Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:

Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Problemen met zaaiilingen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Problemen met zaaiilingen

Korting op 420shop
    Hey
    mijn zaaiilingen zijn 5 dagen oud en zien er wat raar uit. Bij mijn grootste plantje scheurt het blad vanzelf en bij mijn 2 andere zijn de bladpunten helemaal krom en op 1 van die 2 zijn er gele bruine vlekjes. Kan iemand mij zeggen wat ik daaraan kan doen?
    image.jpgimage.jpgimage.jpg

Re: Problemen met zaaiilingen

Heb je gelijk in rijk bemeste aarde gezaaid?
    Zaaien, doe je namelijk in zaai- en stekgrond met heel weinig voeding.
    Rijk bemeste aarde bevat te veel voedingsstoffen voor zaailingen.
    [COLOR=#000080][I]Wie ik ben, is mijn persoonlijkheid,
    mijn houding richting jou is afhankelijk van hoe jij bent.[/I][/COLOR]

Comment

Ik heb ze direct geplant in 11l potten met Canna Terra professional grond.. Op de zak staat er dat het een licht voorbemest medium is, dus dacht ik dat het wel ging lukken. Denk je dat de plantjes het zullen redden of koop ik mij beter van eerste keer nieuwe zaden? Gr

Comment

Zaaien, doe je zoals gezegd, in zaai- of stekaarde.

Canna heeft daarvoor Terra Seedmix in het assortiment.

Als de zaailingen goed aan de wortel zijn, plant je ze over in canna professional.

Op de gebruiksaanwijzing van canna professional staat dan ook dat de planten in dit medium moeten worden gezet.

Misschien zullen de zaailingen het redden, maar ze hebben wel een flinke opduvel gehad.
        [COLOR=#000080][I]Wie ik ben, is mijn persoonlijkheid,
        mijn houding richting jou is afhankelijk van hoe jij bent.[/I][/COLOR]

Comment

Ze staan eerder te nat. Verstikte wortels = stilstand. De zoveelste in rij

Comment

Het is mijn eerste keer dusja.. moet nog wat ervaring opdoen, ben altijd bang dat ze gaan uitdrogen. best 1 dag geen water meer geven?
            Last edited by sandro0042; 13 January 2015, 17:33.

Comment

Het is ook de vaakst gemaakte fout. Als je lichtjes vochtige potgrond gebruikt en ze gaan direct in die 11 liters dan kunnen ze ongeveer twee weken zonder, afhankelijk van uw klimaat. De grond mag niet opdrogen onder de lamp. Die wortels komen die eerste week nog niet overal, dus de grond blijft vochtig. Tot je onderaan wortels ziet doorkomen hoef je dus geen water te geven.

Comment

oke, bedankt voor de info!

Comment

Gewoon een paar daagjes geen water geven. Dan trekken ze wel bij...

Comment

Ff een update.. 1 plantje groeit goed door maar is toch nog klein voor een weekje oud te zijn denkik. 1tje blijft ongeveer hetzelfde en 1tje ziet er niet zo goed uit..(zie foto) heb ze sindsdien geen water meer gegeven hopelijk komen ze er nog door :oimage.jpgimage.jpgimage.jpg

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

En sorry voor de foto's die gedraaid zijn :p

Comment

HPS uit geeft een duidelijker beeld van de plant.

De bovenste laag zal sneller uitdrogen, dit zou je kunnen voorkomen door een bv een A4 er op te leggen. ( plastic bordjes, wit folie: als het maar wit is ) je voorkomt hiermee directe verdamping van je bovenste laag, waardoor je niet elke dag water hoef te geven. Potten optillen kan een 2de manier zijn om te kijken of ze wel of geen water moeten.

Geef niet te veel eerder te weinig: te weinig is makkelijker te corrigeren dan te veel.

Zie niet echt veel bijzonders op de fotos, op foto 2 na: lijkt op een berenklauw..? Is het te koud in je ruimte misschien? Of staat deze vlak naast een ingang waar je de lucht inzuigt..?

Comment

Bezig...
                      X