Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:

Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Wat doe ik fout ?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Wat doe ik fout ?

Korting op 420shop
    Ik heb een aantal lowryders staan, deze staan nu 5 weken onder een 400w hps lamp (18/6), en hebben 2 weken voorgegroeid onder een 125w groeilamp (18/6)

ze staan in de plagron growmix in 5L potten, hebben 5 weken pure enzym en power roots meegekregen met het water, dat een ph heeft van 6.2-6.3.
    ik heb een week geleden een halve dosis bloeivoeding gegeven en eergisteren de volledige dosis,

tog zie ik dat de ondersta bladeren vergelen en dat de bladpunten van de bovenste bladeren verbrand zijn. Sommige bladeren krijgen ook roestplekken en sterven af.

weet iemand of ik aan het onder/overvoeden ben ? of kunnen dit andere problemen zijn ?

IMG_1981.jpgIMG_1982.jpgIMG_1983.jpgIMG_1985.jpgIMG_1986.jpgIMG_1987.jpgIMG_1988.jpgIMG_1989.jpg

Re: Wat doe ik fout ?

tekort van stikstof misschien?

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

Misschien ben je hier iets mee jooms88 :

De twee meest voorkomende tekorten zijn kaliumtekort en stikstoftekort. Stikstoftekort komt vooral voor tijdens de groeiperiode en begin van de bloei. Stikstof is een basiselement voor de ontwikkeling van je plant en verbruikt hiervan grote hoeveelheden tijdens de groeifase. Bij dit tekort begint de vergeling aan het bladpunt van je blad en wordt het blad steeds geler naar de bladsteel toe. Je blad kan er dan voor de helft groen uitzien en voor de helft geel. Je blad zal steeds geler worden tot alles geel is.

Kaliumtekort is tijdens de bloei een probleem, kalium in samenwerking met fosfor zorgt voor een sterke topontwikkeling. Wanneer je wietplanten grote toppen vormen zullen ze grote behoefte hebben aan kalium en fosfor. Tijdens de bloei zul je vergeling van je blad zien van de bladrand naar de nerven toe. De bladrand links en rechts zal eerst geel worden en de nerven in het midden zullen het langst groen blijven.
    Beide tekorten zijn eenvoudig op te lossen door extra voeding te geven. In de bloei kan de standard voeding tekort schieten en is het handig om pk 13-14 toe te dienen. Pk 13-14 is extra bloeivoeding die kalium en fosfor bevat. Dit wordt gebruikt samen met een standard bloeivoeding.

en die verbrande bladpunten zijn een teken van overvoeding kan ook van effe geleden zijn.
    Last edited by royalcheese1grow; 1 December 2014, 20:25.

Comment

yup ze heeft honger
      Dutch-Bleu-Autoflower-Contestkweek
      Thugz Binnentuin met 400w zonnetje

Comment

Te droog.
        Foto #3 zie je ook duidelijk de verkleurde bladpuntjes.
        Door te droog te kweken loopt de EC in de grond op.
        +
        Voorgroeien onder weinig licht, potjes halfvol.
        Of vind je het geen probleem dat het kabouterplantjes zijn geworden ?

((( een stikstoftekort begint nooit aan de bladpunt, ik weet niet waar die wijsheid vandaan komt, ik zie geen bronvermelding)))
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

zou ik dan best een paar dagen water geven, of elke dag wat voeding meegeven ?

Comment

De plant heeft nu juist voeding nodig, gewoon verder doen je zei toch dat je van de halve dosis naar de hele was gegaan?(en iets meer water)
            Is het nog verder aan het trekken of blijft het hetzelfde?

Comment

heb gisteren voeding gegeven en vandaag weer water, na een dag voeding zijn ze direct al wat dikker geworden . Dus ik geef nu om de dag voeding , de volledige dosis !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door QnQ View Post
                Te droog.
                Foto #3 zie je ook duidelijk de verkleurde bladpuntjes.
                Door te droog te kweken loopt de EC in de grond op.
                +
                Voorgroeien onder weinig licht, potjes halfvol.
                Of vind je het geen probleem dat het kabouterplantjes zijn geworden ?

((( een stikstoftekort begint nooit aan de bladpunt, ik weet niet waar die wijsheid vandaan komt, ik zie geen bronvermelding)))
                Om nog even duidelijk te maken van waar die wijsheid komt:

Mijn excuses, dacht dat het wel betrouwbaar was.

Comment

goeie foto's, dat voorkomt misverstanden.

Comment

Comment

Yep, offcuz, dat had rc1g al gezegd.
                      Mijn 1e reactie was n.a.v het bladpuntjesverhaal.

Duidelijk een N tekort, maar die bladpuntjes helemaal bovenin hebben daar niets mee van doen.
                      Ik had het idee dat die wellicht veroorzaakt zijn door iets te droog kweken.

Anywee..Jooms zei dat ze het inmiddels beter doen, en daar ging het om

Comment

Nu 5 dagen later, hebben ze 3 keer de volledige dosis voeding gehad, en ze zitten nu in de 8e week. Ben van plan om morgen nog 1 keer voeding te geven met extra green sensation en dan de komende weken alleen water.

Dit is een foto van de plant die een stikstoftekort had/heeft
                        IMG_2001.jpgIMG_1999.jpg

En dit is een foto van die met de verbrande bladpunten

IMG_1992.jpgIMG_1991.jpgIMG_1998.jpg

En nog een paar van de rest
                        IMG_1993.jpgIMG_1994.jpgIMG_1995.jpgIMG_2002.jpg
                        nog een paar uitschieters erbij maar die laat ik er gewoon bij staan

Wat denken jullie ? zouden ze met 1 dosis voeding nog klaar geraken ? Of zou ik nog langer voeding geven. Thx voor de reacties

Comment

Ik weet niet welke soort je hebt en hoelang deze moeten staan, maar je moet inderdaad rekening houden met het spoelen van de voeding.
                          Maar kunnen nog wel een paar weekjes denk ik, de bladpunten zijn wel goed verband precies en de grond echt droog.

spoelen doe ik persoonlijk een kleine 2 weken.

Comment

dit zijn lowryder en diesel ryder van joint docter. normaal 9 weken van zaadje tot oogst staat op de verpakking, en ze staan nu 8 weken. dus ik ga nog 1 keer voeden en dan water geven

Comment

Die diesel moet 10 weken staan van zaadje tot oogst heb ik juist gezien op de site, die andere kan iets vroeger waarschijnlijk.
                              Wat ze op de site of papier zeggen moet je nooit van uitgaan bijna altijd verkooppraatjes, normaal 1/2 weken langer als op papier.
                              Eigenlijk moet je gewoon je trichomen op je wiet bekijken .

Comment

Bezig...
                              X