Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:

Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Nog maar 2 weken oud en al bladproblemen...

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Nog maar 2 weken oud en al bladproblemen...

Korting op 420shop
    2014-09-06 18.11.13.jpg

Dit is vandaag:
    2014-09-13 21.33.01.jpg

Ik had m'n PH gemeten en dit was voordien 5,9 - 6. Een week niet gemeten, tot ik gisteren nog eens gemeten heb en was het 7,4!!

Kan dit de oorzaak zijn van het bladprobleem? En hoe krijg ik mijn PH omlaag?

Ik heb gisteren een halve liter water gegeven aangezuurd met azijn (PH 5)...

Maar vandaag nog steeds PH 7,4... En ik heb het blad-probleem blijkbaar alleen maar erger gemaakt!

Help!

Re: Nog maar 2 weken oud en al bladproblemen...

Ja, van 7.4 naar 5, daar zal ze best van genoten hebben, en azijn.
    En wat meet je dan, en hoe meet je dat ?

Schade zal wellicht komen van teveel water.
    Cannabis vind natte voeten niet fijn.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Ik dacht als het 7,4 is en ik wil 6 krijgen, dan doen ik er 5 bij...

Ik meet het water dat er doorloopt en in de opvangbak beneden terecht komt.

Is azijn niet goed om af te zuren? Ik had dit gelezen...

En van de natte voeten... Mijn blaadjes werden lichtgroen en m'n grond was vrij droog, dus dacht dat ze te droog stond...

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

Misschien volgende keer proberen met groene thee ipv azijn? Ik heb 3 tuincentra afgelopen opzoek naar Ph- maar nergens te vinden... :s

Comment

Zo makkelijk gaat dat niet, die ph neutraliseren. De Ph range gaat via de logaritmische schaal. Een ph van 5 is 100x zo zuur dan een ph van 7. Een ph van 6 is maar 10x zo zuur als die van 7.
        Dat heb je misschien wel bij scheikunde gehad, "H+ concentratie = 10 tot de macht "min ph"".

Als je je ph wil meten dan zul je een ph meter moeten kopen, die zijn al voor 12 euro te koop (marktplaats). Wil je de juiste ph geven dan moet je salpeterzuur halen, dat kan bij de growshop.
        Onder de 18 kun je ook gewoon een growshop in.

Voor de rest, ga zo verder en goed lezen! De meesten kweken zo hun eerste plantjes

Comment

Beste Cookaap,

Ik wist niet dat ph een logaritmische schaal was! Voor zover ik mij kan herinneren nooit geleerd bij scheikunde...

Nooit te oud om te leren!

Ik heb een ph-meter, hoe zou ik het anders weten dat het "water" dat ik gaf ph 5 was...

Maar hoe komt dat mijn "doorloopwater" ph 7,4 blijft? Is dit doordat het azijn was en geen salpeterzuur?

Comment

Volgens mij doe je teveel in het begin.
            PH, EC, voeding bla bla, plant is nog baby. Eerste paar weken moet de plant wennen aan de grond gewoon laten gaan. Belangrijkste in deze periode is dat de grond niet te nat en niet te droog staat. Eerste belangrijkste van de plant. Zorg voor goede afwatering en controleer de grond regelmatig. De grond af en toe een klein beetje tegen het droge aan is goed om wortelrot tegen te gaan. Voel zachtjes aan de bladeren of ze kurkdroog zijn (water te kort) of dat je twijfelt dan zijn ze verzadigd (te nat).
            Ik ben ook nog maar een beginner maar als je meteen met alles begint te doen dan zie je door de bomen het bos niet meer.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door wimvd View Post
              Ik heb een ph-meter, hoe zou ik het anders weten dat het "water" dat ik gaf ph 5 was...
              Ohja, natuurlijk

Het zou best eens kunnen dat azijn niet stabiel genoeg is. Dat is nu wel bewezen denk ik. Azijnzuur is van zichzelf als niet zo'n sterk zuur.

Verder hebben kleine plantjes heel weinig water nodig, dus laat ze niet te nat staan.

Comment

Dirkkuit,

In't begin deed ook niets... Buiten een beetje water geven af en toe... Alles ging goed!
                Maar toen mijn blaadjes lichtgroen begonnen te kleuren, schoot ik in paniek en ben ik onbezonnen te werk gegaan... En heb het zo denk ik enkel erger gemaakt!

Nu ga ik het gewoon afwachten en indien nodig water geven, niet teveel willen doen... Zoals jij zegt te doen.

Welk water geef jij? (regenwater heb ik spijtig genoeg niet, woon op een app.)

Comment

2014-09-23 18.26.53.jpg

Comment

Kokos heeft toch geen voeding? Of is het potgrond met kokovezels? Bij alleen koko zit er geen voeding en moet je gelijk beginnen met de ec op te bouwen. Voedingswater geef je met een drain, er loopt dan een gedeelte terug onderaan uit.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Shiva Ketama View Post
                      Kokos heeft toch geen voeding? Of is het potgrond met kokovezels? Bij alleen koko zit er geen voeding en moet je gelijk beginnen met de ec op te bouwen. Voedingswater geef je met een drain, er loopt dan een gedeelte terug onderaan uit.

Comment

Ik heb het idee dat hij toch nog steeds te nat stond. Nu heb ik hem 3 dagen geen water gegeven en de blaadjes "hangen" toch al niet meer zo!
                        Ok, de puntjes zien er verbrandt uit, maar misschien komt het nog wel goed?

2014-09-27 07.39.14.jpg

Ik kwam hier op het forum iemand tegen met vergelijkbaar probleem van de verbrandde punten... (https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...-oude-plantjes)
                        Blijkt dus teveel voeding in de grond te zitten...

Maar vermits de mijne geen autoflower is, heb ik nog hoop! :p
                        Last edited by wimvd; 27 September 2014, 07:53.

Comment

IMG_20141005_111032.jpg
                          Nu een week later, nog steeds geen verbetering, ik geef weinig water ph 6.0.
                          Ik wil wel opnieuw beginnen, maar zou dan eerst moeten weten wat er fout gaat...
                          Iemand?

Comment

Ik heb het idee dat hij toch nog steeds te nat stond. Nu heb ik hem 3 dagen geen water gegeven en de blaadjes "hangen" toch al niet meer zo!
                            Ok, de puntjes zien er verbrandt uit, maar misschien komt het nog wel goed?

Comment

Ik heb hem 2 weken geleden verpot van de cocos naar potgrond. Hij gaat nu beter, maar het gaat allemaal zo traag!
                              2014-10-26 08.12.59.jpg

Samen met het verpotten heb ik er 2 bijgezet:

1tje van hetzelfde zaad (The Doctor Green House), die lijkt hetzelfde probleem te gaan hebben als de vorige:
                              2014-10-26 08.13.04.jpg
                              en een andere (Mega Power Plant Spliff, gratis sample van 420shop.nl) vind ik er veel beter bijstaan!
                              2014-10-26 08.13.09.jpg

Comment

Bezig...
                              X