Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Mg tekort?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Mg tekort?

    Korting op 420shop
    Hoi!

    Als ik het goed heb, ik heb monty's bladproblemen oplosser gelezen,
    dan is dit het begin van een Mg tekort correct ?

    Ik zou graag even bevestiging van iemand willen hebben voor ik Mg ga toedienen aan deze plant.

    Dankjewel!!
    Attached Files

    #2
    Re: Mg tekort?

    Het kan ook schade zijn omdat de blaadjes tegen elkaar staan.

    Als ik het zo zie zou ik eerder gokken op schade. Dan pas Calciumblokkade, door een verkeerde pH, en dan pas ergens anders gaan kijken. Mg gebrek komt zeer zelden voor.
    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

    Comment


      #3
      Re: Mg tekort?

      groeit daar nou alg tussen je potgrond? of is het gewoon mos.

      in beide gevallen betekend het dat je aarde te nat is, veel te nat.

      voordat je een enorm magnesium teveel aan gaat voeren, eerst na gaan
      of ze niet een blokkade heeft. dit kan door je natte grond komen en daardoor
      wortelrot of erger.

      suc6

      Comment


        #4
        Re: Mg tekort?

        Ik denk nu inderdaad ook calcium of schade door contact. Verkeerde ph is het niet, ik meet altijd mijn ph waarde.

        Overigens kweek ik op cocos Bramonius, en het beeld is heel erg verkleurd door de flitser, heb nog even gekeken maar op de cocos zit echt geen mos of algen!
        Het cocos is ook korrelig droog verder, dus te veel water zal het niet zijn.

        Comment


          #5
          Re: Mg tekort?

          je kan het maar beter weten, goed dat je het even nagekeken hebt.

          maarre zijn dit de plantjes die vorige keer in die stolp stonden? zeggen een week
          of anderhalf geleden. dan kan dit een nawee van haar herstel zijn. misschien kun
          je een foto erbij plaatsen waar de hele planten op te zien zijn. of althans grotendeels.

          Comment


            #6
            Re: Mg tekort?

            Hoi Bramonius, dat klopt inderdaad! Je kunt overigens mijn kweekverslag bekijken voor meer foto's en updates.

            Comment


              #7
              Re: Mg tekort?

              mooie dames zo, ik denk dat ze het een beetje zwaar hebben gehad (misschien),
              maar ze zien er verders goed uit nu. je blad krult wel een beetje, maar
              ziet er verder toch gezond uit?

              Comment

              Bezig...
              X