Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:

Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Problemen beginnen reeds bij eerste kweek

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Problemen beginnen reeds bij eerste kweek

Korting op 420shop
    Beste. 3weken geleden deed ik mijn zaadjes in de grond. Nu na even goed te groeien begonnen de onderste bladeren te verwelken en een paarse stengel te krijgen. Voornamelijk de oudste bladeren eerst en van de rand naar binnen toe
    Nu dacht ik aan overbemesting of stikstof tekort ? Maar ik ben dit helemaal niet zeker.

Ik volg het kweekschema opgesteld door plagron. PH is steeds tussen 6en 6,5 (word afgevuurd met azijn.)de pH van de grond ook eens gemeten met zo een meter deze varieerde van 6,5 tot 7.
    Wat eveneens vreemd is is da 2planten er meer last van hebbem dan de 3e.

Temperatuur lig rond de 30 graden
    Een secret garden kweettent met 400w groeilamp hangt er nu in. Luchtvochtigheid varieert tussen 60 en 70 met fogger( staat continu op als de lamp brand)
    Grond staat momenteel ook iets te nat maar laat ik momenteel wat drogen

Graag had ik iemands mening gekregen aangezien ik het echt niet zeker ben

Re: Problemen beginnen reeds bij eerste kweek

Te natte aarde lijkt mij de meest logische oorzaak. De rest is immers in orde. Jonge planten hebben pas voeding nodig als de lobblaadjes verwelkt zijn. Anders is het te heftig voor de jonge wortels. Dus de eerste twee-drie weken hoef je nauwelijks of niet te voeden.
    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Comment

Re: Problemen beginnen reeds bij eerste kweek

ok,lijkt mij ook, ik ga ze nu wat laten drogen. waarschijnlijk ook wat overvoed( lob blaadjes zijn nog niet verwelkt en gaf wel al voeding) dus wat spoelen met afgezuurd water (eenmaal wat droger) bedankt voor de reactie

Comment

Bezig...
      X