Mededeling
Collapse
Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!
Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.
Enkele belangrijke informatie:
Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen
Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw
Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!
Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.
Enkele belangrijke informatie:
Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen
Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw
Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder
Krijg gele bladeren
Collapse
X
-
Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.
-
Re: Krijg gele bladeren
Oke wat raden jullie me aan om te doen!
Wat is het probleem?
Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.
PH waarde is 6,8 dat lijkt me goed!
Te veel water te weinig voeding? Ik ben 40 en een beginner (nooit te oud voor wat nieuws) dus ik kan wat hulp gebruiken.
GR Jussie
Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.Last edited by Jussie; 11 August 2015, 13:58.
Comment
-
Welkom,
Dit gedeelte van het forum is om jezelf voor te stellen. Stel je vragen in de juiste sectie, dan heb je meer kans op reacties!
Succes met de kweek en veel plezier op het forum!
Lees de belangrijke topics van het forum nog even door:
F.A.Q.-helpdesk
Kijk voor bladproblemen het volgende topic eerst even door:
Kromme, verkleurde, hangende of gele bladeren? teveel of te weinig voeding? Lees hier alles over hoe je cannabis planten weer gezond maakt en houdt!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jussie View PostOke wat raden jullie me aan om te doen!
Wat is het probleem?
PH waarde is 6,8 dat lijkt me goed!
Te veel water te weinig voeding? Ik ben 40 en een beginner (nooit te oud voor wat nieuws) dus ik kan wat hulp gebruiken.
GR Jussie
Karige info staat voor een karig antwoord. Dat is de eerste les die ik je mee wil gevenEen wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
Comment
-
Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
Comment
-
Oke dat is een goeie tip, vraag me alleen af of je de wortels niet beschadigd al ik mn dikke vingers in de pot steek!
Ik ga iig minderen met water, is de voeding oke?
hoe lang heb ik nog voordat hij gaat bloeien?
En vinden ze het fijn om gesproeid te worden?
en nog 1 vraagje water geven met demiwater is dat beter?
Bedank al vast voor de hulp!!
thnx
Comment
-
Allereerst; er is weinig mis met je planten. Behalve dat kleine stikstofgedoe. Reden voor paniek is er dus niet.
Behalve als je ze te nat houdt, dan kan het snel gaan. Maar dat gaat nu opgelost worden
Voeding is prima. In bloei zal ze schieten tussen midden augustus en midden september. Dat duurt dus nog even.
Sproeien vinden ze lekker in de vroege ochtend, of late namiddag. Maar absoluut niet als ze in bloei staan. De toppen zijn vergelijkbaar van structuur als fruit, en zullen dus ook door dezelfde schimmels aangevallen worden als het te lang vochtig blijft.
Een verstandige kweker houdt het daarom goed in de gaten als de bloei er in zit. Toprot kun je bijna niet voorkomen. Reken op zeker 15% verlies, dan ga je niet zitten balen als een stekker op het eind. Een beetje eerder moeten oogsten hoort daar ook bij. Vandaar dat de autoflowers zo populair zijn, die bloeien vanzelf. Dus als die in april gezaaid worden, kunnen die rond juni al om. Dan wordt de natte periode vermeden.
De wortelbeschadiging gaat geen probleem zijn. Goed, niet met de hark en messen in de bodem zitten prikken, maar een dikke vinger kan geen kwaad.
Wat wel kwaad kan is demiwater. Dat is zuiver H2O. Als je daar niets aan toevoegt, dan gaat de plant zoveel mogelijk demiwater proberen op te nemen totdat de cellen openknappen. Dan valt de plant om, en is het de makkelijkste prooi ooit voor schimmels en rot. De voeding die je gebruikt is gemaakt voor kraanwater, of regenwater. Dus dat gebruiken is prima.Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
Comment
-
Vragen staat vrij natuurlijk. Maar het is misschien handiger om een kweekverslag te openen en daar om feedback te vragen. Dan trek je meer bekijks, en dan kunnen mensen zien wat er gebeurd is met je planten. Dat kan een wijze les zijn voor anderen, een goed referentiepunt voor jezelf (datums, toestand, oplossingen, tips etc.). Over het algemeen krijg je in een leuk kweekverslag ook sneller een reactie dan op een vragenpagina.Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
Comment
Comment