Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:

Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Wat is hier aan de hand, met m'n plant.

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Wat is hier aan de hand, met m'n plant.

Korting op 420shop
    Beste kwekers,/forumlezers.

Wat is hier aan de hand met 1 van mijn 3 planten? 1 blad van m'n planten
    krijgt deze vlekken en de andere 2 whitwhidows beginnen de zelfde sympthonen
    te krijgen! wat is dit! en wie kan me helpen te zeggen hoe ik dit moet bestrijden.

ik ben als noob, in afwachting van advies !!

bij voorbaat alvast vriendelijk bedankt !!!

(planten staan op plagron royal mix ) (zijn 2 weken 4 dagen oud) op 11liter!

zijn afgelopen donderdag behandeld met canna cure bladvoeding (kant en klare fles)
    omdat ik volgens de growshop spint erin zou hebben zitten.."
    Attached Files

Re: Wat is hier aan de hand, met m'n plant.

Staat die buiten? Zo ja, dan heeft die growshop je gebakken lucht verkocht; buiten krijgt spint geen kans.
    Zo niet, dan gaat bladvoeding niet helpen tegen spint.

De vlekken zien er uit als een calciumgebrek/blokkade, dat kan komen door een verkeerde pH van de bodem.
    Maar het kan ook komen door te sterke verdamping van de bladvoeding; die voeding blijft graag in water opgelost, en als dat water te snel verdampt dan trekt die voeding automatisch naar de laatst overblijvende druppels. De zoutenconcentratie is daar dan zo hoog, dat het verbranding oplevert. Of de dosering was te hoog.
    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Comment

Staan er andere planten in de buurt met deze vlekken. Roest kan van andere planten overwaaien .

Comment

Hoi lr2

deze planten staan buiten ja (dag en nacht)
        en voeding zelf heb ik ze nog niet gegeven..
        omdat dit de eerste 4 tot 6 weken niet hoefde
        omdat ze in plagron staan (royalmix) maar wat
        Mort ik nu doen om niet m'n rookwaar te laten verklote?

en hippie komeet meerdere mense op dit plein houde planten
        ma allemaal kern gezond!

Comment

beste lezers/kwekers

even 'n updatetje van deze kant mischien niet zn mooi updatetje want heb 't gevoel dat mn planten
          overbewatert zijn, naar veel informatie zoeken op 't internet kom ik dan ook tot deze conclusie (overbewatert)

mn zeer brandende vraag is dan ook welke ervaren kweker kan zeggen dat dit inderdaad overbewatert is?

(zie foto)

hangen is begonnen gisteravond nadat ik ze elk 300ml water heb gegeven!

ik dank jullie alvast vriendelijk voor de reacties!
          Attached Files

Comment

Hangen kan komen door:

- Nachtmodus van de plant; tegen de avond hangen ze bijna altijd. Kijk overdag of ze ook zo hangen, zo ja, dan is er misschien iets aan de hand.

- Rotte wortels; dat is te controleren rondom de stam. Graaf voorzichtig (met een zachte borstel, of vingers) wat zand rondom de stam weg. Voel er eens lekker aan. De stam hoort stevig te zijn en de dikke wortels daar rondom ook, als er velletjes loskomen die droog zijn, dan is er niks aan de hand. Gooi de grond ook weer terug, of vervang dat door nieuwe. Meer dan een centimeter diep hoef je niet weg te halen. Als er flubberige natte drek van de stam of wortels af komt (vaak bruin), dan heb je rot. Dat is een probleem waarvoor geen oplossing is behalve het bidden naar lucifer. Of maria, buddha, sakartha, shanti, shiva, zeus, poseidon, pallas athena, venus, net wat je leuk vind. Eventueel wegsnijden, met alle gevolgen van dien. Maar vaak is dat te laat.
            Waarom ik denk dat het geen rotte wortels zijn: dan had je bladproblemen gehad van allerlei soorten. Of dat moet binnen nu en een paar dagen gebeuren. Maar vaak beginnen de symtpomen erg vroeg, op een geheel deel van de plant tegelijk. Dat ene beschadigde blaadje is geen reden tot zorgen.

- Te weinig water; lijkt veel op rotte wortels qua symptomen, maar de grond voelt droog aan tot erg diep. Ook op de stambasis is niets op te merken. Ook de potten zijn licht. 'Enigszins vochtig' is soms te droog, soms te nat. De meeste planten kunnen echter prima tegen een flinke plens water af en toe. Als planten te droog staan, en ze krijgen even een flinke scheut water, dan staan ze in een uurtje of twee weer fier omhoog. Als je geen zin hebt om te graven, dan is dit de makkelijkste controle. Een droge grond loopt bijna net zo snel door als een koffiefilter; alles komt er onderuit gelopen. Dat is een duidelijke indicatie dat ze te droog staan. In de avond werkt dat natuurlijk niet, zie nachtmodus.

- Emelten of zieke varenrouwmug infectie; doe je weinig aan. Behalve hopen dat het over gaat. In nieuwe, schone aarde komt het bijna niet voor als je niet teveel water geeft.

300mL op potten van (Wat is het?) 15L is erg weinig. Op een warme dag verdampt er minstens 500mL, en drinkt de plant eenzelfde hoeveelheid. Als je een schotel onder de pot zet, dan kun je een beetje kijken hoeveel er per dag in zo'n pot moet (gemiddeld).
            Dat doe je als volgt:
            Schotel onder de pot plaatsen.
            Water in de schotel tot aan de rand. Noteer hoeveel dat is.
            Wacht tot de pot het begint op te zuigen (bij erg droge grond kan dit wel even duren, een drupje!!!! dreft/afwasmiddel versnelt dit proces. Maar je wilt het traag doen eigenlijk)
            Geef vervolgens nog een keer water. Tel dit op bij de vorige hoeveelheid.
            Ga zo door totdat de pot het niet meer opgezogen krijgt binnen 30 minuten.
            Gooi het water dat in de schotel gebleven is weg. Meet die hoeveelheid wel even na, en haal die van het totaal af. (anders ga je teveel geven)

Doe je totaalhoeveelheid *0.80 en je hebt een beetje een indicatie van hoeveel er bij mag als de pot zo droog voelt als hij die dag is.
            Soms wat meer, soms wat minder, afhankelijk van het weer en afhankelijk van hoe de plant er bij staat.

Succes!
            Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.

Comment

dankjewel lr2 hier heb ik super veel aan! dankjewel voor dit goed advies! maar wat denk je zelf,

zijn ze overbewatert? want ook vanmiddag hangde ze...

Comment

Wat ik zelf denk is dat je even goed moet onderzoeken wat er aan de hand is. Geef ze eens een flinke plens water, 2 liter ofzo, en kijk of ze bijtrekken in een paar uur.
                Als dat bijtrekken niet gebeurt, dan staan ze iig niet te droog. Dan kun je die optie wegstrepen.
                Je hebt voldoende tips om op onderzoek uit te gaan dacht ik zo.

Comment

Yep, te nat.

Til de potten eens op.

Zwaar = te nat
                  Licht = te droog
                  ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Dankje voor jullie goed advies! Zal zeker op onderzoek gaan!!!

Comment

En wat heb je gevonden?

Comment

Wat ik heb onderzocht is 't volgende:

ik heb uiteindelijk geconcludeerd dat deze planten overbewatert waren in z'n geval van over bewatering
                        zou je denken geef ze maar 4 dagen goed weer 30/28 graden zonder water en laten we kijken wat gebeurt
                        ik heb ze nu 4 dagen geen water gegeven en inmiddels staan m'n bladeren weer recht op! Het heeft tussentijds
                        nog wel geregend in 't zuiden van Limburg maar m'n planten gaan goed denk ik zelf! Bloeie overigens al.

wat ik voor de rest heb onderzocht is het weg graven van de grond om de stam heen ik zie dan witte dunne wortels (voelen stevig aan) waar ik voor de rest niet uitkom is wat je bedoelt met 0.80 water? Fotos zal ik later uploaden tot zover deze update

greetz

klo0t

Comment

x0.8 = 80% van het gewicht.

Comment

Bezig...
                          X