Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:

Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Bladprobleem - te weinig voeding?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Bladprobleem - te weinig voeding?

Korting op 420shop
    Ik zit met het volgende probleem, ik zit momenteel op dag 36 van de kweek met een Special Kush #1 kweek onder 600 watt (60cm afstand), temp rond de 20-27 graden, LV rond de 40 en op Janeco Litemix (Kweekverslag hier). Ik ben te laat begonnen met voeding, ongeveer 3 weken geleden zag ik de eerste tekenen van geel blad komen en ben ik voorzichtig met voeding begonnen (Hy-Pro Terra: http://www.hy-pro.nl/terra.html). Ik gebruik nu gewoon de voeding zoals is aangegeven, 5ml op 1 liter water. Ik heb een EC en PH meter besteld, maar die zijn nog niet binnen. Ik heb begrepen dat het water hier in de buurt best hard kan zijn, en dus een iets hogere PH. Nu, 3 weken later ziet het er zo uit:

Hoe kan ik dit het best aanpakken?
    Ziet dit er erg zorgelijk uit?

Detail:

Last edited by mrblonde01; 7 October 2014, 22:28.

Re: Bladprobleem - te weinig voeding?

Je moet eens kijken naar mijn lopende verslag. Daar heb ik precies wel hetzelfde van jouw gehad en is nu ook opgelost. Bij mij was het een ph probleem.
    Dutch-Bleu-Autoflower-Contestkweek
    Thugz Binnentuin met 400w zonnetje

Comment

't Lijkt me idd een lock-out te zijn door PH-problemen.
      Super Silver Haze (DHS) // Pure Power Plant (Nirvana) // Jack Herer (DHS) & Fruit Spirit (RQS) // ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door thugz View Post
        Je moet eens kijken naar mijn lopende verslag. Daar heb ik precies wel hetzelfde van jouw gehad en is nu ook opgelost. Bij mij was het een ph probleem.
        Thanks man! Ik heb je verslag even doorgelezen. Ik ga meteen tot actie over, ik heb nog een paar van die aquaria PH meet stripjes liggen.

Comment

Nou ik heb de PH van het water gemeten, het lijkt me duidelijk dat dit veel te hard was! De meest rechtse strip laat zien hoe hard het kraanwater van zichzelf is, de middelste na een paar druppels PH- en de meest linkse na nog wat druppels, ik denk dat ik in totaal ongeveer 2 ml PH- heb moeten gebruiken op ongeveer 6 liter water.

Comment

Niet denken, maar meten.
            Neem een vaste hoeveelheid, tel de druppels precies en je weet het voor de toekomst.

Ik weet bijvoorbeeld dat als ik hier 5 druppels pH- in 1 anderhalve liter fles water doe, dat ik rond de 6.4 zit.
            Een druppel is altijd even groot
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Dit is hoe het er nu voorstaat. Hoe snel zou je resultaat moeten zien, nu de PH al een week omlaag is van 7.0 naar ongeveer 6.0? Ik kan me voorstellen dat de blaadjes die al geel wilde worden, daar niet meer mee stoppen. Maar dit baart me toch ook wel een beetje zorgen. Het groeit wel, maar de gele blaadjes gaan niet weg.

Hebben jullie tips?

Comment

Heeft iemand toevallig ervaring met het corrigeren van PH waardes en het effect daarvan?

Comment

Je bodem PH zou nu gezakt moeten zijn. De gele verbande randen zullen niet herstellen die zijn door zoutverbranding kapot. De cellen zijn dood, necrotisch. Verder heb jij een Mg gebrek/blokkade wat ze zo bleek tussen de nerf maakt. Ze zijn dus overvoed en je hebt een Mg blokkade.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FlintStoned View Post
                    Je bodem PH zou nu gezakt moeten zijn. De gele verbande randen zullen niet herstellen die zijn door zoutverbranding kapot. De cellen zijn dood, necrotisch. Verder heb jij een Mg gebrek/blokkade wat ze zo bleek tussen de nerf maakt. Ze zijn dus overvoed en je hebt een Mg blokkade.
                    Bedankt voor je reactie! Bedoel je met je laatste zin niet 'ondervoed'? Het lijkt erop dat het geler worden van de bladeren is gestopt! De gele blaadjes zelf worden natuurlijk nog wel geler naarmate ze verder uitdrogen...dus het ziet er visueel wel wat erger uit...maar ik heb hoop! De nieuwe scheuten zijn al snel donkergroen in plaats van lichtgroen. Ik heb de meest zwakke plant in het midden gezet, al vraag ik me af of dit nog de moeite is. De opbrengst van deze kweek zal sowieso om te huilen zijn, maar goed, het is een super leerzame eerste kweek tot nu toe.

Ik denk dat ik de gele blaadjes laat zitten totdat ze afvallen, om stress te voorkomen, wat denken jullie daarvan?

Dit is hoe het er nu bij staat (klik voor groot):

Comment

Het vergeten tussen de bladeren in een Mg tekort/blokkade, de verbrande bladrand en punten in van een eerdere overvoeding.
                      Last edited by FlintStoned; 23 October 2014, 19:33.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FlintStoned View Post
                        Het vergeten tussen de bladeren in een Mg tekort/blokkade, de verbrande bladrand en punten in van een eerdere overboeking.

En God aanschouwde de schrale oogst en weende bittere tranen
                        Tja ik ook vriend! Ik heb er wel alles aan gedaan, al heel snel in het kweekverslag aan de bel getrokken, maar het duurde te lang voor de mogelijke oorzaak gevonden was helaas. De opbrengst zal bijzonder karig zijn maar de lessen waren veel waardevoller, mag ik hopen!

Comment

Bezig...
                        X