Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Slappe hap plant en vergeling nieuw blad.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Slappe hap plant en vergeling nieuw blad.

    Korting op 420shop
    Hoi
    Sinds een week of 2 rent mijn plant achteruit, het bovenste gedeelte van de plant laat zijn bladeren hangen ook al schijnt de zon
    terwijl het onderste gedeelte gewoon wel op de zon reageerd.
    En sinds een paar dagen gaat mijn plant ook verkleuren in de nieuwe groeischeuten de bladeren vergelen van binnen naar buiten
    en ik weet niet wat te doen.
    Heb ik overbemest of juist niet, ze staan in de volle grond in niet echt luchtige grond.DSC_0185.jpgDSC_0186.jpgDSC_0187.jpg

    #2
    Re: Slappe hap plant en vergeling nieuw blad.

    Stel jezelf eerst even netjes voor op het forum bij het members introductie gedeelte, wel zo netjes. heb je hier al gekeken? : http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...bleem-Oplosser

    Lijkt zo te zien een ijzer tekort te zijn?

    Comment


      #3
      Re: Slappe hap plant en vergeling nieuw blad.

      Mee eens, ijzertekort. Kan komen doordat je (of de natuur) teveel water geeft, of door een te hoge pH van je grond/water.

      Comment


        #4
        Re: Slappe hap plant en vergeling nieuw blad.

        Ik ga een grondtest doen en dan kijken wat de ph is en dan kijken of ik het bij kan sturen.
        Heb bladvoeding gegeven en het lijkt dat ze dat toch wel lekker vinden maar dat is volgens mijn niet de oplossing
        maar met niks doen kom ik er ook niet.

        Comment


          #5
          Re: Slappe hap plant en vergeling nieuw blad.

          Hoe kan ik het beste mijn ph van de aarde verlagen, moet ik gewoon water geven met water van de goede ph
          of is er een andere manier?

          Comment


            #6
            Re: Slappe hap plant en vergeling nieuw blad.

            Die staat in de volle grond toch ?
            Dan is de pH al goed.
            Je kunt moeilijk de pH van een regenbui aanpassen.

            En water geven hoef je bijna niet te doen toch..
            Heb je wel de grond bemest voor de plant erin ging ?
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

            Comment


              #7
              Re: Slappe hap plant en vergeling nieuw blad.

              Wat voor soort is dit? Blue Medi kush?
              http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...le-met-foto-s!

              Comment


                #8
                Re: Slappe hap plant en vergeling nieuw blad.

                Vandaag is het hoogte punt berijkt of liever gezegd het diepte punt, de vergeling zit nou ook in de bovenste groeischeut
                en de vergeling is nu bijna wit.DSC_0194.jpgDSC_0193.jpg
                Sorry 1 foto ligt op zijn kant maar als het nog even door gaat valt de plant vanzelf om.

                Comment


                  #9
                  Re: Slappe hap plant en vergeling nieuw blad.

                  hoe nat is je grond? en misschien kun je qnq's vraag over bemesting ook beantwoorden...

                  Comment


                    #10
                    Re: Slappe hap plant en vergeling nieuw blad.

                    DSC_0195.jpgDSC_0196.jpgDSC_0197.jpg
                    Foto 1 heb ik gebruik en misschien heb ik iets te veel gebruikt tis in korrel vorm en lost langzaam op en foto 2 had ik
                    willen gebruiken voor de bloei maar dat gaan de meiden denk ik niet halen.
                    Mijn grond is niet te nat maar heb het idee dat de plant gewoon niks opneemt via de wortels.

                    Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                    Het ging heel de tijd goed de planten zijn meer als 2 meter hoog en opeens ging het bovenste gedeelte van alle planten slap hangen.
                    En de vergeling die nu bijna wit is is maar bij 1 plant de andere planten zien er uit als de foto hier boven.

                    Comment


                      #11
                      Re: Slappe hap plant en vergeling nieuw blad.

                      ik gooi gewoon wat balletjes op, ben ook maar een welwillende amateur

                      hebben andere grote planten in de buurt ook problemen?? Misschien staat het grondwater erg hoog bij jou in de buurt? Je zegt dat ze allemaal tegelijk problemen kregen, dus lijkt me een aardige verdachte. De afgelopen drie weken is er aardig wat neerslag gevallen en bij ons staan de sloten pretty high.

                      iets anders kan ik niet bedenken

                      Comment


                        #12
                        Re: Slappe hap plant en vergeling nieuw blad.

                        Hoeveel is teveel ? Heb je een eetlepel van die drie gebruikt of een emmer ?
                        Op de doos staat precies hoeveel per vierkante meter.

                        Het lijkt een blokkade van ijzer. (geen tekort want er zit genoeg in de grond normaal)
                        Of heeft een buurman er Roundup op gespoten ?

                        hmmja, hoog grondwater kan ook, ik ken je locatie niet natuurlijk.
                        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                        Comment


                          #13
                          Re: Slappe hap plant en vergeling nieuw blad.

                          Ik dacht als je een ijzer tekort hebt worden de bladeren geel en de nerven blijven groen, maar dat is bij mij niet het geval
                          de bladeren worden echt helemaal geel.
                          En dan de andere planten hebben niet van die gele bladeren maar alle grote bladeren worden steeds lichter van kleur.

                          Comment


                            #14
                            Re: Slappe hap plant en vergeling nieuw blad.

                            nou, om eerst maar eens uit te sluiten dat het een vocht probleem is.... prik eens flink in je grond met een spa, lekker diep, om te zien hoe nat die is.... als deze mogelijke oorzaak doorgestreept kan worden, kunnen we hier verder helpen raden wat dan de oorzaak kan zijn. Het heeft geen zin om met je voeding te klooien als de boel gewoon zeiknat blijkt te zijn.

                            Comment


                              #15
                              Re: Slappe hap plant en vergeling nieuw blad.

                              Heb een gat gegraven van meer dan een halve meter en het was er niet nat dus dat kan uitgesloten worden.
                              Wel had ik veel water gebruikt toen ik dacht dat ik misschien te veel voeding gestrooit.
                              Denk dat ik ze even gewoon hun gang laat gaan en kijken wat het word met de meiden

                              Comment

                              Bezig...
                              X