Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

bladproblemen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    bladproblemen

    Korting op 420shop
    Hallo vriendjes en vriendinnetjes.

    Ik ben relatief nieuw in dit wereldje ik heb ondertussen een paar oogstjes gedraaid op grond en ben nu eens op een drain to waste systeem met mapito overgestapt. Dat gaat al met al best goed tot nu toe vind ik zelf maar een van mijn 4 blue cheese plantjes van royal queen seeds heeft wat blad probleempjes. ik dacht in eerste instantie aan een calcium tekort dus ik heb CaMg van aptus aan mij vaatje toegevoegd. Dit heeft niet geholpen.
    na een hoop gegoogle dacht ik dat het misschien kwam doordat de ph waar rond de 5.6-5.8 lag terwijl Calcium beter opneembaar is bij wat hogere Ph waardes.
    Dus heb ik mijn Ph gelijdelijk verhoogd naar 6.0 wederom tevergeefs. Dus nu hoop ik dat de wat ervaarde kwekers mij verder kunnen helpen.







    De foto's zij vrij groot dus het kan even duren voordat ze geopend zijn
    Attached Files
    Last edited by beunhaasje; 6 January 2015, 20:45.

    #2
    Re: bladproblemen

    - ze staan te nat te veel voeding (bladpunten krullen dan naar beneden)
    - normaal gezien niks met ph te maken.

    Grts Amazing

    Comment


      #3
      Re: bladproblemen

      Dankjewel ik ga het eens proberen. ik volg nu het canna hydro schema. hierop staat een ec van 1.8(belachelijk hoog vind ik zelf) dus ik heb het al verlaagd naar 1.6.
      wat zou jij me advieseren?

      Comment


        #4
        Re: bladproblemen

        Oorspronkelijk geplaatst door amazing View Post
        - ze staan te nat te veel voeding (bladpunten krullen dan naar beneden)
        - normaal gezien niks met ph te maken.
        Ik denk niet dat je kan overwateren met mapito... Tenminste als de drain goed werkt.
        Ik ben niet echt thuis in dit wereldje, maar heb je je medium van te voren paar uren laten inweken met water pH 5.5? Dat raden ze blijkbaar aan. En voor de rest denk ik dat je met een pH van 5.6 - 5.8 wel goed zit (is dat ook de pH van je drain?) .
        Super Silver Haze (DHS) // Pure Power Plant (Nirvana) // Jack Herer (DHS) & Fruit Spirit (RQS) // ...

        Comment


          #5
          Re: bladproblemen

          Ligt eraan hoe hard je het aangestampt hebt, en hoe vaak je druppelt en hoe lang.
          Drain moet weg natuurlijk. Ze moeten niet met de voeten in het water blijven staan.

          Vang je drain op, en meet daar de EC en pH van.
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

          Comment


            #6
            Re: bladproblemen

            In hydro, calcium is best absorbed by the roots in the 6.2 - 6.5 pH range (in hydro, it's generally recommended to keep the pH between 5.5 - 6.5, but calcium specifically tends to be best absorbed above 6.2)

            http://www.growweedeasy.com/calcium-deficiency-cannabis

            Comment


              #7
              Re: bladproblemen

              gebreksziektes.jpg
              Een keer goed doorspoelen met de juiste voeding minus 1EC (pH 5,6-5,8)
              Gewoon met de gieter.

              Doe dit tot de drain op het juiste niveau is.

              Gebruik gewoon kraanwater waar de kou af is. (20-25 gr.C)

              Er is waarschijnlijk een onbalans in K of Mn.
              http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

              Comment


                #8
                Re: bladproblemen

                Ik heb voor de zekerhed mijn mapito 3dagen ingeweekt dus ik denk dat het wel goed zit en ik dacht ook al dat het daar misschien aan lag dus doorspoelen heb ik ook al geprobeerd. mijn voedingsvat zit op ph 5.3 en en de drain is 5.8 ik gebruik mapito potten en de drain loopt volgens mij goed weg, maar door de vormgeving vd potten blijft onderin wel altijd een laagje water staan dit vind ik persoonlijk nogal vreemd, maar dat kan ook aan mij liggen.
                deze potten heb ik:
                EUGardenCenter is het grootste tuincentrum van Europa. Laagste prijsgarantie & meest uitgebreide assortiment van Nederland! Snelle en discrete levering!


                Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                die onbalans in k of mn lijkt mij wel geloofwaardig, wat zou jij hier aan doen?

                Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                daar had ik mijn info ook vandaan. daarom dat ik geprobeerd heb of het hielp mijn ph wat te verhogen om zo de ca beter op te laten nemen maar dat heeft niet geholpen. Toch bedankt
                Last edited by beunhaasje; 7 January 2015, 10:50.

                Comment


                  #9
                  Re: bladproblemen

                  Yep , wat HJM zei, spoelen, da's het voordeel van Mapito, als je denkt dat er iets mis is.
                  Spoelen met de juiste pH en EC tot de drain ongeveer hetzelfde is als je erin gooit.

                  Zou dan toch de pH in je vat iets omhoog brengen naar 5.7 ofzo, en zien of nieuwe schade uitblijft.
                  5.3 is net wat te laag denk ik.

                  Kun je niet een laagje hydrokorrels of steentjes oid. onder de potten leggen?
                  ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                  Comment

                  Bezig...
                  X