Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:

Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Bladprobleem Frisian Ducks

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Bladprobleem Frisian Ducks

Korting op 420shop
    Dag iedereen,

Ik heb een probleem met m'n Frisian Ducks.
    11060019_10205218688883701_5442769380169727940_n.jpg
    Ik verlies sinds kort veel bladeren, vanonder aan de plant is waar de vlekken begonnen,maar nu zet het zich nu zelf helemaal tot boven.
    Ik dacht eerst dat dit normaal was dat de onderste bladeren afstierven maar de bloei is zelf nog niet begonnen dus dat kan helemaal niet.
    Ik probeer het zo natuurlijk mogelijk te doen, enkel water dus. De PH waarde staat te hoog, 7.5 ik zocht maar vond geen natuurlijke manier om de PH waarde te laten zakken. Citroensap hielp niet. Ondertussen sterven m'n dames wel rap. Na onderzoek denk ik dat het aan een tekort aan Calcium kan liggen.
    Heeft iemand een idee of ik het probleem op een natuurlijke wijze kan oplossen? En indien niet, welk product zou ik moeten kopen om m'n planten terug levend te krijgen?

Alvast hartelijk bedankt

Pothead24
    I never worry about the future, it comes soon enough anyway.

- Albert Einstein

Re: Bladprobleem Frisian Ducks

Kalk korrels kopen bij de aldi..lidl...of tuincentrum.
    Aanlengen met water..malen en het kalkwater uitgieten.
    Zorg dat je grond niet dichtslibt...beetje aarde rul maken

Verstuurd vanaf mijn GT-I9060I met Tapatalk

Comment

Ok, ga ik onmiddellijk doen. Bedankt voor de tip.

- Albert Einstein

Comment

Waarschijnlijk wordt de calcium geblokkeerd door de hoge pH. Die is vast wel aanwezig in de grond, maar niet opneembaar door de plant.
        Dan moet je geen calcium gaan toevoegen.
        Maar geef eens wat meer info:
        welke grond?
        Hoeveel water?
        heb je een foto van de aarde? (om te zien of het niet te nat staat)
        Hoe meer je jouw pH?
        enzovoorts.
        Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
        Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Comment

Dag LR2

Het is gewoon universele potgrond, niets aan toegevoegd.
          Ik heb een PH meter gekocht in Aveve, die ook toont of het licht fel genoeg is en of de aarde vochtig is.
          Ik geef elke dag water, maar ik controleer eerst hoe vochtig de grond is. Ik mik meestal iedere avond tussen de 3-4, dan geef ik tussen de 0.5-1l per dag, hangt af van de vochtigheid.
          En de PH wordt aangeduid op de meter, het regenwater heeft een PH waarde van 5.5-6.0 maar in de plant zelf blijft het vast op 7.0-7.5, ik kreeg al een tip om citroensap te gebruiken maar dit hielp niet.
          Nog info die je kan helpen? Ik geef het graag.

- Albert Einstein

Comment

Die metertjes zijn ook niet zo betrouwbaar.
            Regenwater heeft de goeie pH daar moet je geen citroen bij gaan doen, dan zit je met een pH van 3 ofzo.
            pH is een logaritmische schaal, een verschil van 1 punt betekend dat iets 10x zo zuur is !

Beste tijd om water te geven is aan het begin van de dag. Gewoon regenwater is prima.
            Wil je voeding toevoegen, doe dan 50/50 regenwater/kraanwater.
            Til de potten (ze zitten in potten?) even op, dan weet je meteen of ze droog of nat staan.
            Zware potten = geen water geven. Geef pas water als ze echt lichter aanvoelen of als de bladeren gaan hangen.

Ik gok dat het een combinatie is van verkeerde pH en teveel water in te weinig aarde.
            Met LR2 mee dus.
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Waarom is die 50/50 regenwater/kraanwater als je voeding wil toevoegen? Ben pas over op regenwater, heeft dat te maken met de opneembaarheid oid?
              2015 - Santa Maria binnen en buiten eerste keer
              2016 - Greyvol's buitenkweek
              2017 - Santa Maria van Space Cees

Comment

ph van regen ligt vaak niet hoger als 6 en dat is al hoog voor regen.
                ga je er dan nog voeding bij toevoegen verlaagt dat flink je ph kzou zeggen naar 5,2 ?
                das dus zoals Q al aangeeft paar x zuurder dan je plantje vraagt he .
                Last edited by steundheufd; 25 July 2015, 11:29.

Comment

Ok

Dus vanaf nu aan zou ik best 's ochtends water geven en maken dat het 50/50 is, regen + kraantjeswater.
                  Zou dit een oplossing kunnen zijn om de ph waarde in de planten opnieuw te doen dalen?
                  Maar als het zoals vandaag miezerig weer is pas ik de opheftruc al toe, als ze dan te zwaar wegen geef ik sowieso geen water.
                  Voor mijn volgende kweek, volgend jaar dus, zou ik graag investeren in middelen die het kweken makkelijker maken. Zijn er enkele spullen die ik volgens jullie zeker in m'n kast moet hebben staan?

- Albert Einstein

Comment

Bezig...
                  X