Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

amnesia blad en groeiprobleem

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    amnesia blad en groeiprobleem

    Korting op 420shop
    hallo beste mede kwekers

    heb 5 amnesia stekjes in 13 lt aarde ze staan nu 5 weken 24/0 onder 600 hps lv 60% temp 26c en geef nog geen voeding en gebruik geen ph - ec meters. ze hadden een moeilijke start waren niet zulke goede stkejes maar toen ze eenmaal aan sloegen groeide ze goed tot 2 weken geleden er vlekjes begonnen te verschijnen op de onderste bladeren en de steeltjes paars werden nu is het naar boven verspreid en groeien de planten bijna niet meer en worden bladeren geel en verkullen ze ook.


    Foto's 370.jpgFoto's 373.jpgzo zagen ze er 2 weken geleden uit.



    nu zien ze er zo uit Foto's 381.jpgFoto's 383.jpg

    #2
    Re: amnesia blad en groeiprobleem

    5 weken zonder voeding kan enkel op batmix, en dan vragen ze stilaan ook wel voeding. Geef je op zen minst regenwater dan als je geen ph-meter gebruikt? Waarom 24/0? Die 6 uren donker hebben ze nodig. Gaat dus veel mis. Leuk voor je elektriciteits rekening ook. 15 kilowat uur per dag extra, rond de 3 euro. Das 100 euro goed besteed over die 5 weken

    Comment


      #3
      Re: amnesia blad en groeiprobleem

      had vorige keer last van over bemesting toen ik vroeg voeding gaf dus vandaar dat ik nu minder voeding. nee ik kan helaas niet aan regenwater komen aangezien ik geen tuin heb. kan ik ook thee hiervoor gebruiken ? anders ga ik toch maar een ph meter aanschaffen. 24/0 doe ik om de temp in orde te houden de temp in de ruimte buiten de tent is 13 graden. maar heb inmiddels een bouwkachel aan geschaft maar die verbruikt ook 600watt en als dat niet warm genoeg is 2000 watt. maar dan hebben ze wel 6 uur donker

      Comment


        #4
        Re: amnesia blad en groeiprobleem

        Die 6 uur donker is echt nodig. Moet je auxine maar is googelen en celstrekking. Enfin, heb het ook is geprobeerd op voor te groeien onder 24/0 en dat was geen goed plan. Als je nu ongezuurd kraanwater geeft dan ligt de ph veel te hoog. Kraanwater kan naar 7.5 a 8 gaan en dat is ongeveer 100 keer minder zuur dan ze graag hebben. Dan is en ph-meter noodzakelijk om af te zuren. Je blokkeert op die manier de opname van voedingsstoffen en hup, voedingstekort ook al zit er nog voldoende meststof in de grond.

        Ik had hetzelfde probleem, maar kreeg een gaskachel aan de praat om de ruimte waar de tent in staat bij te verwarmen. Je zou warmtekabels kunnen proberen. Die verbruiken mss 100 watt en houden de wortels warm. Dan mag de omgevingstemp iets lager. Maar koude lucht en dan 600 watt, dan schiet uw LV naar 80-90% in no time. Das te hoog voor de bloei, krijg je toprot.

        Dus ja, ruimte bij verwarmen is het gemakkelijkst. En wsl ook het goedkoopst op gas. Op elektriciteit is dat vaak duurder dan de 600 watter. Je zou het eens kunnen uitrekenen he. Wat was het plan voor de bloei? Ze kunnen ook niet eeuwig op 24/0. Dan had je mss beter voor autoflowers gekozen.

        Comment


          #5
          Re: amnesia blad en groeiprobleem

          IK had begrepen dat gas juist duurder is dan Electric. .. 100% zeker ben ik niet.. heb de info ook maar aangenomen
          Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dan men karakter heeft...

          Comment


            #6
            Re: amnesia blad en groeiprobleem

            Toch niet als je aardgas hebt aangesloten. Flessen mss, het was maar een idee.

            Comment


              #7
              Re: amnesia blad en groeiprobleem

              beowulf wat bedoel je met " Maar koude lucht en dan 600 watt, dan schiet uw LV naar 80-90% in no time. Das te hoog voor de bloei, krijg je toprot. " ??
              en ik ben van plan om een scrog net te gaan plaatsen (als de problemen verholpen zijn) en dan 12/12 met electrische verwarming bijverwarmen als de lampen uit zijn

              Comment


                #8

                Comment


                  #9
                  Re: amnesia blad en groeiprobleem

                  heb net 18/6 gedraait met licht uit was het 16 graden lv 90% met licht aan 26,5c lv 65%,die lv van 90% komt omdat er nu een luchtbevochtiger aanstaan en mn afzuigerstaat heel laag omdat het anders te koud word. vind de planten er nu al veel beter uitzien die 6 uur slaap heeft ze toch goed gedaan lijkt het. zal zo ff een foto maken.

                  Comment


                    #10
                    Re: amnesia blad en groeiprobleem

                    hier de fotos moet ik al groeivoeding geven en kan ik dat beter van onderaf doen ? IMG_1672.jpgIMG_1674.jpg

                    Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                    IMG_1673.jpg

                    Comment


                      #11
                      Re: amnesia blad en groeiprobleem

                      IK had begrepen dat gas juist duurder is dan Electric. .. 100% zeker ben ik niet.. heb de info ook maar aangenomen
                      De meeste elektrische verwarmingen hebben een vermogen rond 2000 Wprijzig: het kost gemiddeld zo'n €0,45 per uur aan stroom. Een centrale verwarming op gas zou voor dezelfde hoeveelheid warmte in huis maar 13 cent kosten.

                      Een kubieke meter aardgas heeft een nuttige energetische inhoud van 8 kWh (bij een omzettingsrendement van gas naar warmte van 80%, in geval van een goede verbeterd rendement CV-ketel).
                      Een kubieke meter aardgas kost gemiddeld genomen € 0,65


                      Een kilowattuur elektriciteit heeft een nuttige energetische inhoud van 1 kWh (bij een omzettingsrendement van elektriciteit naar warmte van nagenoeg 100%). Een kilowattuur elektriciteit kost gemiddeld genomen € 0,25

                      Dus kost 8 kilowattuur elektriciteit (dit is het equivalent van 1 m3 aardgas):
                      8 x € 0,25 = € 2,-. Je ziet dus dat aardgas theoretisch driemaal goedkoper is dan elektriciteit, bij dezelfde energetische inhoud (€ 2,- / € 0,65 = 3,1).

                      Ik heb zelf wel eens een tent verwarmd door een grote doos om een radiator van mijn cv te plaatsen en hierdoor aan te zuigen. Stuk goedkoper dan een olieradiatrtje van 2000 watt.
                      Last edited by FlintStoned; 29 January 2015, 17:08.

                      Comment


                        #12
                        Re: amnesia blad en groeiprobleem

                        - de ruimte van mij is 12graden
                        - wat ik doe is als men lamp aan is zet ik het deurtje van me hok open
                        - zo verwarmt men ruimte buiten me hok naar 18graden.
                        - wat doe ik dan als ik ik de lamp uit doe
                        - ik plaats een elektrisch kacheltje (600w) in men hok op een kloktimer
                        - deze zet ik op 1u niet draaien en 30min draaien 1u niet draaien 30min draaien ... draait in totaal 3u30min op lichtschema 12/12
                        - tot de lamp terug aangaat en zit met een temperatuur van 20-21 graden.
                        - mijn afzuig verander ik ook.met lamp aan 325m3/u , lamp uit 125m3/u

                        - Grts Amazing

                        Comment

                        Bezig...
                        X