Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:

Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Thugz in de mizerie

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Thugz in de mizerie

Korting op 420shop
    Beste medegrowers,smokers.

Zit hier al een weekje met een probleem waar ik maar geen vat op hen.

Beterft:
    vergelende bladeren
    gele puntjes,plekjes op bladeren
    hangende bladeren

De bladeren zijn beginnen hangen en vergelen een weekje geleden. Aangezien ik dagelijks 250ml water gaf dacht ik eerst een water teveel. Dus de aarde wat laten droogtrekken maar verbeterde niet maar wel verslechteren dus, dacht ik water tekort wat meer water gegeven ook dat was het niet.

Uiteindelijk dacht ik aan een geval van cookaap met zijn zuurstofgebrek.
    Dus gisteren dan de planten verpot van 11l naar 25l.

De wortels zagen er mooi uit en was echt volgeworteld. Maar ook vandaag geen beterschap te zien.

Nu is mijn vraag of jullie mss weten wat het probleem kan zijn? Want bij mij is alles uitgespeeld.

Medium. Batmix
    400w hpi-t op 50cm van de planten.
    Watergift gebeurt via blumat nu.

Mochten er nog vragen zijn stel ze gerust
    Hier de foto's

Er staan ook andere planten Amnee en die hebben er geen last van.

Graag hulp.

Thugz
    Dutch-Bleu-Autoflower-Contestkweek
    Thugz Binnentuin met 400w zonnetje

Re: Thugz in de mizerie

Ziet er behoorlijk slecht uit mijn vriend . Ik heb eerlijk gezegd geen idee. Wens je suc6 met de zoektocht. Waarschijnlijk zijn er wel ervaren kwekers die je kunnen helpen.

Comment

Het lijk op een Mg blokkade al is het niet het typische beeld wat je normaal ziet. Enig idee over je bodem PH?

Comment

De ph van het vat waar het water inzit staat op ph 8.
        Maar ik dacht altijd dat ph in aarde zichzelf reguleert als je bio werkt.

Comment

Eh, die ph trekt wel recht, maar dat is maar tot op zekere hoogte.
          De PH schaal loopt op in de zin van: PH6 is bijna 100x zuurder dan PH7. En aangezien dat verschil zo groot is, kan de grond daar niet tegenop.

Dus verstandig is het om je water af te zuren, door ofwel PH- of een ander goedje te gebruiken. Bij een te hoge PH-waarde krijg je namelijk blokkades van bijna alle voedingsstoffen. Er zijn maar een paar plantsoorten die daar tegen kunnen.
          Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
          Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Comment

Ow okey soms ideen wat ik nog kan gebruiken buiten ph- want dat heb ik momenteel niet staan. Dus zou al ten vroegste woensdag al zijn ofzo tegen dat ik dat heb.

Comment

In een grote aardebak met een bodemleven wat gezond en in evenwicht is Wordt de PH rondom je haarwortel geregeld in de rhyzosfeer. In een kleine pot met een cyclus van 3 maand kan je bij bovenstaande echter grote vraagtekens zetten.

Comment

Azijn, thee, koffie, cola, citroensap, zoutzuur (super veel verdund natuurlijk), en zelfs alle andere dranken met prik (co2 = koolzuur) zijn ook van nature PH verlagend.
                Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.

Comment

Okey thx. Dus het probleem zou dan opgelost zijn na enkele dagen afgezuurd water?

Comment

Of zit er hier nog weinig hoop in?

Comment

Niet zo snel opgeven joh.

Comment

Ben geen snelle opgever maar als je al een weekje bezig bent, zakt de moed wel eens in je schoenen.

Comment

Lekker dat netje een paar centimeter lager buigen, regentonnetje aanleggen (zo kun je iedere keer regenwater (ph+/-6) mengen met 25-50% kraanwater tot PH 6.5-7) en na 2 weken zien ze er weer spik en span uit.
                          Goed, het kapotte blad zal niet herstellen, maar die plantjes knallen wel door.
                          Het probleem is nu dat je door te hoge ph van het water ook de bodemph omhoog hebt getrokken. Het is verstandig om dat vanaf nu dus de hele kweek bij te sturen tot acceptabele waarden. Regenwater is daar het meest ideaal voor, een snelle oplossing is er helaas niet, omdat je simpelweg met aarde werkt. Aarde heeft tijd nodig om te stabiliseren, kan goed zijn dat dat na 1 dag al is, of pas na 7 dagen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LR2 View Post
                            Lekker dat netje een paar centimeter lager buigen, regentonnetje aanleggen (zo kun je iedere keer regenwater (ph+/-6) mengen met 25-50% kraanwater tot PH 6.5-7) en na 2 weken zien ze er weer spik en span uit.
                            Goed, het kapotte blad zal niet herstellen, maar die plantjes knallen wel door.
                            Het probleem is nu dat je door te hoge ph van het water ook de bodemph omhoog hebt getrokken. Het is verstandig om dat vanaf nu dus de hele kweek bij te sturen tot acceptabele waarden. Regenwater is daar het meest ideaal voor, een snelle oplossing is er helaas niet, omdat je simpelweg met aarde werkt. Aarde heeft tijd nodig om te stabiliseren, kan goed zijn dat dat na 1 dag al is, of pas na 7 dagen.
                            Thx voormde tip.
                            Ik gaf namelijk bij eerdere kweekjes altijd regenwater, maar heb dan eens gelezen dat dat niet zo goed was. Verkeerd gelezen dus.

Nu heb ik momenteel mijn water afgezuurd met citroensap naar 6,8.
                            Maar zal mss voor de zekerheid morgen mijn water verversen met regenwater. Heb namelijk wel 2 tonnen staan in de tuin die het water opvangen van de regen.

Alvast bedankt aan iedereen die geholpen heeft.

Thugz

Comment

Plantjes staan er alweer wat beter bij thx voor de hulp allen.
                              Slotje

Comment

Bezig...
                              X