( White widow Autoflower )

                  Bedankt voor je uitgebreide antwoord! Zelf vind ik de grond eigenlijk helemaal niet zo nat wanneer ik m'n vinger er eens insteek, maar misschien maakt dat wel helemaal niet uit. Ik laat ze wel even staan zo. Ik moet toch wat.. Ik heb nog even wat andere topics doorgelezen waar het teveel water werd gegeven en de symptomen en gevolgen komen wel overeen met mijn planten. Nogmaals bedankt voor je antwoord, ik laat het binnenkort weten.

                  Als iemand nog andere suggesties of toevoegingen heeft hoor ik het heel graag!

                  Groetjes,
                  JessyB

                  PS: Ik probeer me een beetje in te beelden hoe jij water geeft? Geef jij het dan via de gaatjes aan de onderkant?

                  Comment


                    #24
                    Re: Bladeren worden lichtgroen / wit ( White widow Autoflower )

                    In schaaltje water zetten, dan wordt het water opgezogen door de aarde via de gaatjes in je pot.
                    Stemma doet het forum, stout 2017

                    Stemma doet stout (2016)
                    Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

                    Comment


                      #25
                      Re: Bladeren worden lichtgroen / wit ( White widow Autoflower )

                      Nog ff een klein vraagje, moeten de gele bladeren ook weer groener worden wanneer er verbetering in zit?

                      Thnx,
                      JessyB

                      Comment


                        #26
                        Re: Bladeren worden lichtgroen / wit ( White widow Autoflower )

                        Nee, die zijn dood, als je nu een tijdje geen water geeft drogen ze uit en vallen ze af...
                        Handen in de lucht en groeten aan je tante...

                        Comment

                        Bezig...
                        X