Hallo, Ik vraag me af of ik te maken heb met een stikstofblokkade, wortelrot of iets anders. ik heb 1 Durban Poison die een bladprobleem begint te krijgen. Ik heb deze plant 22 juli onkiemt en ze heeft al 2 keer een aftreksel gehad van kippenmestkorrels, redelijk verdund. Ik heb erg gelet op de hoeveelheid water, maar ik moet zeggen dat ik soms goed water geef en dan ook wel even goed laat drogen, hoewel er rond wortels altijd wel een beetje vochtigheid blijft, zoals het hoort neem ik dan even aan. Wel is de tempratuur af en toe wat hoog, op piek momenten tot wel 32 graden Celsius, waarna ik er vaak de airco op zet waardoor ik redelijk snel weer op 26 graden zit. De grondmix waar ze in staat bestaat uit 1/4e moestuin grond, 1/2e cocopeat en 1/4 perliet en hydropots/kleiballen. Het probleem is op 1 blad onderin, 1 vingerigblad, kwamen bruine plekjes, heel lichtjes en op het blad op de foto komt nu, iets later, een donkerdere vlek/plek op het blad, bovendien is de steel op de internode van deze blaadjes paars.
aangezien een foto meer zegt dan duizend woorden, ik dank jullie:
image.jpgimage.jpgimage.jpgimage.jpg
Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.
Bij het ompotten van kleine plastig potjes naar een iets grotere 1liter air pot, waren van 5 van deze plantjes veel van de wortels een beetje dun en geel. Ik moet zeggen, nu met de air pots zie ik alleen maar gezonde witte wortels doorbreken onderin.
aangezien een foto meer zegt dan duizend woorden, ik dank jullie:
image.jpgimage.jpgimage.jpgimage.jpg
Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.
Bij het ompotten van kleine plastig potjes naar een iets grotere 1liter air pot, waren van 5 van deze plantjes veel van de wortels een beetje dun en geel. Ik moet zeggen, nu met de air pots zie ik alleen maar gezonde witte wortels doorbreken onderin.
Comment