Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:

Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Geel/paars blad op mijn blueberry

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Korting op 420shop
    Ik ben gestopt met voeden van de planten sinds afgelopen woensdag (afgelopen vrijdag is week 11 gestart. Ik was van plan aan het eind van week 12 te knippen evt later)
    Al heel snel worden de grootste bladeren wat geler en in de puntjes wat paarser. Is dit iets om zorgen over te maken?

Er is 1 plant die paarse calyxen ofzo maakt :p
    Verder ziet het er allemaal nog goed uit
    Ik gok dat ze nog 2 3 weken mogen. Maar gaan ze dit we halen als het blad zo snel veranderd? Opnieuw starten met voeding lijkt me een slecht plan..

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Re: Geel/paars blad op mijn blueberry

die mag toch nog wel een weekje of 3.
    en dat paars komt omdat je gestopt bent met voeden en begint de herfst zijn intrede te doen. die paarse calyxen kan wijzen op koude nachten maar niets om je zorgen over te maken
    Dutch-Bleu-Autoflower-Contestkweek
    Thugz Binnentuin met 400w zonnetje

Comment

Dat paars komt door de blue in blueberry.. Hoort bij de soort. Bij een buitenkweek had het ook door de kou gekund.
      Het paars+geel in het blad komt inderdaad door een stikstoftekort. Stikstof kan geblokkeerd worden als je te vroeg begint met bloeivoeding. Een keertje groeivoeding meegeven moet geen problemen opleveren, misschien vertraagt het de uitbreiding wel.
      Proberen kan altijd natuurlijk. Maar ik denk wel dat ze nog wel goed kunnen afbloeien met geel blad hoor.
      Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
      Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Comment

Beste Repchris,

Ik zou me totaal geen zorgen maken over die paarse bladeren en al helemaal niet over het feit dat je ook vergeling aankrijgen bent.

Ik keek gisteravond naar mijn planten en ik baalde eigenlijk een beetje dat er 2 planten nog erg groen zijn! Over 1weekje ga ik ze oogsten. Het is mij de afgelopen jaren opgevallen dat de planten die vergeeld zijn nog minder voeding bevatten, de plant zuigt zichzelf leeg(de voeding)! Je kunt dus spoelen , maar je kunt niet alle voeding eruit spoelen als er nog veel voeding opgeslagen zit in de plant. Dit betekent dus dat je ruim optijd moet stoppen met voeden .

Ik zeg: juiste tijdstip waarop je plantje geel aan het worden is! Lekker spoelen nu en dan kun je ze nog effe 5 dagen laten droogtrekken.
        En dan krijg je een lekker schoon wietje zonder al die rare bijsmaken v.d voeding.mmmm

Ziet er lekker uit joh! Doorgaan zo.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bas1 View Post
          Beste Repchris,

Ik zou me totaal geen zorgen maken over die paarse bladeren en al helemaal niet over het feit dat je ook vergeling aankrijgen bent.

Ik keek gisteravond naar mijn planten en ik baalde eigenlijk een beetje dat er 2 planten nog erg groen zijn! Over 1weekje ga ik ze oogsten. Het is mij de afgelopen jaren opgevallen dat de planten die vergeeld zijn nog minder voeding bevatten, de plant zuigt zichzelf leeg(de voeding)! Je kunt dus spoelen , maar je kunt niet alle voeding eruit spoelen als er nog veel voeding opgeslagen zit in de plant. Dit betekent dus dat je ruim optijd moet stoppen met voeden .

Ik zeg: juiste tijdstip waarop je plantje geel aan het worden is! Lekker spoelen nu en dan kun je ze nog effe 5 dagen laten droogtrekken.
          En dan krijg je een lekker schoon wietje zonder al die rare bijsmaken v.d voeding.mmmm

Ziet er lekker uit joh! Doorgaan zo.
          Hee Bas,

Bedankt voor je antwoord. Je stelt me gerust dat ik de plantjes zo zou kunnen laten afbloeien. Wat je zegt over dat alle voeding uit de bladeren gehaald word enz. is natuurlijk goed voor de kwaliteit en smaak. Maar zullen de toppen nu nog wel veel zwellen, aangezien ze dus geen voeding meer krijgen?
          En ook het paarse wat duidt op een stikstof blokkade of tekort is dat niet slecht voor de wiet?
          Ik hoop dat jullie hier meer over weten dan leer ik ook weer wat bij

Bedankt voor de reacties verder, op een lekker wietje zullen we maar zeggen
          Ben zo benieuwd hoe ze zal smaken yum! En wat ik ga oogsten kwa aantal grammen. Hopelijk is 20 a 30 gram per plant haalbaar dan heb ik een lekker vooraadje voorlopig haha. Vrijdag begint week 12 en ik zal dan even foto's posten in mijn verslag.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door thugz View Post
            die mag toch nog wel een weekje of 3.
            en dat paars komt omdat je gestopt bent met voeden en begint de herfst zijn intrede te doen. die paarse calyxen kan wijzen op koude nachten maar niets om je zorgen over te maken
            Ik betwijfel of ze nog wel 3 of meer weken gaat halen man. Ze beginnen vrijdag 5sept aan week 12. Volgens de verpakking zou ik met 10weken klaar zijn. En ik weet dat dit een richtlijn is, maar 12 max 13 weken lijkt mij voldoende. Ik laat haar sowieso staan tot alle trichomen 50/50 milky/amber zijn. Of ze moest dat niet halen. Een lekker high wietje is op zijn tijd ook niet verkeerd.
            Over die paarse calyxen, Ik denk niet dat het door de koude nachten komt want ze staan op een verwarmde slaapkamer waar het constant 20 graden is. Mocht het zonnetje schijnen is het al snel warmer. Zal wel aan de genen van de blueberry liggen. Vond het alleen vreemd omdat maar 1 van de planten dit had. Maar er zijn nu al meerdere planten die deze verschijnselen vertonen dus het zal wel goed zitten.

Comment

Beste Repchris,

Ik heb nog eens even zitten denken he.
              Het soort is een bleuberry. Auto of niet?.......

Geen auto, dan 75% indica(skunk) en 25% sativa = gemiddelde bloeitijd van 10 weken bij mooi weer. De afgelopen weken is de zonnekracht( lumen) niet echt top geweest he. Dus je zit nu op begin week 12 zeg jij. Haal er 2 weken vanaf d.h. weer, je zit nu dus op begin weeek 10 bloei.

Wanneer ben je de bloei gaan tellen? Toen je ze 12 uur donker ging zetten? of dat de 1 ste aanzet v.d, echte zichtbare bloei intrad?
              Dan kun je er nog een week vanaf halen dan.Tot volledige bloemvorming/ aanzet is nog steeds groeiiiiiii tijd/ telling.

Dus nog deze week lumen pakken en de ph op 6,2 houden ,anders geen fosfor/ ijzertransport, dus kans op paarse bladeren.Npk p=Fosfor. Belangrijk v.d topvorming/ zwelling v.d. top!!!

1 week tot 2 weken max en dan drogen. P.s. die zwelling( puistvorming) gaat niet echt veell beter worden. De toename van van de vrucht/ bloem geschiet normaal in de afgelopen weken(van jouw week/ bloei telling.) Maar 30 grammetjes ps kun je wel halen hoor.

Geniet ervan.

Comment

Hee bas,

Bedankt voor je antwoord.
                Het soort is blueberry bliss van vision seeds. Dit is een autoflower van 85%indica 15% indica.

Ik ben bloei gaan rekenen op het moment dat er knoppen kwamen. Niet de begin haren dit heb ik gerekend als voor bloei.

Week 1,2 - groei
                Week 3,4 - voorbloei
                Week 5 t/m 12 echte bloei.
                *morgen begint week 12

Hoe hou ik de ph op 6,2? want ik heb geen ph metertje :s ik geef nu al een ruime week alleen maar kraanwater. Ik woon in noordholland weet niet wat de ph is van het water hier. Zal dat even opzoeken voor de zekerheid. Maar hoe zou ik dit goed kunnen aanpakken want ik heb nu dus best al wat gele blaadjes en wat paarse uiteinden
                Lijkt me dat dit tenkoste gaat van de kwaliteit van me wietje?

Comment

Zou je het water kunnen afzuren met citroensap uit de super? Misschien een idiote vraag hoor. Maar zag het ergens voorbij komen. Dit zou namelijk een makkelijke optie zijn want de eerste keer dat ik naar de growshop kan is zaterdag pas. En wil het zo snel mogelijk opgelost hebben aangezien ik verergering van het blad wil voorkomen omdat dit dus al even bezig is

Comment

beste Repchris,

ik snap wel dat je de vergeling wilt tegengaan . Ik zou mij daar niet te druk over maken in die laatste 2 weken.

als je PH Te hoog is,7.5 a 8 uit de kraan dus. dan kun je met groene thee de boel wat afzuren .Ma
                    ar je hebt geen PH METER. ik zou daar niet aan gaan beginnen , je hebt dan geen idee wat de waardes zijn?
                    Als je ph te laag wordt ( te zuur dus) dan krijg je ook allerlei blokkades.
                    Wat heb je gegeven aan voeding en met wat voor water heb je dat gedaan? je kunt voeden wat je wil maar je ph bepaald de opname van de elementen.ijzer stikstof enzzzzzzz. gr bas. p.s. koop effe een paar flessen spa blauw, PH 6,2. kan wel effe voor de laatse week/ weken.
                    normaal wordt dit een dure watergeefmethode.

Comment

Hee bas,

Ik heb hiervoor altijd 1,5liter water aangemaakt met voeding. De voeding bestond uit 7,5ml canna flores en 1,5ml bloombastic. 1,5liter water delen door 5 is 300ml per dag, per plant. Dit heb ik in de bloei letterlijk elke dag gegeven en ik heb nooit vergeling gezien. Vond dat heel vreemd, al mijn vorige planten (niet auto's) kon ik dit niet geven dan waren ze zwaar overvoed in num van tijd. Deze planten leken het wel nodig te hebben.
                      Maar ondanks de gele bladeren en dat ze al 1,5 geen voeding hebben gehad lijken de toppen toch wel dikker te worden en ruiken weer zoals van oud, super zoet

Als ik met groene thee wil afzuren zou ik ook het zakje maar heel even kunnen laten trekken. Dan is het iets zuurder maar niet te. Of is dit verstandig? Want ik heb geen meter. Anders ga ik gewoon met spa blauwtjes aan de gang.

In iedergeval bedankt voor je reacties en ik ga even een paar flessen spa blauw halen.

Foto van de blaadjes

Comment

de pH in nh is bij mij ruim 8, aardig basisch dus... afzuren zonder meter is puur gokwerk, dus die spa-blauw tip is the way to go denk ik.

Comment

Hoewel dus vele factoren van belang kunnen zijn, moet in relatie tot de voeding vooral de pH van het medium en het voedingswater in de gaten worden gehouden! Afhankelijk van het medium moet de pH een waarde hebben die ligt tussen de 5,5 en 6,2. De pH is immers een van de belangrijkste factoren in de opname van de noodzakelijke voedingsstoffen.

In principe zijn er twee situaties: niet genoeg of een overschot aan voedingsstoffen. De ideale situatie is er een waar precies genoeg beschikbaar is voor de plant. Een gebrek aan voedingsstoffen uit zich meestal in geelgroene bladeren, teveel voeding kan zich uiten in zowel overdreven groene bladeren als verbrande bladpunten. Een tekort aan voedingsstoffen in het medium, kunnen we aanvullen met meststoffen die in allerlei vormen te koop zijn: vloeibaar, korrels, poeder, etc. Een overschot is (soms) behandelbaar door spoeling van het medium.

Er zijn ruwweg twee groepen voedingstoffen: hoofd- en spoorelementen. Beide groepen moeten in voldoende mate aanwezig zijn om de plant optimaal te laten groeien. De hoofdelementen zijn het meest noodzakelijk, zonder deze hoofdelementen heeft toevoeging van spoorelementen geen enkele zin.

Als laatste even wat termen en wetenswaardigheden. Tekorten of overschotten kunnen allerlei verschijnselen veroorzaken die we kortweg kunnen benoemen met twee termen. Necrose is het afsterven van weefsel en is onomkeerbaar. Chlorose gebruiken we om een verkleuring te beschrijven als gevolg van een tekort aan bladgroen(=chlorofyl). Chlorose is (enigszins) omkeerbaar door het toedienen van de ontbrekende voedingsstof. Voor een eerste diagnose is het belangrijk te weten dat de symptomen van een tekort zowel onder aan als boven aan de plant als eerste zichtbaar kunnen worden en dit afhankelijk is van het vermogen tot mobiliteit van een (ontbrekende) voedingsstof. Mobiele voedingsstoffen (N, P, K, Mg) veroorzaken in eerste instantie een probleem onderin de plant. Een tekort aan minder of niet-mobiele voedingsstoffen (Mn, Zn, Ca, S, Fe) manifesteert zich eerst boven in de plant op de jonge bladeren en/of groeischeuten.

Ik heb dit effe van Bobo gekopieerd.

Comment

Zou het geen zwaveltekort zijn? Want dit is wel waar het, het meest op lijkt. Benieuwd naar jullie mening.

Bas alweer bedankt voor je reactie. Maar ik ben zelf van mening dat het wel eens met het zwavel te maken kan hebben. Heb nu meer bladeren die dit vertonen.

Ook dit lijkt erop van die bruin paarsige bladeren. En dit heb ik dus net als de bijgevoegde foto in mijn afbloei fase

Last edited by Repchris; 8 September 2014, 20:44.

Comment

Vandaag een ph meter geleend en eens de bodem ph gemeten.

Niet heel erg best dus. Ik denk er zelf aan nog eens 1maal een normale dosis voeding te geven dat de plant een kleine boost heeft en wat nieuwe voedingstoffen.
                              Kan dit?
                              Planten moeten toch nog even staan dus, voeding in de toppen zal niet voorkomen bij het knippen lijkt me.
                              Op de manier zoals het nu gaat kunnen ze zeker niet nog eens een week of 2 staan

Vandaag ook nog eens met de microscoop naar de trichomes gekeken, maar het merendeel is nog clear. Dus mogen zeker nog wel even. Begin zelfs haast te denken dat de bloei zwaar geremd word, want week 13 begint vrijdag alweer.

Zelfs al in een topje al wat geels gevonden. Begin me nu toch echt zorgen te maken :s

Comment

Bezig...
                              X