Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:

Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Hangende bladeren

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Hangende bladeren

Korting op 420shop
    Beste Medekwekers,

Ik heb weer een dingetje met me plantje in pot.
    De bladeren hangen er maar een beetje zielig bij.
    Ik denk zelf aan water tekort maar ze hebben de hele maand augustus in elke regenbui gestaan.
    Ik heb gister een liter water gegeven en vanochtend 2 liter.
    Nu kom ik net thuis en hangt het er nog steeds zo bij.
    De grond voelt droog aan de de vocht meter geeft ook droog aan (ook al vertrouw ik die niet meer)
    Ik kan me vinger niet meer in de grond steken omdat de wortels allemaal in de bovenste laag van de aarde bevinden.
    Mijn gevoel zegt dat ik nog meer water moet geven maar ik zou het graag ook jullie mening willen horen?
    Ook heb ik nog steeds geen bloei in al mijn planten wat ik ondertussen al wel had verwacht.

Gr Nism0

20140902_185941_resized_1.jpg20140902_185950_resized_1.jpg20140902_190002_resized_1.jpg

Re: Hangende bladeren

Ik heb hetzelfde met mijn tomaten. De potten zijn eigenlijk te klein, waardoor ze met een halve dag al het water dat in de pot zit opsouperen. Geef ik ze 's ochtends water, kom ik 's avonds thuis en hangt alles slap.
    Mooie plant trouwens!
    Wacht ff nog wat andere reacties af, ben zelf nou niet bepaald een meester in watergiften.

Comment

thnx, de dame zit in een 65L speciekuip met gaten geboord.

Comment

Ik zie niks bijzonders.
        Ze kijkt wat verdrietig, maar dat is omdat er al een tijdje weinig zon is, beetje hongerig misschien ?
        Ze zal deze week wel weer bijkomen met het mooie weer, als je tenminste elke dag water en voeding geeft.

Til die kuip even een stukje op aan de rand.
        Als ze zwaar is geen water geven.
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Ok gelukkig, normaal staan ze altijd zo mooi naar de hemel te wijzen
          Vannochtend weer 2 liter gegeven met voeding want de aarde was droog en niet zwaar.

Comment

Ze staan echt nog mooi. Geen blaadjes die geel verkleuren dus teveel of tekort aan voeding is geen spraken van. Zoals QnQ waarschijnlijk de zon. De mijnen hebben ook zo wat gehangen door gebrek aan zon licht maar nu gaan staat ze weer zo recht en fier als een gieter

Comment

Nou flink balen...
              Ik had vanochtend geen water gegeven met de gedachte dat ik ze gister al 2 liter had gegeven.
              Nu kwam ik net thuis en was het bal, de gehele plant hangt en alle blaadjes zijn zielig..
              Ik heb direct weer 2 liter gegeven.
              Ik snap er niks van dat deze dame zoveel drinkt.
              Ik lees nergens in de kweekverslagen dat er per dag 2 liter word gegeven...
              Hopelijk trekt ze bij en staat ze weer mooi zo.

Comment

Dan heeft het waarschijnlijk toch met de verhouding grond t.o.v. wortels te maken. Er is bijna geen buffercapaciteit voor water meer, waardoor ze snel droog komen te staan.... althans, dat is mijn theorie voor jouw probleem

Comment

Wel op een gegeven moment drinken ze wel veel vooral als ze zo groot zijn. Ik diende ook elke dag water te geven maar het is altijd beter te weining dan teveel. Bij te weinig kan je geven bij teveel wel je snapt het wel denk ik

Comment

Vandaag is ze weer helemaal blij en in de bloei geschoten!
                    Ze drinkt ineens ook weer normaal,.. misschien dat het met de omschakeling naar de bloei te maken had.
                    Ik wil vandaag voor het laatst groei voeding geven is dat een goed id?
                    20140906_091213_resized.jpg
                    Last edited by Nism0; 6 September 2014, 09:23.

Comment

Ik zou geen voeding maar geven. Enkel als het nu echt nodig is. De plant zal wel een buffer aangelegd hebben nu. Nu dat ze in bloei is zou ik gewoon even afwachten .

Comment

Die van mij drinken 5 ltr per dag. Zonder zon!

Comment

Ok doe ik het nu even rustig aan met de voeding tot de bladeren lichter worden.

@Dirkkuit, bomen van 3M zeker?

Comment

Nee hoor 1,6mtr
                            Last edited by Dirkkkuit; 6 September 2014, 11:08.

Comment

Ik heb er 1 staan in volle grond die ongeveer 2.7 meter is

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

Foto0196.jpgFoto0195.jpg even een fotot'je net gemeten en die is 2.65 meter Bubblegum Fem

Comment

Bezig...
                              X