Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:

Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Eerste kweek s.o.s

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Eerste kweek s.o.s

Wow dude.. ben nog een beetje noob! Plantjes zijn dood nieuwe besteld. Dus geen blad problemen meer!

Comment

dan zou ik je toch willen adviseren eerst eens wat info te lezen.
      dit voorkomt vele teleurstellingen voor jezelf in de toekomst

succes!
      HOE MOET IK ONTKIEMEN
      JA IK KEN DE REGELS NU ONDERHAND WEL

Comment

Hey Satansmom,

Je moet je niet aangevallen voelen op het forum hoor
        Ze hebben dit ook tegen mij gezegd in het begin en ik kan soms begrijpen dat het heel frustreren is om elke keer dezelfde zaken te moeten vertellen.
        Nu dit is niet persoon naar u toe maar het forum krijgt dagelijks dezelfde vragen over en over en nochtans als de nieuwe goed hadden gekeken konden jullie dit allemaal voorkomen hebben. En daarom kan je soms hebben dat je een fell antwoord krijg maar zelf die zijn voor te helpen

Groeten,

En nog veel succes

Matsy

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

Nog 1 klein tipje. Als je wilt kweken is het soms best te beginnen met een tent. 1.2 op 1.2 op 2m is genoeg voor te beginnen. Als je goed rondkijkt kan je er vinden die ze weg doen 2de hands
        ik heb zo 1 en heb alles kunnen kopen zeer goedkoop. Maar je moet zoeken en heel veel geduld hebben
        Last edited by Matsy80; 9 November 2014, 05:09.

Comment

Op die foto is nog niks dood dude-noob. Zo te zien hebben ze gewoon nog geen wortel.
          Grond licht vochtig houden, niet zeiknat, en een kasje over de plantjes maken.
          Knip \bijv. een plastic fles doormidden, en zet die over elk plantje heen. (niet helemaal luchtdicht natuurlijk)
          Als ze nog geen wortel hebben hoeft dat licht er ook niet zo dicht op.

Wat Angel zei, heb je gezien dat ze al bloeien ? De stekken zijn van een bloeiende moeder gehaald.
          Op zich kan dat wel, maar dat kost heel veel tijd.
          Deze moeten nu dus eerst 5-6 weken groeien, ze gaan reveggen, en daarna duurt het weer een paar weken voor je ze kunt laten bloeien.
          Dan heb je de bloeitijd die er bij komt, en dan zitten we inmiddels wel in maart/april.

Voila, kijk eens rond op JD, voor je jezelf opwindt.
          Zoals je al zei, je bent noob op gebied van kweken, als nieuweling moet je niet meteen overal voor op de kast springen vind ik.
          In real life werkt dat niet, dus bij een Cannabis community heeft dat ook weinig kans.
          Sommige leden zijn wat direct, maar dan is het maar meteen duidelijk ook, toch ?
          Er zijn hier mensen met 25 jaar of meer kweekervaring die je graag helpen, maar laat dan tenminste wat inzet zien, en blijf op de grond, of daar in de buurt. meditate.gif
          Succes met je verdere kweekavonturen.
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Haha voel me totaal niet aangesproken ik leer zo alleen maar! Het waren klonen. Mn eerste noob kweek verslag komt er aan!

Comment

Hang je lampen ook maar lager als je er plantjes in zet die cfl lampen moge tot op 10cm van je plant kome!

Sent from my C2105 using Tapatalk
              https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...of-the-woods!!

Comment

ja inderdaad GDog,

Hey S-mom,

ikzelf heb ze continu rond de 6cm gehouden zelfs dus je hoef niet bang te zijn
                de spaarlampen worden niet zo erg warm .

zou je als tip mee willen geven lees veel kweekverslagen dat helpt echt enorm er zijn er genoeg.

veel succes .

Comment

mensen die de tip geven de lampen lager te hangen moeten ff beter lezen en nadenken voor ze zoiets DOMS zeggen

je ziet toch dat de plantjes vochtverlies hebben en hierdoor blad laat hangen!
                  dit komt omdat die stekkies nog amper tot geen wortels zullen hebben.
                  als je dan de lampen er vlak boven gaat hangen zal dat alleen maar sneller het vocht uit de plant jagen waardoor ze niet genoeg energie zal overhouden om ook nog wortels aan te kunnen maken.

in geval van planten uit zaad kun je WEL de spaarlampjes er vlak boven hangen maar dan zorgen dat de grond evengoed niet te snel uitdroogt.
                  blij dat jullie 30 jaar geleden niet mijn leraren land/tuinbouw waren in ieder geval
                  HOE MOET IK ONTKIEMEN
                  JA IK KEN DE REGELS NU ONDERHAND WEL

Comment

Hahaha, altijd lache die angel777. Ik houdt wel van zijn directe aanpak. Verder succes met je kweek mommy. Ik kom af en toe even kijken als je het niet erg vindt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door angel777 View Post
                      mensen die de tip geven de lampen lager te hangen moeten ff beter lezen en nadenken voor ze zoiets DOMS zeggen

je ziet toch dat de plantjes vochtverlies hebben en hierdoor blad laat hangen!
                      dit komt omdat die stekkies nog amper tot geen wortels zullen hebben.
                      als je dan de lampen er vlak boven gaat hangen zal dat alleen maar sneller het vocht uit de plant jagen waardoor ze niet genoeg energie zal overhouden om ook nog wortels aan te kunnen maken.

in geval van planten uit zaad kun je WEL de spaarlampjes er vlak boven hangen maar dan zorgen dat de grond evengoed niet te snel uitdroogt.
                      blij dat jullie 30 jaar geleden niet mijn leraren land/tuinbouw waren in ieder geval

Weliswaar heb ik geen specifieke land- of tuinbouwopleiding genoten, maar bij biologie op het voortgezet onderwijs (inmiddels meer dan 50 jaar geleden) leerden we een tweede oorzaak.

Doordat een stek nog geen of nagenoeg geen wortels heeft, kunnen de wortels niet voldoende vocht opnemen en naar het blad transporteren.
                      Als een blad warm wordt, wil het blad zich koelen en moet dat door verdamping doen.
                      Bij onvoldoende vochttransport door de wortels naar het blad, sluit het blad de stomata om zich tegen uitdroging te beschermen.
                      Door te geringe verdamping en koeling blijft de stek gewoon "stilstaan" en zal de stek gewoon afsterven.

Zowel in jouw visie als de mijne mag de lamp hoe dan ook niet te dicht op de stek staan.

De bedoeling is om de stek aan de wortel te krijgen, ongeacht de argumenten die ons op school zijn aangedragen.
                      [COLOR=#000080][I]Wie ik ben, is mijn persoonlijkheid,
                      mijn houding richting jou is afhankelijk van hoe jij bent.[/I][/COLOR]

Comment

Thanks mensen! Veel goede info![emoji106]

Comment

Ja zeker niet die lamp maar ik hoop dat het ook in stekgrond is gedaan toen en niet in gewone grond. nu wel spijtig dat ze eraan zijn maar ik denk dat de stekjes niet echt goed waren.
                          Stekken is een heel speciaal proces en die moet gestimuleerd worden door speciale stekgrond en voordat de stekken in de grond gaan moeten ze nog een soort poeder laag krijgen aan het wortel gedeelte dat dient als soort ontsmetting. de ruimte die je gebruikt dan voor die wortels te laten groeien moet ook heel steriel zijn omdat 1 mini spoortje van een schimmel is de plant er direct aan omdat die al zo verzwakt is.
                          best is beginnen met zaden en eerst leren wat die plant doet vooraleer met stekken te beginnen. Is hoe ik rover denk natuurlijk

Comment

nou wij allemaal blij dat jij er ben dan angel 777 wist niet dat er verschil in zat kwa hoogte cfl lamp met stek of zaad.

ik reageerde puur uit mijn ervaring nu met me eigen microkweek en dat ga goed dus dacht kan het wel stimuleren om de lamp
                            te laten zakken .

Comment

Bezig...
                            X