Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:

Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Meeldauw?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Meeldauw?

Korting op 420shop
    Hoi allemaal,

Tja... Weer een vraag dan maar. Jullie weten het allemaal zo goed.
    Uitteraard een beetje gegoogled maarja.

Ik heb denk ik dus meeldauw (Zie foto) maar het zijn nog van die kleine rot plantjes. Ik lees verder op het internet dat je de bladeren eraf moet knippen maar geldt dat ook voor mijn situatie? Of moet ik er melk op gaan spuiten? Ik kan ook maandag naar de intratuin. What's the best option?

Dank jullie allen!

IMG-20140809-WA0015.jpg

Re: Meeldauw?

Is wel veel he? Misschien is het beste als je het hele blad eraf baalt voordat het zich verspreid. Kleine plekjes kan je nog wel aantippen met melk en een wattenstaafje maar dit.....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door green farmer View Post
      Is wel veel he? Misschien is het beste als je het hele blad eraf baalt voordat het zich verspreid. Kleine plekjes kan je nog wel aantippen met melk en een wattenstaafje maar dit.....

Comment

Is niet sarcastisch bedoelt hoor! Ik vind juist dat het veel is omdat zowat het hele blad vol zit er komt morgen en vd week veel regen aan dus misschien is meteen afknippen niet zo'n goed idee maar probeer het is met melk inderdaad en als het ook maar iets uitbreid dan knippen en proberen de wond goed af te dekken om te voorkomen dat er ziektes intrekken

Comment

Oke als het morgen avond erger is dan knip ik 'm af met een beetje vaseline.

Dankje

Comment

sproeien met vitaplant multicare van bayer!!!
            gebruik dit sinds 2 jaar en ben sindsdien meeldauwvrij!!
            spul werkt zowel curatief (genezend) als preventief(voorkomend)...

heb 1 keer gesproeid als ze jong waren en heb nu nog steeds geen meeldauw

succes

Comment

Ik ga echt de helemeuk kopen zodat jullie en ik van mijn planten af zijn. Hoop alleen dat al die producten samen niet mijn planten vermoorden

Ik heb nu ook al spint op de rozen in me tuin echt top dit allemaal.

Comment

Heb deze gekocht http://www.kwekerijklein-winkel.nl/S...ls-en-insecten

Ik zal jullie laten weten of het een goed product is.

Comment

ziet eruit als een goedkope oplossing voor een hoop nare problemen, ben benieuwd of het werkt ik kijk uit naar je review
                  https://www.jointjedraaien.nl/wietforum/threads/41014-1x-low-dwarf-AF-seedmakerseeds-1x-OG-Kush-zaadje-uit-wietzakje

Comment

Doorgaans probeer je best de omstandigheden te veranderen waardoor je geen schimmel krijgt, in plaats van te sproeien!
                    Dit mag slechts een laatste redmiddel zijn( en dan nog...) .
                    Meeldauw komt voor op warme vochtige plaatsen, begin hier al eens mee.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door weibei View Post
                      Doorgaans probeer je best de omstandigheden te veranderen waardoor je geen schimmel krijgt, in plaats van te sproeien!
                      Dit mag slechts een laatste redmiddel zijn( en dan nog...) .
                      Meeldauw komt voor op warme vochtige plaatsen, begin hier al eens mee.
                      Laatste redmiddel snap ik maar dit is 100% natuurlijk. En mijn planten staan midden in de tuin in een kust gebied met veel wind. Dus aan de factoren kan ik weinig doen.
                      Enige dat dit middel doet is een beschermlaagje aan brengen en voedingstoffen geven aan de plant via bladeren.

Comment

Staat er toevallig op het etiket (of de achterkant) welke stoffen er precies in zitten ?
                        Ik had google al even geprobeerd, maar het lijkt alsof ze die angstvallig geheim houden ?
                        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Ik ben een eindje geleden een gelijkaardig product tegengekomen (onder andere merknaam), ik meen me te herinneren dat dit vooral koolhydraten waren. De vloeistof droogt op waardoor de beestjes vast komen te zitten in een suikerlaagje.
                          Schiet me niet dood als dit niet helemaal juist is, ik ben de naam echt volledig vergeten

Comment

Volgens mij is dit een nieuw product. Ik zag hem bij de intratuin staan op zo'n actie kop met zo'n irritant filmpje.
                            In iedergeval heb ik het gister gebruikt en mijn planten staan nog dus dat scheelt. Of het echt geholpen heeft met de meeldauw weet ik niet daarvoor heeft het te hard geregend.

Ik voeg hier een Gyazo Link bij want helaas krijg ik de foto niet geupload met de gewenste kwaliteit.

Attached Files

Comment

Hmmja, Fe chelaatvormer w/w met Stikstof.
                              Ik was eigenlijk op zoek naar wat er echt allemaal in zit.
                              Kan het ook zo 1-2-3 niet vinden.
                              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Bezig...
                              X