Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

2nd opinion - bladproblemen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    2nd opinion - bladproblemen

    Korting op 420shop
    Dag iedereen!

    Ik ben deze vakantie begonnen met het planten van enkele wietplantjes. Ik wil het redelijk eenvoudig houden, dus geen dure speciale voeding uit growshops of andere installaties om te groeien. Gewoon buiten met wat voedingsstoffen uit de lokale Aveve. Alles gaat redelijk goed, maar ik had toch enkele vragen bij plekjes op de bladeren.

    >> Ik heb in totaal 5 plantjes (Autoflower) staan (2x Diesel Haze (waarvan er 1 aan het treuzelen is, lees verloren), 2x White Widow, 1x White Dwarf).Vandaag zag ik op 2 van mijn planten bruine plekjes op de bladeren. Na wat opzoeken kwam ik tot de conclusie dat ze waarschijnlijk ofwel Calcium ofwel magnesium te kort hebben. Vandaar dat ik even wat foto's toevoeg zodat de meer ervaren leden me konden helpen.

    WP_20150807_12_58_14_Pro.jpgWP_20150807_12_58_46_Pro.jpg

    Normaal geef ik ze iedere dag lauw water. Ze staan snachts in een serre en overdag zet ik ze buiten in het zonnetje.Af en toe geef ik ze ook wat vloeibare meststof (Aveve, voor groene planten, NPK 7-3-6).Bij het verpotten (3 weken geleden) heb ik de aarde ook wat vermengd met lavameel. Nu had ik ook gelezen dat het verstuiven van lavameel op de bladeren insecten voorkomt (nu had ik geen verstuiver dus heb ik het wat met de hand proberen uit te strooien, niet echt een succes). Op sommige plaatsen lag er dus soms een klein hoopje lavameel (heb ik natuurlijk wat proberen weg te vegen), kan dit een probleem vormen? Je kan het lichtjes zien op de foto van de volledige plant (wat grijze partikeltjes).


    >> Dan heb ik ook nog 1 van mijn Haze plantjes die niet echt mee wil, is tijdens de eerste weken wat blijven hangen. Nu ik was eerst van plan om er niet veel aandacht aan te besteden, maar ik post toch nog even een foto zodat iemand me kan vertellen of het nog de moeite waard is. Plant zit nog steeds in de eerste pot want ik wou die niet verpotten aangezien ik dacht dat de plant toch dood ging.

    WP_20150807_13_35_03_Pro.jpg


    >> Dan nog een laatste vraag, is de start van de bloei ingezet? (Ik begin kleine witte 'haartje' te zien)

    WP_20150807_13_36_01_Pro (2).jpg


    Zo dat is alles wat ik wou vragen .
    Mmm, ze beginnen ook hemels te ruiken :p

    Grtz!
    Last edited by Tomihawk; 7 August 2015, 13:12.

    #2
    Lets not criticize but legalize

    Comment


      #3
      Re: 2nd opinion - bladproblemen

      Bedankt voor je reactie Gps!

      Hmmm, als ik het zo bekijk ziet het er wel serieus uit. Er komen meer en meer vlekken, en de randen van sommige bladeren beginnen ook te verdoren/verkleuren. (zie foto). Zo veel te beter als ik me er niet van hoef aan te trekken maar ik ben toch wat bezorgd :s.

      WP_20150807_17_58_54_Pro__highres.jpg

      Comment


        #4
        Re: 2nd opinion - bladproblemen

        Te natte bodem veroorzaakt allerlei problemen waarvan stikstof en calcium blokkade de eerste zijn. Dus dat sluit aan bij wat GPS zei.
        Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
        Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

        Comment

        Bezig...
        X