Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:

Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Overtollige regen is het probleem?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Overtollige regen is het probleem?

Die "puntjes" op de bladeren doen bij mij het vermoeden rijzen dat je te maken hebt met spint.
    Waar die necrose (afsterving van de bladpunten) vandaan komt, kan ik alleen maar naar raden.
    [COLOR=#000080][I]Wie ik ben, is mijn persoonlijkheid,
    mijn houding richting jou is afhankelijk van hoe jij bent.[/I][/COLOR]

Comment

Hmm ik zie dat je met spint en trips zit man. Op de laatste foto zie je witte puntjes allemaal dicht bij elkaar. best is eens onder je blad kijken en daar zal je allemaal kleine witte eitjes zien en als je geluk hebt zie je ook mama spint.
      Op de tweede foto zie je zelf spinnenrag aan je blad.
      Op de eerste foto die aller kleinste blaadjes sterven als eerste af en dit is normaal maar je zit denk ik ook met een voeding tekort.
      Even een vraagje. zitten er gaten onderaan je potten? zoniet kan het overtollig water niet weg. Om eerlijk te zijn ziet je grond die je gebruikt ook niet echt gezond uit.
      Als je van in het begin al teveel voeding gegeven hebt kan het zijn dat je grond verzilt geraakt. Dit wil zeggen dat in je grond teveel zouten opgehoopt zijn waardoor de plant kompleet geen voeding meer opneemt.
      Er is wel een mogelijkheid om deze te redden maar ik weet niet of deze zou lukken en dit is je grond spoelen doormiddel van veel water erdoor spoelen. Het is geen oplossing maar dit kan maar ik zou wachten op QnQ om dit te doen als hij zegt dat dit wel zou kunnen helpen. Je kan voor je spint of roofmijt kopen of gaasvlieg of roofwantsen erbij doen Maar ik zou nog even op QnQ wachten hij weet er nog veel meer dan ik.

Comment

Hmm ait, of ze misschien gewoon in volle grond zetten?

Comment

Mag ik je vragen welke grond je gebruikt? mischien als je plantjes nog niet te groot zijn kan je eventueel proberen ze te verpotten in droge goeie grond met wat wortel stimulans zodat ze terug worltels aan maken. Voor je spint kan je natuurlijk
          pyrothropur.gif dit gebruiken. dit is een biologisch product op basis van een tropische plant. Je spuit deze rechtstreeks onder je blaadjes en de rot beestjes gaan direct dood.

Comment

Hmm ja klinkt goed, waar vind ik dit? En ik gebruik bemeste tuinaarde uit zon grote tuinwinkel, aanraders over hoe ik ze het beste overpot eventueel?

Comment

Dit product kan je in elke tuinwinkel vinden maar zeker even vragen daar want je heb aangelengde en pur ik gebruik de pur voor later nog wat te hebben.
              Voor het over potten moet je natuurlijk zeer voorzichtig zijn voor niet teveel wortel te beschadigen. Maar ik ben niet zeker of het nu nog zin heeft want ze zouden bijna in bloei moeten gaan einde deze maand.
              Hetgeen je wel kan proberen is gewone potaarde halen met PH 5 tot 6 en deze over je tuinaarde doen en daarbij wat beendermeel bijvoegen en hydrokorrels. ik heb deze ook gedaan wanneer ik last had van stomme rot vliegjes die hun maden in de grond deden en die mijn wortels aan het opeten waren. Bij mij heeft dit geholpen. Die hydrokorrels gaan wat vocht opnemen en de nieuwe grond met beendermeel kunnen terug wortels gaan laten groeien. Ik denk dat dit veiliger gaat zijn dan nu nog te gaan overpotten.
              vooral geen water toevoegen tot je ziet dat uw blaadjes even gaan hangen ( overdag) snachts kunnen blaadjes altijd even gaan hangen. uwe nieuwe grond mag zeker niet teveel bijgevoegde voeding hebben behalve beetje beendermeel.

Comment

Hmm zal zo even naar boerenbond rijden, en als ik gaten in de potten boor vanonder dat er meer vocht uit kan? Of is dat ook onzin?

Comment

ooh nee er moeten gaten zijn in die potten anders kan er geen regenwater uitlopen. en waarom onzin?

Comment

Oh gewoon omdat ik wel vaker domme dingen voorstel, hehe (:

Comment

Weet je het is allemaal leren en het is soms beter eerst te gaan lezen op forums voor dat je eraan begint. Maar je moet je geen zorgen maken wij gaan nooit iemand verwijten dat ie onzin verkoopt enkel als het echt onzin is hehe.
                      maar ik zie dat je beginnende kweker bent dus geeft het niet lezen is de bootschap uit de ervaringen van anderen
                      hier zeggen we vaak " als je nooit iets doet, kan je ook nooit iets misdoen "

Comment

Ja inderdaad! Nog eens bedankt allemaal, heb ze inmiddels besproeid en ben aan het kijken om ook het probleem van de vochtige aarde aantepakken! Ik laat hier zeker nog weten wat het geworden is!

Comment

Een supertip tegen vochtige aarde = geen water geven.
                          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Nu ik ze bespoten heb zouden alle zwarte puntjes onderaan weg moeten zijn? Of duurt dat even? Bij de grotere bladeren lijkt het meeste terug netjes te zijn, maar die kleintjes die al voor de helft dood zijn staan nog redelijk vol (terwijl ze net zo goed bespoten zijn). Zou ik die onderste er dan voorzichtig aftrekken of niet? Er groeien wel kleine nieuwe bladeren in hun hoeken dus misschien dat ik deze dan ook beschadig ... Wat een kolere beestjes zijn dit maar niet

Comment

Wel probeer nog eens plaatselijk onder die bladeren even te spuiten. De witte puntjes ga je blijven zien maar uiteindelijk gaan de eitjes en de moeder spint weg zijn. Dan 7 dagen wachten. in die 7 dagen elke dag bekijken.
                              Als het nog niet helpt kan je die blaadjes weg knippen. Pyretrum gaat de plant totaal niet beschadigen maar enkel de beestjes

Comment

Aha oke! Zal die plaats dan nog even bespuiten ja! Opnieuw bedankt!

Comment

Bezig...
                                X