kijk ik wil hulp geen fuckt up commentaar aub want sommige doen dit wel deze foto staat wel nat de plant gewoon even water opgespoten ik weet niet als dit door de warmte kan komen en kan mijn plant nog verder gaan zo ? thximage.jpg
Forum Top Ad MOBILE Smallest
Collapse
Mededeling
Collapse
Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!
Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.
Enkele belangrijke informatie:
Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen
Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw
Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!
Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.
Enkele belangrijke informatie:
Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen
Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw
Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder
Help mjn blaadjes slaan geel en brokkelen af
Collapse
X
-
Re: Help mjn blaadjes slaan geel en brokkelen af
Precies wel wat verbranding op dat blad. Te dicht bij de lamp misschien.
Als de wortels verzopen zijn, gaat je plantje effe stilstaan ja. Weeg es aan je pot en binnen een paar dagen nog eens. Zolang die te zwaar aanvoelt (nja, als dat stenen potten zijn, wordt dat wat moeilijker), hoef je nog geen water te geven.
Het oppervlak af en toe wat benevelen kan wel nog.
Comment
-
Het is niet mijn bedoeling om je een rotgevoel te geven, maar heb je je wel goed ingelezen ?
Wat heb je tot nu toe gelezen en wat is je tot nu toe gelukt met kweken ?
Er staat hier op het forum een schat aan informatie, je kan hier alles vinden het is alleen even zoeken.
Het is wel eens een beetje vervelend voor de oudgedienden om voor de 200ste keer aan iemand uit te moeten leggen dat hij teveel water geeft.
Op een gegeven moment worden de reacties korter of soms een beetje kribbig.
Start met het lezen van kweekverslagen. Als je er geen wijs uit wordt of je snapt (net als ik in het begin) niet wat er bedoeld wordt lees het dan nog een keer of twee,
google eens op zaken die niet duidelijk zijn. Kijk ook bij bladproblemen, ziektes en ongediertes. Zo zie je wat er mis kan gaan en wat daar de oorzaak van kan zijn en of er een oplossing voor is.
Je moet een bepaalde logica aanleren of ontwikkelen bijv. plantjes die zeiknat staan ga je bijv geen water geven of met water besproeien.
Doordat de plant zeiknat staat gaat hij gewoon (gedeeltelijk) wegrotten met alle gevolgen van doen, gaat een plant hangen omdat hij te droog staat kan je hem een beetje water geven en dan trekt hij weer bij zonder gevaar voor rot.
Plantjes met tekenen van overvoeding ga je niet bijvoeden. Een overbemesting brengt veel meer schade aan een plant dan een onderbemesting. Een onderbemesting kan je nog enigzins bijsturen, bij een overbemesting kan je alleen hopen dat de plant niet het loodje legt. Werk hygienisch en was je handen voordat je naar je plantjes gaat zodat je niet ongewenst tabak of beestjes op je plant brengt met alle gevolgen vandien.
Als je dan weer een start maakt met een kweek ga je een uitgebreid kweekverslag beginnen waarin je elke stap beschrijft wat je doet of wil doen.
Dan kunnen de medeforumleden over je schouder mee kijken en je advies geven.
Dat advies kan nog eens verschillen van elkaar, dat is lastig, maar er zijn meerdere wegen die naar Rome leiden en ieder heeft zijn eigen prettige manier van kweken
gevonden en het is aan jou om te kijken wat het beste bij je past.
Terwijl je bezig bent met je kweek blijf je topics lezen en je zal zien dat je steeds meer gaat begrijpen en het kweken je beter af zal gaan.
Wees tevreden met elk grammetje wat je uiteindelijk oogst, de kwaliteit van de wiet is belangrijker dan de hoeveelheid.
Laat je niet gek maken door verhalen over kweekmethoden die tot megaoogsten leiden, als deze methoden er al zijn zijn ze alleen geschikt voor de zeer ervaren kweker die zijn planten goed kan "lezen" en weet wat hij doet en vooral wat hij niet moet doen! Maar ook een ervaren kweker heeft wel eens pech en moet ook wel eens een plant de kliko ingooien.
Het kweken is een hele leuke hobby en ik hoop dat je er meer plezier aan gaat beleven.
Comment
-
Op zich is dat geen verklaring voor de toestand van die planten. Soit. Als je geen goeie raad aanneemt kan je nog 100 gelijkaardige topics openen. De 4de mislukte ronde, dan kan je je vragen beginnen stellen. Ik heb ook een foto gezien van je kweekruimte, daar scheelt ook vanalles. Geen afzuig oa. Dan werk je idd op de zenuwen want dan lijkt het of je ewoon niet wil leren. In dat eerste topic stond al dat je je planten teveel water geeft, niet moogt mesten als ze zo klein zijn etc. Binnenkweek zonder afzuig gaat ook echt niet.
En ik vraag mij nu ook af hoe oud je bent. Volwassenen praten echt zo niet en hebben doorgaans kapitaal om er deftig aan te beginnen.
Comment
Comment