Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:

Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Overvoeding?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Overvoeding?

Korting op 420shop
    Hallo,

ik heb last van een (blad)probleem.
    Onderste bladeren worden tussen de nerven eerst lichter, dan geel om vervolgens te verdorren en het blad sterft af.
    Begint eerst aan de rand van het blad en trekt dan naar binnen.
    Zoals gezegd, begint onder aan de plant, maar trekt vervolgens omhoog om bijna de hele plant aan te tasten, m.u.v. de bovenste nieuwe bladeren.

Oh ja, Ph water is 5.8, temp water 22 graden. Aarde is Goldlabel special mix, voed bij met Aptus startbooster en Canna Terra Vega, volgens richtlijnen.

Ben sinds 5-6 dagen gestopt met bijvoeden, omdat de gebruikte aarde al voeding heeft. Nu dus alleen water met Ph 5.8-6.
    Probleem lijkt niet beter te worden......HELP!

Hoor het graag,

Alex
    Attached Files

Re: Overvoeding?

Oogt overvoed. Het bruine dode hersteld niet meer. Nieuwe blad zou enkel niet meer moeten verbranden nu je op water zit.

P.S.
    PH op aarde is 6,2 - 6,4 het meest ideale, tussen de 6 en 6,5 is echter ook prima. PH 5.8 hanteert men op een hydromedium zoals steenwol of cocos.

Comment

Dank je FlintStoned, ga de Ph aanpassen. Dacht zelf ook al dat het wat aan de lage kant was, maar op advies gedaan.
      Had ik, ondanks de niet de ideale Ph, na 6 dagen verbetering moeten zien zonder bij te voeden? Hier maak ik me toch zorgen over.

Comment

Het verbrande zal niet meer herstellen, deze bladcellen zijn dood. Het zou, nu je op water zit enkel niet meer mogen verergeren. Daarnaast oogt het allemaal aan de natte kant. Tenminste dat idee krijg ik vanuit de foto's.

Minder water geven zodat die kluit iets meer opdroogt en dan weer netjes gaan voeden. Op warme dagen beter halve dosis of enkel water.

Comment

Thanx again Flintstone,

klopt, heb na de overvoeding een soort van doorspoelen (met die te lage Ph) gedaan, dit is zeker geen standaard vochtigheid.
          Toch balen, want plantjes zouden nu ong. wel in de bloei kunnen, maar daar wacht ik nog maar even mee. I.i.g. eerst verbetering zien, dan in de bloei.
          Nogmaals bedankt voor je tips, ga kijken of er nog wat te redden valt!

Comment

Bezig...
          X