Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Teveel of een tekort??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Teveel of een tekort??

    Korting op 420shop
    Ik heb een NL lowryder2 autoflower staan onder spaarlampen. Deze krijgt ineens bruin/geel blad, in het begin had ze alleen gele blad puntjes dus ben ik gestopt met bloeivoeding geven (pk bloei booster van ferro). Maar nu trekt het geel steeds verder en de bladpuntjes zijn ondertussen bruin. Is dit dan mischien niet overvoeding maar een tekort? Iemand die aan de hand van deze foto mij iets meer kan vertellen? Ik heb helaas geen ph en ec meter dus kan niet meten.
    Mijn plantje staat in een 11L pot met potgrond, ik gaf 1keer per week bloeivoeding (zoals op de gebruiksaanwijzing staat). Temperatuur en lv zijn goed. greets

    #2
    Re: Teveel of een tekort??

    Ik zou zeggen een magnesium tekort (of blokkade), maar ik dacht ook dat dat eerder in de onderste bladeren tot uiting kwam.

    Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

    Comment


      #3
      Re: Teveel of een tekort??

      Teveel K mijn gedacht, donkergroen met gele randen. Is idd van die pk-booster, veel te vroeg, neemt op week 5 of 6 bloei meegeven zo iets.

      Comment


        #4
        Re: Teveel of een tekort??

        Oke bedankt voor het meedenken!! Nu beter dus helemaal geen booster mee geven en hopen dat het nog wat word? Of kan ik nog andere dingen doen?

        Comment


          #5
          Re: Teveel of een tekort??

          Schade valt wel mee. Enige dat je kan doen is wachten en huilen of

          Comment


            #6
            Re: Teveel of een tekort??

            Haha oke bedankt. Ik zal het in mijn achterhoofd houden dat ik volgende keer wat later met de booster ga starten.

            Comment


              #7
              Re: Teveel of een tekort??

              Teveel K kan inderdaad ook zorgen voor een magnesium blokkade wat je dan in de plant ziet als een magnesium tekort.

              Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

              Comment


                #8
                Re: Teveel of een tekort??

                Weer iets geleerd, ik ga hier de volgende keer zeker rekening mee houden! Dit is mijn allereerste kweekje dus had niet verwacht dat alles in een keer goed zou gaan :p

                Comment


                  #9
                  Re: Teveel of een tekort??

                  Je weet zeker dat het geen K tekort is ?
                  Magnesium zie je meer tussen de nerven vergelen dacht ik.

                  Check: http://www.growweedeasy.com/potassiu...iency-cannabis
                  ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                  Comment


                    #10
                    Re: Teveel of een tekort??

                    Lol, dat gaat lekker. Nou hebben we "het is een K overschot", "het is een K tekort" en ik denk dat het een magnesium blokkade is.

                    Het grappige is ook dat die foto rechtsboven op die growweedeasy pagina bij andere sites op de magnesium tekorten pagina staat
                    http://www.ilovegrowingmarijuana.com...gen/#magnesium

                    Als je de beelden ziet van de ver gevorderde gevolgen van beide dan zit er ook niet veel verschil tussen, maar ik moet toegeven het begint wel meer aan de randen dus een K tekort lijkt aannemelijk. Een K tekort lijkt me alleen zo stug bij een plant die verder zo groen is en bloeivoeding krijgt. Als dat veroorzaakt wordt door een lage pH heb je ook eerder last van een Mg tekort, want de opname van Mg is veel gevoeliger voor een te lage pH.

                    magnesium-info-marijuana.jpgpotassium-info-marijuana.jpg

                    nutrienttablemarijuana.gif user141080_pic834109_1328774086.jpg
                    Volgens deze tabellen zie je ook niet veel verschil tussen een Mg en K tekort.

                    Hopelijk komt FlintStoned nog even langs.

                    Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                    Comment

                    Bezig...
                    X