Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Roestvlekken op blad, overschot of tekort?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Roestvlekken op blad, overschot of tekort?

    Korting op 420shop
    Attached Files

    #2
    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

    Comment


      #3
      Re: Roestvlekken op blad, overschot of tekort?

      Te weinig voeding is 't niet, want ik zie verbrande bladpuntjes.
      Op welk moment ben je overgestapt van groei- naar bloeivoeding ?
      Ik zie misschien wat Calcium tekort, maar 't is slecht te beoordelen op foto's met hps licht.
      Gebruik je veel pH- en welke gebruik je ? 5.8 is vrij laag voor kweken op aarde.
      En, hoe meer pH- hoe sneller de Calcium in de grond op is.

      ----
      Ghehe..LR2 tiept een stuk sneller.
      pH nog lager ?
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


        #4
        Re: Roestvlekken op blad, overschot of tekort?

        Ben overgeschakeld van groei naar bloeivoeding ergens in de derde week dacht ik.
        Ik gebruik ph-pro van canna( verdund fosforzuur)
        Nu het rare is dat ik daarnet de super skunk heb gedraaid en aan de kant die wat meer naar de muur stond staan nu gewone gezonde bladeren..
        Dan misschien toch wat te dicht bij de lamp?

        Comment


          #5
          Re: Roestvlekken op blad, overschot of tekort?

          Ja, moet die eigenlijk wel lager?
          Meet de pH van water dat onder uit je potten komt eens

          Kan zijn dat door de rappe verdamping verbranding optreedt. Maar planten uit het licht verbruiken minder, zijn minder actief en staan tevens koeler, het kan ook zo zijn dat het probleem daar gewoon nog niet voorkomt maar later wel op zal treden.
          Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
          Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

          Comment


            #6
            Re: Roestvlekken op blad, overschot of tekort?

            De ph van het water dat er uit loopt heb ik nog niet gecontroleerd, een ph meter voor grond vindt ik nog iets te duur..
            straks het drainwater eens controleren, eerst wat wietmelk koken
            Ik heb wel gemerkt dat als je de voedingsoplossing een uur of tien laat staan de ph weer hoger wordt, die dan weer wat aangezuurd moet worden.
            Maar uiteindelijk denk ik dat er dan teveel fosfor wordt toegediend.. zou dit kunnen?

            Comment


              #7
              Re: Roestvlekken op blad, overschot of tekort?

              Fosforzuur is een meerwaardig zuur, dus de pH zou langzaam (30 min) aan lager moeten worden.
              Oplopen van de pH betekent dat er ergens iets neerslaat of verdampt, of reageert met de lucht. Test het een keer in een glas water, misschien krijg je wel een flinke neerslagreactie; dat is dan te zien aan 'stoffigheid' op de bodem.

              Maar begin eerst maar met meten van je run off water. Als dat bijvoorbeeld 7 is, dan weet je dat de bodem pH te hoog is. Als je run off ongeveer 6.5 is, dan zit je eigenlijk prima.

              Let wel, nogmaals: aan het eind van de bloei gebeuren nu eenmaal rare dingen. De plant is zichzelf aan het pushen om zoveel mogelijk naar de bloemen te pompen want ze wilt voortplanten. Dat de rest van de plant dan wat achteruit gaat, dat is heel normaal.
              Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
              Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

              Comment

              Bezig...
              X