Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

blad probleem en nog 2 weeken tegaan :(

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    blad probleem en nog 2 weeken tegaan :(

    Korting op 420shop
    hallo beste mensen ik zit in middels in week 7 van mijn micro kweek maar nu kommen pas de problemen ?
    ik heb staan 5x amnizia en 2x White Widow uit zaad ( zaad heeft geen problemen )
    rond de toppen zijn de bladeren dor geworden het lijkt wel verbrand ook zijn de haartjes bruin terwijl ze dat nog niet hooren te zijn

    voeding en grond :
    plagron grow mix
    en de voeding lijn terra met green sensation
    ph 5.8 en de ec het ik verhoogt naar 23 was eerst 20
    IMAG0034.jpgIMAG0037.jpgIMAG0033.jpg

    dit zijn de 2 White Widow
    IMAG0036.jpg

    ze worden gevoed door blumat druppelaar
    weet meschien iemand waardoor dit is gekommen zo dat ik het kan voor kommen de volgende keer
    gr john

    #2
    Re: blad probleem en nog 2 weeken tegaan

    Volgens mij overvoeding.. Maar ik weet het niet 100% zeker..
    -

    Comment


      #3
      Re: blad probleem en nog 2 weeken tegaan

      is zo iets nog op te lossen of moet ik maar zo snel mogelijk spoelen ?

      Comment


        #4
        Re: blad probleem en nog 2 weeken tegaan

        Als je nog twee weeeeken te gaan hebt kun je sowieso al stoppen met voeding en alleen nog maar normaal water geven tot het eind. (dat is spoelen)

        Hou je het schema van Plagron aan ? 4ml/L Bloom en 1ml/L green sensation ?
        Dat is voor grote gezonde planten onder optimaal licht, met een microkweek blijf je daar dus ruimschoots onder ?
        Plagron raadt een EC van 1.7 aan, je zit dus veel te hoog, bij micro zou ik eerder maxen rond de 1.5 ofzo.

        Ook je pH is veel te laag.
        Van de site van Plagron :
        ...met de minerale voeding van 100% TERRA worden de voedingstoffen alleen goed opgenomen zolang de pH-waarde in je voedingsoplossing tussen de 6,0 en de 6,5 is...
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


          #5
          Re: blad probleem en nog 2 weeken tegaan

          ja ik had het al gelezen van die ph dat hij rond de 6 moet zijn
          ik dacht dat het beter zou zijn voor de plant op 5.8 ( een vriend van mij heeft dat ook alleen gebruikt hij dan canna )
          ik ga het vat maar eens leeg maken het was voor mij de 1e keer hoop dat ik er nog wat van kan maken

          vind het wel raar dat de 2 zaadjes wel gewoon goed gaan heeft dit te maken dat ze misschien meer wortels hebben dan de stekken ?
          gr john

          Comment


            #6
            Re: blad probleem en nog 2 weeken tegaan

            Ahja, je zal die laatste weekjes wel door komen, maar het kan beter.

            Zaadplanten hebben in ieder geval andere wortels dan stekken.
            Een zaadje vormt een penwortel, stel je een pen voor die recht naar beneden de aarde in gaat.
            Daaruit vormt ze de rest van de wortels.

            Een stek heeft geen penwortel. Alle wortels worden uit het onderste deel van de stek gevormd.

            En, de ene wietplant is de andere niet heh...zo gaat dat in de natuur.
            Ik lijk ook niet exact op m'n broertje.
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

            Comment

            Bezig...
            X