Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:

Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

hangende bladeren/bladpunten, even checken voor de zekerheid!

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

hangende bladeren/bladpunten, even checken voor de zekerheid!

Korting op 420shop
    Hey Allemaal,

Ik ben nu in week 5 van mijn eerste (micro) kweek, en sinds kort lid van het forum. Opzich verloopt alles tot nu toe redelijk goed. Ik heb 3 autoflowers uit de autoflowering mix van Royal Queen Seeds. De quick one maakt zijn naam waar, en gaat een stuk harder dan de rest. Deze is al toppen aan het aanmaken, maar de bladeren beginnen er sinds een paar dagen minder gezond uit te zien. Het gaat vooral om de grotere bladeren.
    De bladeren zelf zijn doffer groen, en beginnen slapper te ogen. de randen krullen om, en het blad begint te hangen. Ook zijn de punten duidelijk omlaag gebogen.
    Ik heb al het een en ander gelezen, en als ik in Montys bladproblemen topic kijk, lijkt het er op dat het misschien een voedingstekort is, namelijk #5 fosfor.
    Nu was ik al van plan om een flesje Canna terra flores te halen voor de bloeifase, maar ik wil toch graag even bevestigd hebben of mijn vermoedens kloppen qua bladproblemen.

Alle hulp wordt zeer gewaardeerd!

20140901_195331.jpg 20140901_195320.jpg 20140901_194635.jpg
    ps: las het topic over belichting bij bladfotos te laat, maar volgens mij is het wel goed te zien. Zo niet, dan zal ik nog even vervangen fotos toevegen!

Re: hangende bladeren/bladpunten, even checken voor de zekerheid!

Teveel water
    Dutch-Bleu-Autoflower-Contestkweek
    Thugz Binnentuin met 400w zonnetje

Comment

Thx voor de reply!

ik was tot nu toe erg voorzichtig met hoeveelheden water, maar toen de plant toppen ging vormen ging ik meer geven, blijkbaar iets te veel dus.
      was dan ook niet handig om extra te geven, dacht eerst dat het mss een water tekort was..

dus kwestie van tijdje niets geven, en de bladeren zouden weer horen te herstellen?

Comment

Denk eerder water tekort kijk die aarde eens droog zijn wed da die potten niks wegen als je ze op tild
        God was never on your side..

Comment

Weeg de potten eens? Zwaar of licht?

Comment

Potten zijn niet heel licht. Zaterdag avond heb ik ze water gegeven toen ik zag dat het blad al een beetje zo was. Ik hoopte dat het een watertekort zou zijn, maar denk dus niet dat dat het geval is aangezien het daarna erger is geworden.
            Als ik mn vingers in de aarde steek voel ik ook dat hij niet droog is, alleen bovenste laagje..

Comment

Denk eerst wat te droog en nu wat te nat. Voor water te geven moet je beetje feeling kweken en wat dingen uitproberen is nog de beste manier om je plant te leren lezen.
              Je kan bij wijze van test eens een plant goed zeiknat zetten en een andere keidroog. Zal je het verschil snel zien en zal je nadien beter kunnen anticiperen.

Comment

Bezig...
              X