Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:

Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Blaadjes in de top worden geel, help!!

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Blaadjes in de top worden geel, help!!

Korting op 420shop
    Wie kan mij helpen?? Ik heb dit forum al helemaal nageplozen, maar kan niet echt wat vinden over mijn probleem, nl gele blaadjes bovenin de top! Langzaamaan verkleuren de blaadjes en ik heb het idee dat het erger wordt. Het rare is dat niet elke plant het heeft, wie weet wat dit is? Ik zit kort voor de oogst en moet er toch niet aan denken dat het nu nog ff zal mislukken . Ik hoor heel graag jullie tips....

image.jpg
    Attached Files

Re: Blaadjes in de top worden geel, help!!

maak je geen zorgen over die kleine gele blaadjes, dit is het teken van de plant dat de herfst erin trekt en de plant oogstrijp is!
    de bruine draden die je ziet zijn ook al een teken dat de plant oogstrijp is, normaal is 80% van de draden bruin een teken dat de plant klaar is, bij jullie zijn ze al zo goed als allemaal bruin (dit kan ook komen door vochtig weer dus pin je hier niet op vast)

Als ik jullie was zou ik een klein blaadje onder de microscoop leggen, typ bij google in trichomes en je kunt zien hoe je ''bolletjes'' oogstrijp zijn, afhankelijk van kleur
    met andere woorden, de plant is kerngezond en zo goed als klaar voor de oogst, gefeliciteerd en smoke ze!

JohnnyHaze

Comment

Wilde hetzelfde zeggen . Dit is normaal dat de blaadjes aan het eind van de oogst een beetje geel worden. Geen probleem! Top ziet er trouwens goed uit hmmm

Comment

Thanks JohnnyHaze, ik voel me nu wel echt een beetje blond , maar je hebt me wel blij gemaakt! Tis wel duidelijk dat dit mijn eerste kweek is en ik er niet veel verstand van heb he. Ik heb de trichomen gecheckt (ja, heb hier al wel heel veel opgestoken qua woordenschat) maar tot nu toe zijn ze nog steeds clear, nu de blaadjes geel worden, kan ik dan verwachten dat ze nu snel cloudy gaan worden? Ik ben nl van plan om ze te gaan spoelen wanneer ik een paar cloudy bolletjes zie. Raad je dit aan? Thanks voor de reply van een (nog) onzekere blonde dame

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

Top!!

Comment

Hoe zit het met je voeding ?

Meestal worden de oudere bladeren als eerste "leeggetrokken" op het eind.

Check eens op meerdere plaatsen je trichomen ?
          Stemma doet het forum, stout 2017

Stemma doet stout (2016)
          Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

Comment

Het blijkt dat er toch al wat amberkleurige trichomen zijn! Ik heb een zakmicroscoop gescoord en toen kon ik het pas echt goed zien (telefoon vergrote niet genoeg). Wat super mooi om te zien zeg! Nu kan ik ze oogsten, cool!

Comment

Gefeliciteerd !!

Mooi he die trichomen
              Stemma doet het forum, stout 2017

Stemma doet stout (2016)
              Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

Comment

kijk! het ziet er naar uit dat er weinig verkeerd is gegaan tijdens je kweek? als je met zulke mooie toppen eindige heb je 't goed gedaan!
                dat zal een lekker potent wietje worden met die amber trichomes! goed gedaan

Gr JohnnyHaze

Comment

Zie wel dat je planten gespoeld zijn voor de oogst he, anders ben je straks zit je straks met een benzinesmaak.
                  Stap voor stap geraken we er wel.

Comment

Het is helemaal goed gekomen, de dames hangen netjes te drogen.
                    Volgende ronde gaan we de beginnersfouten die er zijn gemaakt eruit halen en
                    ernaast wat experimenteren / vergelijken met grond, voeding merk zaad en bubbels (hybride vorm)

Op grond : Kera Seeds White Widow Tegen Royal Queen Seeds White Widow
                    op bubbels dezelfde match KS tegen RQS en natuurlijk dan meteen
                    KS op grond tegen KS bubbels.
                    RQS op grond tegen RQS bubbels

Voor de Fun : Bubbelgum XL op bubbels (what else)

lampen op grond en bubbels dezelfde LFG Spectrabox II gold 300 Watt
                    Voeding op grond van Hesi
                    Voeding op bubbels van Canna (aqua)

We gaan erachter komen of er verschil is en of het 1 groot broodje aap blijkt te zijn.
                    bedankt voor de bovenstaande tips en als we problemen tegenkomen hopen we natuurlijk
                    jullie expertise.

Comment

Da's mooi. Die gele puntjes kwamen trouwens door lichte overvoeding.
                      Super Silver Haze (DHS) // Pure Power Plant (Nirvana) // Jack Herer (DHS) & Fruit Spirit (RQS) // ...

Comment

Ik zou toch een beetje oppassen met wat je hier allemaal post. Als ik dat zo bekijk zijn dat minimum 4 tenten met zo'n spectrabox. 4 keer 600 euro. En dan vragen achter een kit om het thc gehalte te testen...

Comment

Bezig...
                        X