Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:

Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Meer en meer gaten

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Meer en meer gaten

Korting op 420shop
    IMG_20150613_121103.jpg

Elke ochtend wanneer ik mijn plant controleer merk ik dat een nieuw blad zoals dit vol met gaten staat. Er is duidelijk een beest 's nachts altijd aan het vreten van de bladeren, maar heeft iemand een idee welk en of hier iets aan te doen is? Vorig jaar had ik hier totaal geen last van en nu wordt het elke nacht erger.

En nog bijvraages voor de meer ervaren kwekers; vannacht stond mijn plant op een andere plek omdat ze onweer voorspelden. Hier komt geen zon en toen ik deze middag ging zien had ik de bladeren nog nooit zo mooi recht en zo lichtjes schuin omhoog zien staan. Vanaf ik deze in de zon zette na een uur begonnen de bladeren al meer te hangen :p en het is toch niet te warm voor een wietplant normaal?

Ook toont mijn plant in de oksels al een tijdje voorbloei, en het zou normaal vrouwelijk moeten zijn want dit is van een feminized zaadje.
    Toch zie ik geen haartjes? Het zijn wel geen ronde bolletjes eerder druppel- of staafachtig. Het lijkt op calyxen maar dan zonder haartje en ik vroeg me af of dit mogelijk was?
    Vorig jaar toonde mijn plant al lang haartjes in de oksels op deze moment. Het is nu toch wel al 10 dagen geleden dat ik de eerste (hopelijk) calyxen heb gezien en nu komen daar nog steeds geen haartjes uit.
    IMG_20150610_172838.jpg
    Is wel helemaal geen duidelijke foto en de enige voorbloei die je daar ziet lijkt toevallig een beetje rond
    Last edited by passionist; 13 June 2015, 16:22.

Re: Meer en meer gaten

Ha, geweldig! Komt perfect overeen met mijn voorspelling:
    Binnenkort verwacht: gaten in het blad!
    Binnenkort verwacht in de vragensectie: "Gaatjes?" "Help aub, gaten blad!" "Plz help, beestjes!" enzovoorts.

Nou, die mooie gaatjes, die midden in het blad zitten, worden gemaakt door wantsen. Kun je niets aan doen. Hoef je niet over te huilen. Hoef je je niet druk om te maken.
    Dat verklaart de ronde gaatjes. De rest lijkt echt op vraat door slakken of rupsen. Die kun je 's nachts wel goed vinden, overdag verstoppen ze zich nogal goed. Wegplukken van rupsen werkt vaak goed, meestal zitten er maar een stuk of 3 op de plant.

Dat omhoog staan komt omdat ze dan (tijdelijk) op zoek gaan naar licht. Vroeg in de ochtend zie je dat ook vaak, net voordat de zon erop komt. De voorbloei die ik zie is geen voorbloei, maar gewone sprieten. Die zitten er vanaf de eerste node al. Nog even wachten dus, die calyxen komen vanzelf wel
    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Comment

Als je heeeel goed kijkt of inzoomt zie je aan de node ongeveer in het midden van de foto daar net rechts van de 2 gekruiste sprietjes de voorbloei maar echt nog heel mini. Maar ik heb dus nog eens wat opgezocht en heb ontdekt dat vrouwelijke voorbloei niet altijd haartjes heeft in de vegetatieve fase, en ik ben redelijk zeker dat het wel degelijke calyxen zijn.

Van dat licht zoeken wist ik niet Ik heb dat net altijd mooi gevonden dat omhoog staan van de bladeren en dacht dat dit iets positief was, niet dus.

Comment

Jawel, het is ook positief! Het laat zien dat je een vitale plant hebt die zich snel aanpast aan omstandigheden. Dat is altijd een goed teken!
        Het is onderdeel van het circardiaanse ritme (schrijf je dat zo?) van de plant. Vandaar dat verplaatsen wordt afgeraden; dan verstoort dat ritme.

Over dat inzoomen; dat kan ik hier niet, het plaatje wordt niet groot genoeg om het duidelijk te krijgen

Maar zoals ik deze week gemerkt heb, is te vroeg conclusies trekken mbt geslacht soms wat link (ik dacht vrouwen te zien, terwijl het mannen waren). Maar met de meeste femzaden mag je er vanuit gaan dat je een vrouwtje hebt hoor.
        Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.

Comment

20150814_144919.jpg20150814_144919.jpg

Comment

Enig kenner een idee waar ik hier mee te maken heb?!!
            d8 zelf aan trips omdat er gaatjes in zitten en slakken kunnen niet bij mn plantjes.

Comment

Trips, of wantsen, of andere zuigende insecten. Vaak is ditsoort schade absoluut geen probleem.

Comment

Bezig...
              X