Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:

Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Bladproblemen, roestplekken en kleine blaadjes die hangen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Bladproblemen, roestplekken en kleine blaadjes die hangen

Korting op 420shop
    Na zo'n 40 dagen kregen mijn plantjes enkele roestplekjes en begonnen er kleine blaadjes te hangen en er slap uit te zien
    Ik heb vorige week voor de eerste maal 1,5ml terravega/ 1L water (pH 6.2) gegeven en 4 dagen later nog eens en misschien iets teveel water (+-300ml per plant / dag), volgens mijn growshop is 4 dagen te kort op elkaar
    en vandaar zullen de roestplekjes komen maar de kleine blaadjes die hangen en grotere blaren die in eentrekken lijkt me nog een ander probleem
    dag 43 bladprobleem a.jpgdag 43 bladprobleem b.jpgdag 43 bladprobleem c.jpgdag 43 bladprobleem d.jpgdag 43 bladprobleem e.jpg
    Kan dit allemaal door 1 keer teveel voeding te geven en/of wat te veel water?

Re: Bladproblemen, roestplekken en kleine blaadjes die hangen

Ik zie geen overvoeding. Wel kalkgebrek en clawblad. De claw zal komen door het onregelmatig water geven. Claw is een waterhuishoudingsprobleem. Ten derde zie je leegetrokken blad. Je plant offert dit blad omdat het te weinig licht vangt. Het kost de plant meer energie (aan respiratie) dan dat het blad aan netto fotosynthese maakt, dus trekt ze alle mobiele voedingselementen eruit en kurkt het af.

N.B. doorgaans zijn adviezen van een growshop nogal onzin. Het zijn verkopers geen growers.

Comment

- wat ze je vertellen is boelshit.
      - ik geef elke dag voeding en nog redelijk veel.

- jou probleem met je bladeren kan ook komen door omschakelen naar 12/12
      - hoelang staat ze nu op 12/12 regime

Comment

Het probleem was net voor de omschakeling
        Ik had ze op 12 u gezet en kort erop terug op 18u ze hebben toen maar een half uur licht gemist

Ik heb een CaMg boost gekocht van apus, ziet er topproduct uit (check site van apus, regulator, ziet er interessant uit)
        Last edited by smokesalot; 30 March 2015, 18:27.

Comment

Bezig...
        X