Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Slappe hap plant en vergeling nieuw blad.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Re: Slappe hap plant en vergeling nieuw blad.

    Toen mijn plantje (was nog erg klein toen) zo geel en daarna wit werd, had ik wortelrot.
    Misschien een keer veel te nat gestaan?

    Zal wel bijtrekken maar krijgt wel een tijdje stilstand zo

    Comment


      #17
      Re: Slappe hap plant en vergeling nieuw blad.

      Er valt de laatste tijd heel veel regen waar ik woon dus dan zal het nog wel even gaan duren denk ik.
      Kan ik geen zeil over de grond spannen zodat het water ergens anders heen loopt of is dat een actie die niks oplevert.

      Comment


        #18
        Re: Slappe hap plant en vergeling nieuw blad.

        En de vergeling gaat maar doorDSC_0223.jpgDSC_0230.jpg en kan er gewoon niks tegen doen.
        De meeste vergeling zit aan de hoofdstam en de lagere takken zijn nog gewoon mooi groen, ik denk dit jaar geen lekker jointje uit eigen tuin. Snik

        Comment


          #19
          Re: Slappe hap plant en vergeling nieuw blad.

          Wrijf met je duim eens stevig langs de stam op, daar waar hij de grond raakt. Als er stukken loskomen, heb je wortelrot die doorgeslagen is naar de stam.
          Daar kun je dan niks tegen doen behalve hopen op een goede afloop.
          Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
          Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

          Comment


            #20
            Re: Slappe hap plant en vergeling nieuw blad.

            sorry to hear dat het niet opknapt, ik duim voor je

            Comment


              #21
              Re: Slappe hap plant en vergeling nieuw blad.

              Dek je grond even af met iets rond je plant. Probeer om een voeding te halen die alles heeft in vloeibare vorm met een npk van 656 bvb buxus voeding. Giet dit rond de wortel. Gebruik kraantjes water. Die heeft een probleem met ijzer tekort door eventueel wortelerot. Naar de PH moet je niet kijken maar wel de voeding en hoeveelheid water.

              Vraagje? Ben je elek dag blijven voeding geven? Als het zo is is de grond waarschijnlijk verzout door het overtollig aan voeding.
              Als dit het geval is aantal dagen gewoon kraantjeswater geven en grond beetje afdekken tegen teveel aan regenwater.

              Ik hoop dat het in orde komt maar gene paniek dan doe je foute dingen ( spreek uit ondervinding )

              Comment


                #22
                Re: Slappe hap plant en vergeling nieuw blad.

                Heb langs de stam gevreven en daar is niks mis mee wel is de plant weer een stapje dichter bij de .....

                Comment


                  #23
                  Re: Slappe hap plant en vergeling nieuw blad.

                  Doe eens een foto update dan ?
                  Foto's op dezelfde manier als de andere foto's in dit topic, dan kunnen we het verloop zien.
                  Is die felle vergeling er nog steeds bij het nieuwe blad ?
                  Heb je zandgrond in de tuin ?
                  ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                  Comment


                    #24
                    Re: Slappe hap plant en vergeling nieuw blad.

                    Inmiddels zijn we al weer een paar weekjes verder en de planten staan in volle bloei terwijl de vergeling gewoon door gaat,
                    voeding toe dienen durf ik niet meer om nog meer schade te voorkomen.DSC_0304.jpgDSC_0305.jpgDSC_0306.jpgDSC_0307.jpg

                    Comment


                      #25
                      Re: Slappe hap plant en vergeling nieuw blad.

                      Ik heb wel zand in de tuin maar das pas op 80cm diepte.
                      Denk dat ik het maar gewoon moet laten gaan dan heb ik teminste nog iets te paffen in de donkere dagen,
                      ik denk nog een week of 2 dan is de plant wel klaar denk ik.

                      Comment


                        #26

                        Comment


                          #27
                          Re: Slappe hap plant en vergeling nieuw blad.

                          Heb je de stam onderaan en de takken allemaal goed nagelopen op schimmelpluis en rare plekken ?
                          Op de foto lijkt het zich te concentreren, dan zou het ook stamrot kunnen zijn.
                          Mja..of huisdieren, inderdaad...

                          Als de grond goed is, kan de penwortel van een plant uit zaad net zo diep gaan als de plant hoog is.
                          Weekje of 5-6 moesten die nog wel, op het moment van de foto.
                          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                          Comment


                            #28
                            Re: Slappe hap plant en vergeling nieuw blad.

                            Hier nog even een laatste update over de slappe hap plant,
                            heb er toch nog een lekker rokertje aan over gehouden.
                            Wil iedereen bedanken voor de hulp.

                            Comment


                              #29
                              Re: Slappe hap plant en vergeling nieuw blad.

                              Mooizo! Hoeveel gewicht had je totaal aan de panten samen?

                              Comment


                                #30
                                Re: Slappe hap plant en vergeling nieuw blad.

                                Heb je tijdens de oogst iets gezien/opgemerkt dat je gele bladeren en de toestand van je plant kan verklaren?
                                Wie zijn gat verbrand...,heeft vuur.

                                http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...-Eerste-poging

                                Comment

                                Bezig...
                                X