Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Iemand eet mijn plantjes op!!!!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Iemand eet mijn plantjes op!!!!

    Korting op 420shop
    ik denk zelf dat het slakken zijn omdat ze hier ook al op de muren hebben gekropen en een vieze slijm spoor achterlaten, en dat zag ik dus ook op de
    blaadjes van mijn plantjes.....

    Heeft iemand enig idee wat ik tegen de slakken zou kunnen doen zonder mijn plantjes te beschadigen en voordat ze straks helemaal opgegeten zijn. en ik een paar stonede slakken heb rondlopen !!!

    Je ziet de slijm niet heel goed op de foto wel dat mijn blaadjes zijn opgegeten.....

    ik had al een tip gekregen om rondom me bakken zout te leggen. Heeft iemand nog andere tips voor me zodat ik die vieze beestjes weg houd !!!!?
    #Jonkotime!!

    #2
    Re: Iemand eet mijn plantjes op!!!!

    slakkenkorrels
    bierval
    Ik zou snel iets doen anders is er niks meer van over straks
    Shivaman-s-Amnesia-scrogg

    Shivaman-s-BigBang-Church-en-Somango
    (running)

    Comment


      #3
      Re: Iemand eet mijn plantjes op!!!!

      Kopertape werkte bij mij erg goed! eierschalen werken ook

      Comment


        #4
        Re: Iemand eet mijn plantjes op!!!!

        Ik ben ook een voorstander van kopertape! Dat spul werkt echt super goed! Je zou ook nog een extra defence linie kunnen leggen door rondom je potten bierblikjes te plaatsen. Daar vallen ze in en verdrinken, mochten ze toch voor je planten gaan dan werkt de koper tape als het goed is

        Comment


          #5
          Re: Iemand eet mijn plantjes op!!!!

          koper werkt uitstekend! en zoals abbu zegt: eierschalen! ook andere kalk houdende materies zijn goed! (schelpen,..) en dat is nog is goed voor je plantjes!
          https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...of-the-woods!!

          Comment


            #6
            Re: Iemand eet mijn plantjes op!!!!

            Wat ik me nog wel afvraag, is of het kopertape zichzelf moet aanraken zodat er uit de ether wat spanning op komt..

            Comment


              #7
              Re: Iemand eet mijn plantjes op!!!!

              ja de eindjes moeten met elkaar verbonden zijn zodat er geleiding is!
              https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...of-the-woods!!

              Comment


                #8
                Re: Iemand eet mijn plantjes op!!!!

                Tnks voor al jullie tips! ik had zout rondom gestrooid en ze zjn ook niet meer terug gekomen alleen het lastige hiervan is dat ik het naar elke regenbui opnieuw moet doen ! Koperdraad kan ik gewoon halen bij een bouwwinkel ?? en moet ik het dan rondom heen leggen en de eindjes aan elkaar knopen ? ( worden ze dan geschokt ! )

                en kan ik Schelpen gewoon erbij in de pot leggen ?

                x

                Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                en als ik eierschalen leg moet ik dan ze eerst wel even uitspoelen heb net toevallig voor de hele familie eieren gebakken haha dus heb er genoeg liggen nu ! schelpen moet ik eerst weer naar op zoek ! kunnen die ook gewoon bij in de pot of naast de pot ?
                #Jonkotime!!

                Comment


                  #9
                  Re: Iemand eet mijn plantjes op!!!!

                  pas op met zout te strooien! kan voor blokades veroorzaken in je plant!
                  planten hebben ook nood aan natrium maar niet zo veel!

                  Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                  koperdraad zul je daar zeker wel vinden! en ja rond je pot maken en de eindjes aan elkaar bevestigen!
                  schelpen en eierschalen fijn malen werkt volgens mij ook beter!
                  https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...of-the-woods!!

                  Comment


                    #10
                    Re: Iemand eet mijn plantjes op!!!!

                    Heb je nergens een restje elektrische kabel liggen, 1 a 2 m?
                    Kabel strippen en koper eruit halen

                    Volledig rolletje koperdraad is best kostelijk in de handel... zeker als je maar een beetje nodig hebt.

                    Comment


                      #11
                      Re: Iemand eet mijn plantjes op!!!!

                      Oke zal ze fijnmalen en daarna in de pot erbij gooien of er om heen ook ??

                      zal even rondijken heb vast nog wel iets van een elektrischiteitkabel liggen is wel beter ja dan een hele rol kopen !
                      #Jonkotime!!

                      Comment


                        #12
                        Re: Iemand eet mijn plantjes op!!!!

                        Heb uiteindelijk toch maar koperdraad gelegt.. want op de eierschalen kruipen ze gewoon door en eten ze nog steeds mijn blaadjes op. en de zout spoelt na elke regenbui weer weg en het regent aantal keer per dag dus heeft weinig zin dan ! dus nu me koperdraad leggen en hopen dat die slakken nu wel weg blijven !!
                        #Jonkotime!!

                        Comment


                          #13
                          Re: Iemand eet mijn plantjes op!!!!

                          Keukenzout moet je eigenlijk nooit gebruiken. Het natrium daar in is slecht voor de planten, zo slecht dat ze het kunnen begeven.
                          Kopertape, een bierval (super simpel en goedkoop) zijn beide handig. Maar nog handiger is om je planten gewoon op een andere plek te zetten. Die slakjes zitten lekker in die struik op de foto, 's nachts effe snoepen en weer terug. Als ze opeens 3 meter verder moeten kruipen, dan heb je al de helft minder vraat.

                          Succes!
                          Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                          Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                          Comment


                            #14
                            Re: Iemand eet mijn plantjes op!!!!

                            Das ook een goeie.. want ondanks het koperdraad zijn ze toch nog terug gekomen en hebben nu een heel blad weg gevreten... 0.0 er ligt koperdraad eierenschalen en zout.. maar ze komen gewoon.. dus ik ga ze verplaatsen kijken of dat wel helpt !!
                            #Jonkotime!!

                            Comment


                              #15
                              Re: Iemand eet mijn plantjes op!!!!

                              Zout??? weg halen

                              Comment

                              Bezig...
                              X