Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:

Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Bladprobleem gele vlekken en roest

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Bladprobleem gele vlekken en roest

Korting op 420shop
    Sinds een week beginnen m'n bladen plots gele stipjes te krijgen en roestvlekken.
    Ik heb sindsdien geen voeding meer gegeven (geen voeding vanaf week 5, in totaal 8 weken bloei te gaan).
    De eerste weken heb ik terra grow gegeven. Wanneer ik ze op 12/12 heb gezet, ben ik na 1 week ze pk13/14 te geven om de 3 dagen. En alga bloom om de 2 waterbeurten. Ik meet nooit iets af, maar ik doe enkel een klein drupje erin van de fles. Dat ging tot 1 week geleden heel goed. De planten staan al 6 weken op 12/12 en dus vanaf de 5de week werden die symptomen heel erg bij 1 van de 4 planten. Bij de andere planten beginnen ze ook geel te worden, maar zijn er ook toppen tussen met bladen die wel perfect groen zijn (van dezelfde plant), dus ik versta het niet zo goed. Water wordt altijd afgezuurd met een ph meter op 6.
    Op het internet al gezocht en daar zei men waarschijnlijk calcium te kort, heb dan wat kalkkorrels toegevoegd maar zie geen verbetering na 2 dagen.
    Denken jullie dat spoelen zal helpen ?
    Last edited by PieterVT; 3 November 2015, 22:36.

Re: Bladprobleem gele vlekken en roest

Voor de volgende kweek: Ga de voeding afmeten en richt je wat meer op het schema.
    Dit is het gevolg van te weinig en verkeerde voeding. Mogelijk ook aarde.
    PK geef je niet aan het begin van de bloei maar in week 6 van de echte bloei.
    Daarbij geef je Terra grow en Alga bloom, dat zijn twee verschillende lijnen van Plagron.
    Het is niet voor niets dat Terra grow samen in het schema staat met Terra bloom, en dat Alga bloom in een schema staat met Algatrichomen.
    Dit kost je wel wat resultaat. Hopelijk houden ze het nog even vol.
    Voor nu: Lees het schema en geef de juiste hoeveelheid voeding.

((ahja, en de helpdesk is er voor dit soort problemen))
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Bedankt voor het antwoord. En dat va' pk1314 ben ik maar vanaf de 4de week geven hoor, typfoutje. Denk dat het misschien hittestress kan zijn ? Door de warmte gaan ze meer drinken en meer zouten opnemen ?

Comment

Het is wat QnQ je in de vorige post probeerde uit te leggen , niks meer en niks minder, QnQ raakt hier de spijker op zijn kop. Er is nu niks meer aan te doen. Ontleed de post van QnQ eens stukje voor stukje want hij vertelde pressies wat er is gebeurde en hoe je dit een volgend maal voorkomt.

Blijft toch knap wat QnQ allemaal kan zien he op zoon bar slechte foto en met zo weinig info over de plant, ghehe maar geloof hem maar hoor, dat klopt als een bus.

Comment

Bezig...
        X