Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:

Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Verkleuring op onderste bladeren + licht gele puntjes op de bladeren

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Verkleuring op onderste bladeren + licht gele puntjes op de bladeren

Korting op 420shop
    photo 1.jpgphoto 3.jpgphoto 4.jpgphoto 5.jpg

Beste mensen,

Sinds kort ben ik bezig met mijn eerste kweekje. Sinds twee dagen staan de dames in bloei. Ik krijg nu last van verkleuringen op de onderste bladeren.
    Niet alle plantjes hebben hier last van maar bij enkele begint het elke dag een beetje erger te worden.

-Soort Skunk#1 (Sensi Seeds)
    -G-kit Bonanza 1200 (verhoogd) kweekkast met 2x600watt lampen
    -Plagron voeding middels hun terra voedingsschema. (incl. toevoegingen)
    -Om de dag 200ml water. (voedingswater: afgezuurd kraanwater met ph- tot 6.0 temp 23 graden)
    -Temp is +/- 30graden met de lamp aan en de LV is +/- 60% (lamp uit +/- 22graden LV70%)
    -Tijdens de groeiperiode heb ik 200ml groeivoeding per dag gegeven. (geen afwijkingen geconstateerd)
    -Grond is licht vochtig (natte vinger werk, geen ervaring want eerste kweek)
    Volgende maand ga ik een tensio meter kopen. Maar gezien de recente investeringen kan dat er nu helaas even niet vanaf.

Iemand een idee waar en waarom het mis gaat? (en of ik me zorgen moet maken)
    Attached Files

Re: Verkleuring op onderste bladeren + licht gele puntjes op de bladeren

Te nat.

2x600W heh...dan kan het ook nog lichtstress/hittestress zijn.
    Maar omdat het op het oude blad zit ga ik uit van natte voetjes.
    Last edited by QnQ; 18 September 2014, 13:17.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Dank voor de info QnQ.
      Ik heb de lampen nu wat hoger hangen (+/- 65 cm boven de plant)
      De aarde voelt behoorlijk droog (in ieder geval tot wijsvingerdiepte)
      Zijn het waarschijnlijk symptomen van te veel vocht of teveel voeding? En trekken de gele vlekken indien alles nu goed is weer weg of blijft die schade en moet ik als indicatie om te zien of het beter gaat enkel nog naar de nieuwe bladeren kijken?
      Ze staan in 18 liter potten trouwens, vandaag heb ik water geven overgeslagen maar gevoelsmatig geef ik al relatief weinig water (200ml om de dag).
      Ook zou ik volgens het voedingsschema vandaag de planten weer moeten sproeien met Supervit. Dit laat ik ook maar even achterwegen.

Comment

Nee, heeft niets met voeding te maken.
        Het deel recht onder de plant, op de helft van de potdiepte is dan te nat, daar kun je niet met je vinger bij, beter even de potten optillen.
        Of het is lichtstress, dan helpt het idd om de lampen 5cm hoger te hangen.
        Het trekt niet meer weg, dat blad blijft zo. Kun je gewoon laten zitten en in de gaten houden dat het nieuwe blad gezond oogt.

Sproeien kun je rustig doen, dat heeft niets met de wortels te maken.
        Wel zorgen dat het blad droog is als de lampen aan gaan, dus een uurtje of 3 voor lamp-aan, of meteen na lamp-uit.

Good luck!
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Ik denk dat er sproeiwater op de bladeren is blijven zitten nadat de lampen aangingen en dat het blad daardoor lichtelijk verbrand is. Uiteindelijk is het allemaal goed gekomen!

Comment

- hebt ge een fotoke Rolandkasplant ?

Comment

Foto's staan bovenaan het topic. De dames met de gele bladeren leven inmiddels niet meer (prima oogst ) De volgende lading maagden staat nu in de groei maar hebben tot op heden geen bladproblemen.

Comment

- ik bedoel foto zonder de lamp
                - foto's met lamp aan zien we zo goed als niets
                - foto's zonder de lamp zien we alles duidelijker.

Comment

Bedankt voor je feedback Amazing. Maar dit topic gaat over een afgeronde kweek. Kan dus ook onmogelijk met terugwerkende kracht foto's maken

Comment

Bezig...
                  X