Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Calcium vs Magnesium tekort

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Calcium vs Magnesium tekort

    Korting op 420shop
    hoi hoi,

    Ik ben nu al enkele dagen allerhande forums aan het afgaan om een duidelijk beeld te scheppen van het verschil tussen Calcium en Magnesium tekorten bij wietplantjes.

    Ik heb zo de indruk dat de symptomen van beide enorm op elkaar lijken. Dus vroeg ik me af of iemand een methode weet om meteen het verschil te zien. Ik heb namelijk bruine vlekjes op mijn blaadjes en dacht eerst dat het een magnesium tekort was, maar dan zit ik op forums naar fotos van calcium tekort te kijken en begin ik opnieuw te twijfelen.

    Heb mijn plantjes ondertussen al MagnesiumSulfaat gegeven (Engels/Bitterzout), maar toch is er nog twijfel of het nu geen calcium tekort zou zijn.

    WP_20150809_13_15_57_Pro__highres.jpgWP_20150809_13_46_21_Pro__highres.jpgWP_20150809_13_49_28_Pro__highres.jpgWP_20150809_13_49_57_Pro__highres.jpg

    Of misschien is het nog iets anders?
    Hier staan nog wat fotos (wel enkele dagen oud)
    Last edited by Tomihawk; 9 August 2015, 12:59. Reden: extra fotos

    #2
    Re: Calcium vs Magnesium tekort

    Hallo
    Paar vraagjes .
    Welke pot grond heb je en gebruik je voeding

    Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk

    Comment


      #3
      Re: Calcium vs Magnesium tekort

      Ik heb gewone potgrond van de aveve gebruikt, vermengt met wat lavameel.
      Ik gebruik geen speciale voeding uit growshops of zo, enkel af en toe wat organische vloeibare meststof (voor groene planten van aveve, NPK 7-3-6).
      En gisteren heb ik wat water gegeven vermengd met Bitterzout omdat ik denk/dacht dat ze magnesium tekort hebben.

      Comment


        #4
        Re: Calcium vs Magnesium tekort

        Het ziet er heel anders uit hoor. Magnesium tekorten zie je als lichtere plekken in het blad tussen de nerven (wit van kleur).

        Calcium tekort geeft roest plekjes in het blad (bruin van kleur)

        Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

        Comment


          #5
          Re: Calcium vs Magnesium tekort

          Ik denk dat je ze overvoed heb
          Geef ze een 2 weken water zonder voeding als het nieuwe blad niet bruin word komt het goed in de meest voeding zit magnesium enz

          Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk

          Comment


            #6
            Re: Calcium vs Magnesium tekort

            Water mengen met calciumhoudend spul, of bitterzout, of magnesium, is nogal slopend voor de pH. Die trek je zo met 5 punten omhoog, dan neemt de plant niets meer op.. Als je straks meer problemen krijgt, dan weet je waar het aan ligt.

            Heb je ze niet per ongeluk een keer flink teveel water gegeven? Wat is de pH van je bodem op het moment?
            Vaak wordt calcium geblokkeerd door te hoge pH, als je bijvoorbeeld altijd kraanwater geeft.
            Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
            Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

            Comment


              #7
              Re: Calcium vs Magnesium tekort

              Weet je zeker dat die NPK 7-3-6 organisch is? Is er een vermelding van sporen op het etiket?

              http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

              Comment


                #8
                Re: Calcium vs Magnesium tekort

                Mg lijkt niet op een Ca tekort.
                Een site voor je bookmarks : Cannabis symptoms by pictures

                Heb je wel eens goed gecontroleerd op spint ?
                ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                Comment


                  #9
                  Re: Calcium vs Magnesium tekort

                  Zal inderdaad een combinatie zijn van verschillende factoren .
                  Ik let nu op de PH waarde van mijn water (was idd puur kraanwater, nu met wat azijn erbij om de ph te doen zakken) en geef ze nu enkel water zodat ze kunnen spoelen.

                  Hopelijk redden de planten het nog tot het einde van de cyclus .

                  Ze zijn nu wel aan het bloeien, zou het kwaad kunnen om wat Plagron PK 13-14 bij het water te doen? Of zal dit een omgekeerd effect hebben?

                  Thx voor de reacties!

                  Comment


                    #10
                    Re: Calcium vs Magnesium tekort

                    Mijn advies is even spoelen is je grond te spoelen met 3x de hoeveelheid water dan aarde meer mag ook. Dan is de aarde weer schoon geef de plant erna water met aard enzymen. Geef dan 2x dagen afhankelijk van de grote van de pot en watervasthoudendheid geen water meer. Als goed is zal je de plant direct zien bijtrekken. Begin dan weer verder gaan met je voedingsschema. PH kan je ook aanpassen door citroen aan je water toe te voegen.
                    K-007
                    Kishan's kijkdoosje

                    Comment

                    Bezig...
                    X