Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:

Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Hulp gevraagd bladprobleem

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Hulp gevraagd bladprobleem

Korting op 420shop
    Hallo allemaal,

Tijdens mijn eerste kweek ben ik op een blad probleem gestuit 4 dagen geleden begonnen sommige bladen een gelige kleur te tonen en nu word het blad vanaf de nerven geel en ik krijg vlekken.

Ik heb gekeken naar insecten maar die kan ik niet vinden en met montys kom ik er niet uit. Zwavel tekort of magesium

Alvast thnx dat je de tijd neemt om te kijken

Re: Hulp gevraagd bladprobleem

Ik gok dat je een beetje van erg droog naar erg nat kweekt.
    Dus dat je te lang wacht met water geven en daardoor de grond erg uitdroogt, wat de verbrandde bladpuntjes verklaart, daarna ze zeiknat zet, wat de bolle bladeren verklaard, en daardoor een beetje een ph probleem hebt gekregen waardoor de voedingsstoffen niet allemaal meer goed opgenomen worden.
    Maar misschien zijn er anderen die er wat anders van kunnen maken?

Iets meer informatie geven zou wel handig zijn.
    Wat voor voeding, hoeveel voeding, hoeveel water, meet je ph/ec?
    Welke week zit je in, hoe groot zijn je potten?

Comment

Ik geef elke dag rond de zelfde tijd water als richtlijn 200 ml als hij er droger uitziet als normaal iets meer als het nodig is, geef alleen water via onder.
      Gebruik voeding black gold van aqualogic 5 druppels op 100ml water en geef elke 3e keer water geven voeding mee.

Ik meet geen ph/ec,
      Staat in een 11 liter pot

Het is mijn eerste kweek, ik probeer op hoe de plant er uit ziet de water/voeding-gift aan te passen.

Comment

Koop een Fertometer en verzuip je plant niet.
        Nu zie ik Ca gebrek en wellicht ook P gebrek, maar eea kan ook komen door een veel te hoge pH.
        http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

Comment

Thnx voor de reacties

Toen ik begon waren er mensen die zeiden dat ik dat niet nodig had, zal er toch is naar gaan kijken. Ik geef gewoon kraantjeswater

Maar ik kan dus beter even paar dagen 100ml geven zodat de grond niet volledig uitdroogt

Comment

neen niets geven totdat het droog is dan pas weer water
            Dutch-Bleu-Autoflower-Contestkweek
            Thugz Binnentuin met 400w zonnetje

Comment

Thnx thugz ik wist t niet zeker dus heb gister nog 1 maal 100 ml gegeven zal nu wachten tot de aarde droog is hoe wel de bovenste x aantal cm droog aanvoelt. Zijn er nog andere dingen die ik moet doen? Wil wel me kweek tot een goed einde brengen

Comment

je pot eens opheffen weegt die zwaar nog wachten. licht is water geven

Comment

Hehe dat gaat lastig hij zit in scrogg [emoji39]

Comment

dat gaan dan idd lastig zijn. eens prikken met een grote sateprikker en kijken of die vochtig is als je het er weer uithaalt moet je dan wel een minuutje of 5 laten zitten zodat het kan opnemen

Comment

Ja precies dat was ik van plan [emoji1] proberen niet alle wortels te doorboren.

Maar ik dacht dat 200ml niet teveel voor de was elke dag is het uit de schaal in de aarde soms ziet de schaal er nog beetje vochtig uit soms is die schaal echt al kurk droog, maar ja dat zegt natuurlijk niets over de hoeveelheid water in de aarde.

Comment

Heb net even gekeken de bovenste paar cm is kurk droog maar daar onder is het nog vochtig het verspreid zich nu wel over meer bladeren

Comment

Bezig...
                        X