Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Magnesium tekort?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Magnesium tekort?

    Korting op 420shop
    Beste,

    Ik vermoed dat het al 1000x gevraagd is, maar om in het hele forum dit topic te doorzoeken ...
    Van de ene op de andere dag zag ik deze bladproblemen, alles ging goed.
    Zit momenteel in de laatste weken van de groei fase.
    Deze plant heeft nog nooit speciale voedingstoffen gehad, enkel kleine dosissen tomatenvoeding.

    image 3.jpgimage 2.jpgimage.jpg

    In ieder geval, ik veronderstel dat ik met een magnesium tekort zit, zo ja. Wat doe ik het best?
    Heb ondertussen al een full spray gegeven met een magnesium oplossing, maar dit blijkt niet te werken ...

    Alvast bedankt voor uw snelle respons.

    Groeten
    Last edited by volkswagen90; 15 December 2014, 11:29.

    #2
    Re: Magnesium tekort?

    't Zou een begin kunnen zijn ja. De lamp heb je uit, na de spray?
    Kweek je op aarde? pH in orde? Staan ze niet te nat? Grtz
    Super Silver Haze (DHS) // Pure Power Plant (Nirvana) // Jack Herer (DHS) & Fruit Spirit (RQS) // ...

    Comment


      #3
      Re: Magnesium tekort?

      Hey Rodigan,

      Ze staan onder TL, dus de warmte is in principe geen probleem wanneer het over verdampen van de spray zou gaan.
      Deze staat in coco, de pH waarde ken ik niet, heb namelijk geen meter. Maar geef ze nooit overtollige voeding dus ik zou vermoeden van wel.
      Ik geef ze om de 2 dagen stevig water, schaaltje staat steeds droog wanneer ik ze opnieuw water geef.

      Groeten

      Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

      image 2.jpgimage.jpg

      Bump

      Normaalgezien staat er nog een lamp voor de onderkant te belichten. Maar deze is uitgeschakeld wegens besproeing van de plant
      Last edited by volkswagen90; 15 December 2014, 13:04.

      Comment


        #4
        Re: Magnesium tekort?

        Best mooie grote planten voor tl! Jammer alleen van je magnesium tekort.

        Comment


          #5
          Re: Magnesium tekort?

          Ze zijn dan ook mijn kindjes, van daar de bezorgdheid!

          Comment


            #6
            Re: Magnesium tekort?

            Denk toch dat je best wat beter op je pH gaat moeten letten. Bij cosos heb je, voor zover ik weet, niet echt een buffer. Een pH van 5.8 is daarom ideaal.
            Super Silver Haze (DHS) // Pure Power Plant (Nirvana) // Jack Herer (DHS) & Fruit Spirit (RQS) // ...

            Comment


              #7
              Re: Magnesium tekort?

              Zit er nou zoveel relief in je blaadjes of lijkt dit maar zo?
              Stemma doet het forum, stout 2017

              Stemma doet stout (2016)
              Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

              Comment


                #8
                Re: Magnesium tekort?

                Wat bedoel je hiermee stemma?

                Comment


                  #9
                  Re: Magnesium tekort?

                  Op foto 1 en 2 is het net of het blad 'bobbelt' zeg maar 'niet vlak' is.
                  Stemma doet het forum, stout 2017

                  Stemma doet stout (2016)
                  Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

                  Comment


                    #10
                    Re: Magnesium tekort?

                    Beste Stemma,

                    Dit lijkt zo, door de lichte & donkere kleur in het blad, ze zijn vrij vlak, alleen achteraan in de punten van het blad krult alles op of hangt slap.
                    Heb zonet een pH meter gaan halen, de pH waarde van mijn Coco pot bedraagt 5.6
                    Heb al een mix van kalium / magnesium toegediend, hopelijk verhelpt deze het probleem. Zou zonde zijn ...

                    De aantasting is heel erg mobiel, ondertussen hebben nog een heel pak meer bladeren tekenen van ...

                    Groeten
                    Last edited by volkswagen90; 15 December 2014, 15:20.

                    Comment


                      #11
                      Re: Magnesium tekort?

                      Ikzelf heb ook een probleem met mijn planten gehad, 'magnesium'.
                      Als je bladeren hetzelfde zijn als mij kan je er van uit gaan dat het magnesium is.

                      https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...985#post497985

                      Kweken op coco ben ik niet mee bekent dus..

                      grts

                      Comment


                        #12
                        Re: Magnesium tekort?

                        Hey Royalcheese1grow,

                        Jouw symptomen lijken inderdaad enorm op de mijne!
                        Heb jij ze weten te herstellen? Zo ja, hoe, en hoeveel tijd is er over moeten gaan?
                        Alvast bedankt!

                        Groeten

                        Comment


                          #13
                          Re: Magnesium tekort?

                          Er zijn genoeg topics over hoe een magnesiumtekort op te lossen.

                          Wees voorzichtig met het toedienen van magnesium als alleenstaand element, de verhouding calcium en magnesium moet goed blijven.

                          https://www.jointjedraaien.nl/wietforum/threads/10032-Montys-Blad-Probleem-Oplosser?p=114187#post114187

                          http://www.wiet-zaden.nl/forum/viewtopic.php?f=8&t=4831

                          https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...2086#post12086
                          Last edited by Stemma; 15 December 2014, 19:05.
                          Stemma doet het forum, stout 2017

                          Stemma doet stout (2016)
                          Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

                          Comment


                            #14
                            Re: Magnesium tekort?

                            Ikzelf heb CaMg gegeven van Aptus, maar dat wilt niet zeggen dat dit voor jou ook werkt (was voor mezelf ook een gok).
                            Zoals stemma als zegt kijk even wat topics. Jijzelf zegt dat je vandaag een mix van magnesium en kalium hebt toegediend, misschien even afwachten dan en kijken of het erger word,of juist niet.
                            Heb je dat in de vorm van korrels gegeven of iets anders? Want zo erg is je blad er toch nog niet aan toe misschien nog eens een foto maken, omdat je zei dat er meerdere bladeren waren nu.

                            grtz
                            Last edited by royalcheese1grow; 15 December 2014, 20:42.

                            Comment


                              #15
                              Re: Magnesium tekort?

                              Hey Royalcheese1grow,

                              Ik heb ze bij de Boerenbond gaan halen, beide in korrel/poeder vorm. Deze laten oplossen en toegediend, het leek me niet erger geworden. (op vlak van verspreiding)
                              De toegetakelde bladeren zijn wel meer en meer aan het afsterven, ik zal het nog enkele dagen in beraad houden.
                              Want op 2dagen tijd was het zeer slecht, en vandaag lijkt het me al wat stabieler.
                              Ik post een dezer dagen nog een update!
                              Alvast bedankt voor jullie snelle respons op mijn vraag, appreciaties!

                              Groeten

                              Comment

                              Bezig...
                              X