Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Hulp gevraagd bij bladproblemen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Hulp gevraagd bij bladproblemen

    Korting op 420shop
    20151105_163259.jpg

    #2
    Re: Hulp gevraagd bij bladproblemen

    Heb je hier al gekeken?

    Kromme, verkleurde, hangende of gele bladeren? teveel of te weinig voeding? Lees hier alles over hoe je cannabis planten weer gezond maakt en houdt!
    [COLOR=#a9a9a9][B][SUB]Een pad ontstaat door er op te lopen[/SUB][/B][/COLOR]

    Comment


      #3
      Re: Hulp gevraagd bij bladproblemen

      een stikstof tekort of blokkade door misschien teveel water, daarover kan je het best zelf oordelen door bv. de pot op te pakken.
      poosje geen water geven (moest dat het probleem zijn) en dan eventueel met bloeivoeding starten, naar mijn mening.

      Ik hoop hiermee te kunnen helpen, er zijn tientallen leden hier die meer ervaring en kennis hebben, hierbij stel ik mijn eigen kennis mee op de proef

      veel succes verder!!
      A chunk out of humanity everytime we compromise our values.

      Comment


        #4
        Re: Hulp gevraagd bij bladproblemen

        @ IP20, ja daardoor denk ik zelf aan teveel water te hebben gegeven. Ben er alleen onzeker over, en wil niet mijn plantje door onkunde om zeep helpen. Vandaar mijn vraag aan de kenners.

        @Droned, ik ga morgen beginnen met een meter te kopen om de grondvochtigheid te meten. Vrees dat mijn gevoel niet goed genoeg is om de juiste hoeveelheid water te geven. M.b.t. de bloeivoeding, zou dat niet te vroeg zijn?

        Comment


          #5
          Re: Hulp gevraagd bij bladproblemen

          Dat is geen stikstoftekort, en bloeivoeding doe je pas als er bloei is, niet als je ze op 12/12 zet.

          Check voor de grap eens welke pH je geeft.

          Ohja, bladproblemen hebben we de helpdesk voor, daar staan honderden problemen met oplossingen
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

          Comment


            #6
            Re: Hulp gevraagd bij bladproblemen

            ph weet ik idd niet. heb ik ook geen testset voor. Volstaan van die teststrookjes die verkleuren?

            Mbt bloei, zo als op de foto ziet het er nu uit:

            IMG-20151105-WA0002.jpg

            Bah wat kan je je soms een noob voelen

            Comment


              #7
              Re: Hulp gevraagd bij bladproblemen

              Heeft wat weg van Magnesium gebrek als ik het mag raden. Waar in de plant neem je dit waar?

              Comment


                #8
                Re: Hulp gevraagd bij bladproblemen

                Ik heb even wat extra foto's genomen om een hopelijk wat duidelijker beeld te zetten. Zowel met hps aan als uit.
                Hou wel in gedachten dat er al meerdere bladeren uit zijn gevallen. Deze waren allen van onder.

                20151106_100120.jpg20151106_100344.jpg20151106_100356.jpg20151106_100435.jpg20151106_100444.jpg20151106_100456.jpg20151106_100504.jpgIMG-20151105-WA0002.jpg

                Comment


                  #9
                  Re: Hulp gevraagd bij bladproblemen

                  Bovenin de plant zien de bladpuntjes er verband uit. De plant staat dus reeds tegen de maximale EC aan!

                  Onderop ziet het echter uit alsof ze van alles mist waaronder Mg en N. Zelf denk ik dat het geen tekorten zijn maar blokkades door een verkeerde bodem PH en/of te nat gestaan te hebben.

                  Bodem PH meten kan ook met een PH papiertje idd al is dit wat minder nauwkeurig maar het geeft je wel een grove indicatie.
                  Kraanwater is veel te basis dat heeft doorgaans een PH van boven de 8. Regenwater is vaak te zuur en heeft een PH van rond de 5. Je kan overwegen om 50/50 regen/kraanwater te geven.

                  Uiteindelijk is het aanschaffen van een PH meter toch het overwegen waard.

                  Comment


                    #10
                    Re: Hulp gevraagd bij bladproblemen

                    Dank je wel voor de info!

                    Ik geef de om en om water uit de kraan, en water uit de vijver. Dit omdat het kraanwater hier nogal hard is.

                    Er vanuit gaande dat de plant te nat heeft gestaan, is het dan simpelweg hem op de juiste hoeveelheid water houden, en dat de blokkades zichzelf oplossen? (even van uitgaande dat de ph correct zou zijn) Of zal ik hier meer voor moeten doen?

                    Grond verversen gaat nu niet meer lijkt mij ivm de bloei?

                    Comment


                      #11
                      Re: Hulp gevraagd bij bladproblemen

                      ALs je een dag kraanwater geeft en de dag erop vijverwater enz. dan geeft je dus steeds met een andere PH. Je blijft dan schommelen. Schommelen en grote veranderingen vinden planten helemaal niet leuk. Dit geld voor schommelingen in temperatuur maar ook voor schommelingen in bodem PH, EC, Lichtspectrum, enz. Altijd alles langzaam op en afbouwen.

                      Je kunt dus het beste 50/50 vijverwater nemen en dit mengen met kraanwater. Verder toch eens gaan nadenken over een PH meter. voor een 35 euro zijn ze al te koop.
                      Last edited by FlintStoned; 6 November 2015, 11:52.

                      Comment


                        #12
                        Re: Hulp gevraagd bij bladproblemen

                        Is de temperatuur,met lichten uit wel oke?
                        verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

                        Comment


                          #13
                          Re: Hulp gevraagd bij bladproblemen

                          @ Flinstoned: aii ik dacht dat door om en om te doen ik de ph van de grond lager hield. geen seconde bij stil gestaan dat de plant het vocht natuurlijk ook al direct opneemt. Ik ga eens bij mn pa de schuur uitmesten, mijn moeder heeft ooit een ph meter gekocht, en het zou mij niet verbazen als deze nog nieuw in de doos ligt. Anders toch maar aanschaffen idd. Ik vind het erg leuk, dus zal niet mijn laatste plantje zijn

                          @Joremkrank, de temperatuur is met lampen aan 27, en met lampen uit rond de 22

                          Comment


                            #14
                            Re: Hulp gevraagd bij bladproblemen

                            Hier even een update hoe ze gaat. Een paar bladeren vertonen een wel heel erg gele verkleuring, is dit door een te hoge ec waarde, of toch een ander gebrek en of overschot?

                            20151117_134150.jpg

                            En hier een paar van de toppen, die het denk ik tot zover aardig lijken te doen. Zit in ruime twee weken bloei nu (sorry voor paar met HPS aan):

                            20151117_134119.jpg20151117_134132.jpg20151117_134345.jpg20151117_134352.jpg


                            ps als een mod meeleest, zou die dit topic misschien kunnen verhuizen naar de helpdesk?
                            Last edited by Thaduck; 17 November 2015, 13:29.

                            Comment


                              #15
                              Re: Hulp gevraagd bij bladproblemen

                              als je water geeft uit bv een koi vijver dan heb je een probleem,de vissenpoep geeft veel stikstof af aan het water.probeer toch een ec en ph meter te kopen,kan je ook grondmonsters mee nemen,want aan je hokkie en lamp licht het niet,je toppen doen het goed.
                              verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

                              Comment

                              Bezig...
                              X