Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:

Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

bladpunten krullen naar beneden + plekjes op 1 plant

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: bladpunten krullen naar beneden + plekjes op 1 plant

Die chlorose op foto 1 van je laatste post is trouwens een nieuw probleem.
    Pak een liter goed warm water, theelepeltje bitterzout erin, schudden tot het opgelost is, en 2 dagen mee sproeien, een paar uur voor licht-aan.
    Je kunt het ook bij het voedingswater doen, maar dan duurt het iets langer voor het werkt.

Tja pH....welke pH heeft het water dat je gebruikt ? (kun je opzoeken op de site van de leverancier)
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

pff, hoop dat ze goedkomen
      een ec meter heb ik voorlopig nog niet dus zal ik doen wat Qnq schrijft. ik ga vandaag en morgen met bitterzout sproeien en hoop dat het dan beter zal zijn. Maar krijgen ze dan niet de kans van herma te worden als ik nu in de donkere periode ga gaan sproeien?
      Welke pH dat mijn water heeft weet ik niet. ik vind op de site enkel maar de samenstelling van mijn water maar nergens staat daar de pH waarde op.
      Gr

Comment

Dat kan nog leuk worden als ze flink in de bloei staan en de "herfst" komt. Bereid je maar vast voor op de paniek die je dan zal moeten doorstaan.

Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

Comment

Als je een blokkade hebt door een verkeerde bodem PH kan je wel van alles gaan voeden maar je plant kan het niet opnemen. Je verergert hierdoor dus de zaak in plaats van dat je het verbeterd.

Kraanwater heeft doorgaans een PH van rond de 8 Men houd het water ists basis om de leidingen te sparen. Als je dus met kraanwater blijft gieten zal het niet goedkomen. Regenwater heeft doorgaans een PH van rond de 5. Vang regen water op en meng dit 50/50 met kraanwater uit de koude kraan. Pas als je bodem PH op orde is kun je dan gaan werken aan de blokades/tekorten.

Comment

Wietefras, ik snap niet helemaal wat je bedoelt?
            FlintStoned, op batmix hoef ik normaal gezien de pH niet te regelen? zo staat het toch op hun site?
            Godverdomme, heb vandaag heel mijn stad afgereden achter bitterzout maar nergens gevonden zal dan pas voor maandag zijn als alle apothekers open zijn..
            ik had mij voorgenomen voor ik eraan begon van na 4 weken over te schakelen op 12/12 (en vandaag zijn we 4weken ver), maar zou ik dit nu doen nu ze niet zo goed gaan? mss beter ff wachten tot ik ze beter krijg ofniet wat denken jullie?
            hier nog paar foto's van de planten:

Plant 1 is de hoogste en heeft een beetje dorst denk ik? image (1).jpgimage.jpg
            PLant 2 staat op lightmix image (13).jpgimage (2).jpg
            Plant 3 image (12).jpgimage (3).jpg
            Plant 4 heeft minder last tekorten blijkbaar image (10).jpg
            Plant 5 image (9).jpgimage (7).jpgimage (8).jpg
            Plant 6 had een blad die heel erg droog stond en direct begon te kraken van als ik eraan kwam image (6).jpgimage (4).jpgimage (5).jpg
            En nog eens sorry mannen van de gedraaide foto's maar ik kan er niet aandoen op mijn pc staan ze nochtans goed.

Comment

dus dit is wat ze noemen ; horizontaal kweken!!!
              valt me wel op dat alle toppen naar links groeien
              HOE MOET IK ONTKIEMEN
              JA IK KEN DE REGELS NU ONDERHAND WEL

Comment

Als je de grond heel erg uit laat drogen verandert je ph enorm.
                Stemma doet het forum, stout 2017

Stemma doet stout (2016)
                Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

Comment

Idd Angel777, maar denk dat ik mij toch beter aan de traditionele manier hou want blijkbaar lukt het niet zo goed horizontaal

Ik denk dat ik mij dan toch maar beter een pHmeter zal aanschaffen, weten jullie waar ik een goedkope betrouwbare phmeter kan bestellen? en bijbehorende kalibartrievloeistof en ph -? niet te duur want het kweekje heeft mij toch al veel meer gekost dan ik dacht dat het mij ging kosten

Comment

Bedoel je niet dat de EC dan enorm verandert (stijgt) Stemma?

Bij Rise op AliExpress hebben ze een goedkope pH meter met temperatuurweergave die ik zeer goed vind werken en de spullen die ik daar bestel zijn doorgaans met twee weken binnen:

Er zijn ook nog wel goedkopere, maar die werken ook minder goed. Die heb ik overigens ook. Ik gebruik het liefste voor elk systeem een aparte pH meter en heb dus wat verschillende geprobeerd. De goedkoopste was 7 euro, maar die heeft geen backlight, geen temperatuurcorrectie en die moet je een halve minuut in het water houden voor een goede meting.

Dat calibratie poeder wat erbij zit vul ik een flesje vloeistof mee met wat gedestilleerd water. Dat blijft wel een paar maanden bruikbaar. Af en toe een half borrelglaasje eruit en even checken of het nog goed zit.

Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

Comment

Eerst even aankijken hoe het verder gaat. 1 plant heeft kuren, de rest nog niet toch ?

Het blad van de aangedane plant besproeien(voldoende maar niet dat de aarde zeiknat wordt) met een oplossing van bitterzout vlgs het recept van Q.

Als de apotheken ook geen bitterzout hebben kun je hier (online) bitterzout kopen

het wordt ook wel Epsom zout genoemd.

of anders een van de volgende middelen proberen,
                      maar let wel op dat het goed oplost in water.

Bij KoopZaden.nl kunt u een groot assortiment voordelige zaden online bestellen. Op onze webshop kunt u groentezaden, kruidenzaden, bloemzaden en diverse andere soorten zaden kopen. Veel aanbiedingen en vanaf € 39,95 gratis thuisbezorgd.

ECOstyle verkoopt ecologische producten voor de verzorging van je tuin. Een gezond bodemleven maakt een mooie tuin. Als bestrijden nodig is doen we met natuurlijke vijanden en bestrijdingsmiddelen.

ECOstyle verkoopt ecologische producten voor de verzorging van je tuin. Een gezond bodemleven maakt een mooie tuin. Als bestrijden nodig is doen we met natuurlijke vijanden en bestrijdingsmiddelen.

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

@Wietefras, Zowel Ec en PH, ik heb dat laatst bij mijn eigen kweek uitgezocht. Ik kan alleen niet zo snelvinden waar ik dat heb gevonden, ik dacht ook op JD. Ik had toen uitgezocht waarom ik een molybdeentekort kon hebben.

Hier mijn molybdeentekort wat bij een te laag PH voorkomt , wat dus "niet zou kunnen" als je biologisch kweekt.

Ik zoek nog verder naar de bron, maar heb nu wat huiselijke plichten te vervullen
                      Stemma doet het forum, stout 2017

Stemma doet stout (2016)
                      Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

Comment

Wietefras, bedankt voor de link maar ik denk dat ik toch sneller een phmeter zal nodig hebben, want tegen dat hij hier is vanuit hongkong zijn mijn vrouwtjes al dood

Stemma, ik heb uiteindelijk bitterzout gevonden bedankt voor de moeite! en het is niet bij 1 plantje gebleven ze krijgen het alle 6.. en bedoel je dan dat ik enkel het blad mag besproeien die plekjes heeft en geel is of mag ik gans de plant besproeien?

Comment

hele plant besproeien, 3 tot 5 gram bitterzout op 10 liter lauw water oplossen en druppelnat mee sproeien. dan 5 dagen wachten voor je weer bitterzout geeft, mocht dat nodig zijn. Via het blad wordt de Mg redelijk snel opgenomen. Via je grond zit je nog steeds met een blokade zolang die bodem ph niet klopt.

Comment

Oke zal dit morgen dan doen een paar uur voordat het licht aangaat.

Wietefras, ik heb hem toch besteld de pHmeter maar ik laat hem komen via DHL zodat hij er toch sneller zal zijn bedankt voor de aanbeveling

Comment

beter verstoor je de nacht niet!

gewoon met licht aan sproeien lamp omhoog vor een uurtje en dan als de druppels weg zijn lamp weer laten zakken, les 1 verstoor je nacht nooits!,,
                              Last edited by FlintStoned; 10 March 2015, 23:12.

Comment

ik volg enkel de tips die ik krijg Flintstoned.. Zoals je kan lezen heeft QnQ mij dit geschreven, het staat op pagina 1 heb zelf nog gereageerd of het geen kwaad kon of mijn meisjes geen herma konden worden.. En lezen doe ik genoeg hoor

Comment

Bezig...
                                X