Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Hulp gevraagd met bladproblemen (foto's)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Hulp gevraagd met bladproblemen (foto's)

    Korting op 420shop
    Hoi allen.

    Zit met m'n plantjes in eerste week bloei na een maand voorgroeien. Even een achtergrondschets:
    -lv in tent: tussen de 50 en 60 %
    -temperatuur: 's nachts 18.5 overdag 22-25
    -water is kraantjeswater. Elke drie liter afgezuurd met 2 ml natuurazijn tot om en bij de ph6. Ik controleer de ph met zwembadstrips dus superaccuraat zijn de metingen niet. De dames krijgen elke dag +-300 ml
    -planten krijgen sinds drie weken een halve dosis DutchPro groeivoeding.
    -planten staan in 11 liter potten stekkengrond
    -de lamp: 450 watt led (5 wat per led diode) op 40 cm van gewas

    In de eerste foto, de bladeren van de Euforia zijn sinds twee weken rimpelig. Slechts 1 plant heeft dit probleem. Weet iemand de oorzaak?
    DSCN0001 (9).jpg

    Mijn andere drie dames hebben verkleuring in het blad. Nieuwe scheuten zijn heel lichtgroen in het midden, hier en daar gele plekken zoals te zien op de foto. Oudere bladeren beginnen heel zacht te verlichten/ vergelen tussen de nerven. Is dit een voedingsprobleem, of staat de lamp te dicht? ik kom er niet uit

    DSCN0001 (3).jpgDSCN0001 (4).jpgDSCN0001 (5).jpg

    #2
    Re: Hulp gevraagd met bladproblemen (foto's)

    Onkruidbestrijding[bewerken]

    Azijn wordt gebruikt als goedkoop onkruidbestrijdingsmiddel in de ecologische landbouw. Het spuiten van een oplossing van 5-10% azijn in water doodt de onkruiden vossenstaart en akkerdistel tijdens de eerste twee weken van hun groei. Akkerdistel, een van de hardnekkigste onkruiden ter wereld, blijkt bijzonder gevoelig voor azijn: met een 5% concentratie kan de distel voor 100% bestreden worden.[bron?]


    Bron: Wikipedia

    Weed is onkruid.

    Comment


      #3
      Re: Hulp gevraagd met bladproblemen (foto's)

      Met 5 % geconcentreerd natuurazijn kan inderdaad sommig onkruid als Distel bestreden worden. Standaard onverdund natuurazijn op de fles is 5%. Ik gebruik azijn in een verhouding 2 ml op 3000 ml. Giet onverdunde plantenvoeding op onkruid en het zal ook wel werken als verdelger

      Comment


        #4
        Re: Hulp gevraagd met bladproblemen (foto's)

        Azijn doe ik op tomaten, maar er zijn er altijd die het liever voor wat anders gebruiken.
        Iig, volgens mij staan ze te nat.
        Handen in de lucht en groeten aan je tante...

        Comment


          #5
          Re: Hulp gevraagd met bladproblemen (foto's)

          Zolang het doet wat het moet doen en de kosten drukt lijkt dit me toch geen probleem? Azijn is ook nog eens het tienvoudige goedkoper dan ph- flesje. Ik heb amerikaanse kweekverslagen gelezen waar een kweker batterijzuur gebruikt om af te zuren (geloof het of niet)

          Comment


            #6
            Re: Hulp gevraagd met bladproblemen (foto's)

            Laatste foto heeft wat weg van TMV.
            De potten moeten tot het randje vol, het lijkt alsof deze halfvol zitten, dus staan ze niet in 11L grond.
            Stekkengrond is voor zaaien en stekken, dat stadium zijn deze plantjes lang voorbij, zet ze in de juiste grond.
            Het klinkt ook heel erg in na verloop van tijd.

            pH- is niet zo duur ey, en daar doe je echt wel een tijdje mee. (prijsonline)
            Ik heb een fles pH-groei uit 2006 staan die nog niet op de helft is.
            Mos tussen de tegels kun je ook erg goed bestrijden met azijn, toevallig gister nog een liter gebruikt

            Als je strips gebruikt om de pH te meten, tel dan 1x het aantal druppels dat je nodig hebt om op een pH tussen 6 tot 6.5 uit te komen.
            In het vervolg doe je steeds dezelfde hoeveelheid water, en hetzelfde aantal druppels zuur er in. (een druppel is altijd even groot
            Als je elke keer gaat meten met strips kan de afwijking weleens te groot zijn omdat het niet zo nauwkeurig is en plantjes houden niet van pH schommelingen.

            Succes.
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

            Comment


              #7
              Re: Hulp gevraagd met bladproblemen (foto's)

              Goeie raad! Heb een fles ph- bloom van dutchpro besteld. De planten gaan straks in 15 liter potten aangevuld met normale putgrond. De stekkengrond is inmiddels helemaal volgroeid met wortel dus die zal moeten blijven.
              Even een andere vraag. Waarvoor staat TMV? Groeten

              Comment


                #8

                Comment


                  #9
                  Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                  Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                  Comment

                  Bezig...
                  X