Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:

Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Er ontstaan gele vlekken vanaf onder/midden van mijn plant

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Korting op 420shop
    Beste iedereen,

Ik heb een Santa Maria buiten staan. Sinds vorige week beginnen er enkele complicaties voor te doen. Zo kwam ik erachter dat ze beginnend meeldauw heeft. Ik heb dan ook vorige week meteen zwavel gekocht en de plant ermee ingespoten. Het lijkt echt nog niet opgelost te zijn, dus ik zal het morgen opnieuw behandelen.
    Daar is meteen vraag 1:
    Indien je meeldauw hebt, en het bestrijd, moet de gehele meeldauw dan oplossen..? en hoe lang duurd dit ongeveer?

Nu komt de voornaamste probleem; afgelopen week heb ik dus ook gezien dat er vanaf onder/midden in de plant bladeren geel worden. en niet hoe ik het gewend ben, maar echt letterlijk gele vlekken. Ik ben gestopt met voeding geven (ze kreeg bloeivoeding van plagron, 45 ML per 10L om de 4 dagen.) Ben nu ook begonnen met waterglas te geven (1 ml per 10L om de 4 dagen) om de weerstand te verhogen.
    De santa maria staat in een 65L kuip, de grond bestaat (staat ze al vanaf juni in..) compost, grond van vorig jaar, universele potgrond, cocosgrond (hele mix jaja ), verder qua voedingselementen zit er bloedmeel, beendermeel en kalimest in, en calcium (allemaal EcoStyle). Ik heb ruim een maand geleden opnieuw beendermeel en kalimest gegeven aan de plant, en tevens Calcium. Ook heb ik afgelopen week opnieuw Calcium gegeven, en ben nu een week gestopt met de plagron omdat ik dacht dat het misschien een voeding/pH kwestie was.. maar het is dus uitgebreid!

Verdere informatie; ze is horizontaal gescroggd, en staat naast een bramenstruik (geen idee of het invloed heeft, maar ik denk ik geef het maar aan )

Als je goed kijkt, zie je dat de gele bladeren zich midden in de plant bevinden:

2014-09-06 12.53.58.jpg
    Dit is letterlijk het probleem:
    2014-09-06 11.51.56.jpg
    AuB hulp! wat kan ik doen om verdere uitbreiding te voorkomen, ze is te mooi en groot om neer te gaan

greetz
    Last edited by Damn nice; 6 September 2014, 13:14.

Niet net zoals wat ik heb? Een ijzer/fosfor tekort?

Het begon bij mij ook allemaal met gele blaadjes en naar verloop der tijd werd het paars :p

Japanse esdoorntjes voor bonsai doeleinden?? verder ziet de plant er nog redelijk knap uit hoor!
    Last edited by Repchris; 6 September 2014, 13:21.

Comment

Comment

Re: Er ontstaan gele vlekken vanaf onder/midden van mijn plant

IJzertekorten zie je bovenin de plant. Begint volgens mij ook meer aan het begin van het blad dan aan de uiteindes.

Gele blaadjes met paarse steeltjes aan de onderkant van de plant is meestal een N tekort, maar dan wordt het hele blad lichter en niet alleen de punt.

Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

Comment

Ja ik vind het ook een raadsel, ik heb die bladprobleem stappenplan gevolgt, maar ik zie geen paarse stelen..
          De plant is wel gigantisch hard gegroeid de afgelopen maand (over het algemeen elke plant wel natuurlijk, maar ze is ruim 30 cm hoger uitgekomen als ik had gehoopt. en gigantisch vol geworden, dus misschien een N tekort?

of zou het komen door de aantasting van meeldauw?

grtz

Comment

Lijkt me niet door aantasting van meeldauw komen. Lijkt echt op een tekort van iets

Maar leuk hoor die bonsais. Ik heb er helaas nog maar 1 over. Er is bij mij ooit iets op gevallen met een storm. Veel is toen overleden maar mijn appelbonsai staat nog

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Comment

Dus je geeft een heleboel calcium, en maar heel weinig Mg ?
              1+1= ?
              Ca en Mg altijd in gelijke delen geven !

Repchris, dat is geen ijzertekort.
              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Ik heb gewoon AZ kalk van ecostyle gehaald, nam aan dat dit genoeg is? Maar niet dus ?
                Samenstellig;
                CaCO3 (calciumcarbonaat)
                Bacillus subtilis bacterien
                10^6 sporen/gram

Enig idee wat t wel is?

Comment

Ca/Mg boost van Aptus is wellicht een oplossing!
                  Houd het leuk met elkaar, dan blijft het leuk voor iedereen!

Comment

~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Moet je niet twee keer zoveel Ca geven als Mg? Of is dat te pietluttig en luistert het ook weer niet zo nauw?

Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

Comment

Oke, naja erg kut dat ik dat niet wist over die ca en mg,
                        Maar ik heb nog nooit eerder problemen ermee gehad..
                        Denk je dat dit ook echt het resultaat is aan eem tekort van mg?
                        Ik ga a.s. weekend mg halen en zal dit bij strooien!
                        Is hopelijk niet te laat

Comment

Oplossen en meegeven in het water zou moeten kunnen dacht ik. Dat kun je altijd proberen. Wel goed opletten dat je weer niet teveel geeft, anders krijg je weer blokkades.
                          Problemen zo laat in het seizoen zijn altijd pittig om te tackelen. Succes kerel!
                          Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                          Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Comment

Calcium teveel of tekort kan veel invloed hebben op de plant.
                            Zodat de plant andere voedingstoffen dan ook goed of niet goed kan opnemen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wietefras View Post
                              Moet je niet twee keer zoveel Ca geven als Mg? Of is dat te pietluttig en luistert het ook weer niet zo nauw?

Comment

Bezig...
                              X