Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Help! Mijn planten worden geel???

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Help! Mijn planten worden geel???

    Korting op 420shop
    Hallo!

    Net even langs mijn Guerilla kweekje gegaan. Ik schrok me rot. De helft is er echt slecht aan toe.
    47f4b8aa51b31fba3880c40513f80a53.png20150812_125436.jpg20150812_125439.jpg20150812_125441.jpg20150812_125446.jpg

    Ik zie ijzer? En stikstof tekort? Ik weet het niet, ik heb de hulp nodig van een expert. Ik ben bereid om nu voeding te halen. Ik heb nog wat stikstof liggen...

    Dankje!

    #2
    Re: Help! Mijn planten worden geel???

    Zal wel te nat staan zeker ?
    Het heeft best geregend afgelopen tijd.

    In volle grond heb je niet zo heel snel tekorten.
    Misschien even wat onkruid wieden rond de plant.
    Die gaatjes zijn van wantsen, doe je niks aan.

    Verder geen info wat je gedaan hebt met de grond en qua voeding enzo, dus meer kan ik er niet van maken.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


      #3
      Re: Help! Mijn planten worden geel???

      Heb niets gedaan aan de grond. (Had achteraf ECHT moeten doen). Naja iets geleerd dus.
      Maar de grond is gewoon puur natuur. Te nat, heeft hier al een paar dagen niet geregend. (Gister heel klein spatje). Maar het is wel een natte veen grond dus het zou kunnen opzich. Maar gek dat het probleem zich pas nu voordoet. Ik ga nu even kijken hoe nat de grond is.

      Deze is bijna 2 meter het is zo zonde

      Dankje voor je reactie

      Comment


        #4
        Re: Help! Mijn planten worden geel???

        Dan misschien ook een gietertje meenemen met een beetje extra stikstof erin en over een paar dagen nog eens kijken.
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


          #5
          Re: Help! Mijn planten worden geel???

          Je plant heeft een algeheel stikstof tekort en is door de groene stinkwants bezocht (de gaten). Veengrond is doorgaans redelijk zuur dus het zou me niks verbazen dat er wel voldoende N beschikbaar is maar dat ze het blokkeert door de lage bodem PH.

          Wantsen scheiden een giftige substantie af, bij het aanprikken. Hierdoor sterft de omgeving van de plaats waar de wants gegeten heeft, af. Hierdoor ontstaan later grote gaten in volgroeide bladeren.

          2015-08-098.jpg

          Comment


            #6
            Re: Help! Mijn planten worden geel???

            Dankje voor de uitleg! Net wat water gegeven met stikstof!

            Comment


              #7
              Re: Help! Mijn planten worden geel???

              Ik heb buiten ergens 32 haze stekkies staan, 25 liter gaten gegraven, daar 25 liter lightmix van plagron in gedaan. Ze gaan keihard[emoji12] [emoji12]
              Ps inderdaad wel wat gaatjes in van die wantsen maar de kleur is mooi groen[emoji106] succes met alles
              Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

              Comment


                #8
                Re: Help! Mijn planten worden geel???

                Ik zou zelf ook overwegen om ze iets zeewierkalk mee te geven, heel dun laagje uitstrooien rondom de plant en inwateren.

                Aan de stinkwants hoef je overigens niks te doen die komen en gaan.

                Comment


                  #9
                  Re: Help! Mijn planten worden geel???

                  Oorspronkelijk geplaatst door jimlk View Post
                  Ik heb buiten ergens 32 haze stekkies staan, 25 liter gaten gegraven, daar 25 liter lightmix van plagron in gedaan. Ze gaan keihard[emoji12] [emoji12]
                  Ps inderdaad wel wat gaatjes in van die wantsen maar de kleur is mooi groen[emoji106] succes met alles
                  Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
                  Heel mooi groen? Dat ding is een kanarie in training. Niet lang meer tot ie de training afgerond heeft.

                  En Flint, ik ga morgen even kalk fixen.

                  Comment


                    #10
                    Re: Help! Mijn planten worden geel???



                    Misschien heeft JIMLK wel een bril met groene glazen erin of is hij kleurenblind want ze is alles behalve mooi groen. Dit mag je nog net geen geel noemen.

                    Last edited by FlintStoned; 12 August 2015, 23:12.

                    Comment


                      #11
                      Re: Help! Mijn planten worden geel???

                      Oorspronkelijk geplaatst door FlintStoned View Post


                      Misschien heeft JIMLK wel een bril met groene glazen erin of is hij kleurenblind want ze is alles behalve mooi groen. Dit mag je nog net geen geel noemen.

                      haha volgens mij zeg ik hoe ik het heb gedaan buiten en dat dat prima werkt, volgens mij houd het gele in dat je tekort aan iets heb, maar wat durf ik niet te zeggen succes[emoji111]

                      Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

                      Comment


                        #12
                        Re: Help! Mijn planten worden geel???

                        Oh , jouw eigen planten zijn mooi groen bedoel je. Ik las het anders, dacht dat je de plant waar dit topic overgaat mooi groen vond. Die miste namelijk stikstof.

                        Comment

                        Bezig...
                        X